V40 of V60

enrico tilburg
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.03.2021 - 11:35

Ga zaterdag naar deze kijken, wat denken jullie hiervan? https://www.vanaarle.nl/cms/voertuig/he ... 50pk_3.jpg
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2951
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Als jouw/jullie hart ja en je verstand geen nee zegt..... Ik durf het wel aan (met een V40 D2 ook trouwens).
Met interesse dit draadje gevolgd !

Ooit en paar (lange) ritten met een '1pk gevulde' paardentrailer gedaan, getrokken door
een 440: genoeg auto-pk/Nm maar als het paard bewoog, voelde je dat goed. Verhoudingsgewicht trekker-aanhanger was uiteraard níet goed.
de 945: geen enkel weggedrag-probleem
de V70xc '02: helemaal top om door de weilanden te rijden (deint als een schip en dat is heerlijk over slecht terrein)

Ooit reed ik eind jaren '90 de Botlektunnel in en net voor mij (niet zien gebeuren) was een paardentrailer gekanteld net voor het diepste gedeelte
met als trekauto: Hyundai Excell
Paard, moeder en dochter(tje) overstuur van het gebeuren; uiteraard geholpen.
Net als met caravans (kaartenhuis): langzamer vóór de tunnel (ivm turbulentie) en in de tunnel beheerster/langzamer rijden.
....vinden paarden fijner (maar dat zal jij al wel ervaren hebben).
Laat je niet gek maken door overig verkeer (en door forummers :) )

Succes zaterdag!
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Heb deze auto eens vlug bekeken. Als hij technisch oké is heb je (denk ik) een prima auto. Waar ik zelf niet vrolijk van zou worden zijn de ransige plekken op de stoelen. Ik heb niet de indruk dat de verkoper er iets aan gedaan heeft. Dat begrijp ik dan nooit zo. Maargoed, wie ben ik.
Maar dat moet je zelf bekijken en inschatten wat je daarvan vindt. Ik zou echter mijn bedenkingen hebben met deze auto daarom. Het is natuurlijk erg persoonlijk gebonden en misschien is dat voor het onderhandelen juist wel zo prettig als het jouw niet zo veel kan schelen maar wel voordeel ermee kan maken.

Ook heeft deze auto (krijg ik de indruk) elektrische voorruit verwarming. Daar moet je maar eens in het donker mee gaan rijden. Dat geeft nl wel een andere beleving bij verlichting. Ook wel een ster effect genoemd (geloof ik). Sommige vinden dat erg onprettig. Maar misschien meer een gewenning.
Laatst gewijzigd door V60Driver op 25.03.2021 - 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27599
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De Focus bij ons heeft het ook, vind die voorruitverwarming echt totaal geen hinder geven.
Eerste paar minuten de allereerste keer is het even wennen en daarna geen centje pijn.

Vlekken zijn er nog wel uit te halen, maar het geeft wel een indruk over hoe men mogelijk met de auto om is gegaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”