Aankoop advies V60 R-Design Twin motor

Plaats reactie
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

Hoi!

Na de afgelopen jaren heel veel pech te hebben gehad met auto's wil ik nu een V60 R-Design D5/D6 kopen.

Mijn budget is pak en beet 15k (iets meer of minder maakt niet zoveel uit)

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb al gehoord dat de warmtepomp belangrijk is om na te laten kijken. Zouden jullie eerder weinig km pakken of meer en met het grote aanbod online, hoeveel zouden jullie afdingen bij de verkoper?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4610
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Om het risico op pech te vermijden: koop uitsluitend een dealer onderhouden auto. Bel de dealer na om te vragen hoe het zit met de aircopomp en de ISG. Beide vervangen? Dat scheelt dan. ISG nog niet vervangen betekent dat je mogelijk een revisie nodig hebt (nieuw kost deze rond de 1500,-). Voor de airco pomp geldt bovendien dat deze volgens de 2.0 methode vervangen moet zijn (vraag anders naar de datum wanneer deze voor het laatst vervangen is. Is dat 2020 dan kun je er bijna zeker van zijn dat je daar de komende jaren klaar mee bent.
Verder laat een aankoopkeuring doen bij de volvo dealer. Kost je een 100 euro maar je weet dan beter wat je koopt en wat er op het moment van koop aan mankeert. Dat kan je dan weer helpen in de onderhandelingen....
KM stand vind ik zelf niet zo relevant. 150 of 200K is het verschil niet. Wat ik wel belangrijk vind is hoe de auto er bij staat want dat zegt meestal wel iets over het gebruik en dat zegt dan weer iets over te verwachten slijtage en kosten.
NB! Bij 180K moet de distributie vervangen worden. All-in een beurt van rond de 1500 euro. Beter dus één met 180K+ op de teller met een nieuwe distri dan eentje met 150K zonder?
Let op: de geadverteerde prijzen zijn vaak excl. BTW. En verder zoek hier even op het forum: er is al zoveel over geschreven....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

Bedankt, dat is super waardevol. Ik had gezocht, maar ik had niet zo goed kunnen vinden over dit type auto. ik zal nog een beetje extra zoeken!

Jep, ik had het gezien over de BTW. :)

-edit, aardig wat goede reacties gelezen, enige waar ik nog mee zet, met het gigantische aanbod, hoeveel kan je ongeveer minder betalen bij de dealer?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4610
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Of je bij een dealer wil kopen is helemaal aan jou: voordeel als het goed is, is de garantie. Nadeel is de hogere prijs. Wat vind jij belangrijk? Zekerheid van de garantie of kun je een risico lopen voor wat extra reparaties? Kijk eens bij Serva Volvo. Hebben er altijd genoeg en je kunt ze daar met en zonder garantie kopen en volgens mij adverteren zij met prijzen incl. BTW.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

Super bedankt, ik hou jullie op de hoogte. Kan niet wachten!
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Onze overweging vwb de kilometers, is dat we beter een exemplaar met meer km’s konden kopen. Uiteindelijk rijden we zo’n 30 a 35 duizend per jaar en we weten allemaal dat na 2025 de auto oninteressant is voor de Nederlandse markt. Of een auto dan 250.000, 310.000 of 450.000km heeft gereden.. ze zullen vrijwel allemaal voor export gaan. Daarom hebben wij de keuze gemaakt een exemplaar met 270.000km te kopen. Onberispelijk onderhouden en kostte zo’n 4.000 minder dan een auto van een half jaar jonger met 100.000km minder. Tel hierbij op, dat bij een auto met 170.000km, nog een beurt met distributieriem komt van 1.500 en je hebt t dus over zomaar 5.500 euro welke ik nu al niet meer hoef af te schrijven. Al levert onze Volvo over 4 jaar nog maar 5.000 op, dan hebben we het nog steeds super netjes gedaan. Het 14 voudige van dit bedrag is al afgeschreven. En de auto.. die rijdt als nieuw!

Succes met je overwegingen
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

Bedankt Michelm,

Ik ben meer benieuwd hoelang zo'n V60 Twin engine mee gaat ongeveer ? 300k? of 400k? of 500k?

Ik remigreer naar Nederland en zal dan ook gelijk een auto kopen... Het aanbod is natuurlijk gigantisch nu voor V60's....dus wellicht dat de prijzen nog een beetje omlaag gaan.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

falkoro schreef: 05.04.2021 - 22:11 Ik ben meer benieuwd hoelang zo'n V60 Twin engine mee gaat ongeveer ? 300k? of 400k? of 500k?
Nou er staat er nu een te koop voor ruim €10.000 incl BTW met ruim 400.000 km op de teller. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken.

Ik weet niet wat jouw aankooptermijn is? Maar ik denk niet dat ze dit jaar nog veel in waarde gaan dalen. Omdat er nu geen wijzigingen in het vooruitzicht zijn denk ik niet dat er veel verandert op korte termijn. Uiteraard richting 2024 gaat er wel weer wat gebeuren denk ik.
En dan is het nog maar de vraag of je deze auto wilt kopen in NL? Als je hem al in bezit hebt is dat misschien een ander verhaal.
Maar ik heb die wijsheid ook echt niet in pacht, gelukkig. Dus doe ermee wat je kunt met deze info.
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

Ik wil gewoon een redelijk grote auto (heb twee honden) die luxe is uitgevoerd, lekker rijdt en veel opties heeft. Dat die elektrisch kan rijden vind ik ook heel fijn. Dat het iets duurder is nu maakt mij niet zoveel uit, ik geef liever iets meer uit voor veiligheid en luxe dan dat ik in een SEAT rij, zeg maar!
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ja mooie en vol met opties uitgeruste auto. Ook Model Year 2016 is prettig omdat je dan de laatst geproduceerde uitvoering hebt. Deze heeft dus ook emissienorm Euro 6b.
Let wel op of deze dealer onderhouden is. Dat zou ik een must vinden. Kijk naar de aircopomp wanneer die is vervangen en de distributieriem. Die (distributieriem) zou bij 180k vervangen moeten zijn. Verder heeft deze auto waarschijnlijk Keyless Drive, kan ik niet goed zien. Dat is ook een storingsgevoelig systeem in deze auto. Als de distributieriem niet is vervangen moet je rond de 1500 euro aan reparatiekosten denken. Dus goed uitonderhandelen als je deze auto wilt hebben.
Laatst gewijzigd door V60Driver op 14.04.2021 - 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Laatst geproduceerde uitvoering? 12/2015 ik heb er nog eentje gehad uit 12/2016 (MY17) en ik weet dat ze daarna nog werden gemaakt, enige in NL was het na bijtelling van 15% niet meer zo heel interessant om voor een D5/D6 Twin Engine te gaan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ja dat klopt. Maar volgens mij zijn ze vanaf dat model met ander type CanBus systeem gaan werken. Daar merk je als berijder niets van, en kan je ook verder niets mee. Maar daar zijn wel degelijk verschillen onderhuids.
Gebruikersavatar
koos
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30.01.2007 - 12:15

Als je twee honden hebt houd dan wel rekening met het gegeven dat de bodem van de bagageruimte van een D5/D6 hoger ligt dan de bodem van een niet-hybrid. Aangezien de hoogte van de bagageruimte in een normale V60 al niet enorm is zou dat wel eens lastig kunnen worden.
falkoro
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.03.2021 - 17:24

Bedankt allemaal! Ik denk dat ik mijn honden op de achterbank zet, kan natuurlijk ook gewoon met zo'n auto deken :)
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Hoe lang ze meegaan.. dat is natuurlijk afhankelijk van de vorige eigenaren, het onderhoud en een beetje geluk. Een normale D5 draait makkelijk 12x rond de aarde. Zelf probeer ik bij korte ritten de dieselmotor niet te gebruiken. Koude starts zijn het meest belastend voor elke motor. Als je nu voor 15k koopt, dan heb je een auto die een paar jaar geleden voor 5x dat bedrag nieuw is verkocht. Het is dus, gezien de luxe en veiligheid, altijd een goede deal. Voor 15k koop je weinig vergelijkbaars met zo’n uitrusting. 5k zullen ze ook in 2025 nog wel opleveren. Ik vind het een enorm fijne auto en heb daar ook na 2025 nog wel geld aan mrb voor over.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”