Stoptech remschijf 336mm op T6

Plaats reactie
bukkum1986
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.01.2021 - 14:04

Goedemiddag,

Even voorstellen. Ik ben Pascal en sinds dit jaar nieuw lid op dit mooie Volvo forum. Sinds vorig jaar tevens in bezit van een mooie S60 T6 AWD😀 uit 2011.

Ondertussen bij Obbe geweest (software tuning)en daar is ook de bak geflusht.

Nu wilde ik graag beetje bij beetje de T6 upgraden en dan te beginnen met het onderstel. Qua remmen vind ik het wat te mager voor deze T6. Remschijven en blokken is allemaal bij gehouden( beurtjes gehad).

Nu zag ik een mooie set sport remschijven van stoptech 336mm staan. Mijn vraag is kunnen hierbij de originele klauwen gebruikt, want ik kan hier nergens iets over vinden( of ik heb niet goed gezocht).

Zoniet welke klauwen raden jullie dan aan. Velgen zijn 17inch. Ik snap dat ik ook eerst de wat betere remblokken kan kopen, maar ik wil het gelijk goed aanpakken.

Voor wat betreft achter kan ik dit origineel laten behalve remblokken( ferrodo)?? Of moet dit dan ook aangepast worden.

Ik hoop op jullie kennis😀

Gr Pascal
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27075
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Heb even zitten kijken naar de maten van dit model S60, ben daar wat minder bekend mee.
Ik gok dat het in alle maten dezelfde klauwen zijn, maar dan met een andere bracket erop waardoor de klauw verder van het hart komt te staan.

Was je naast grotere schijven ook van plan iets aan de remblokken te doen?
Want met grotere schijven veranderd er bijzonder weinig aan de stopkracht. Zoals je zelf al aan geeft, dit zit vooral in het blok.

Zag ook al mooie schijven van bijvoorbeeld EBC staan die beter zijn dan de standaard en dan met een goed blok heb je een aardige upgrade te pakken.
Achter kan je het standaard houden of hooguit een iets sportiever blok pakken.

Reed zelf met de 205 op het circuit zelfs nog met standaard blokken achter terwijl de voorkant serieus meer stopkracht had gekregen.
Bij mijn oude S60 idem. 1 maat grotere remschijven eronder, Ferodo DS2500 remblokken voor en Premier (praktisch gelijk aan standaard) en dat remde ook uitstekend.
Daarnaast onder de laatste een Biltein B12 set genomen en de wegligging was behoorlijk perfect.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De vraag is of je nu ook 336mm schijven hebt, bij 316 schijven zal je de klauw moeten vervangen.
bukkum1986
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.01.2021 - 14:04

Voor zit er nu 316mm op en achter 302 voor zover ik heb kunnen meten. Bedankt voor de tip. Ik ga sowieso eerst maar de blokken vervangen denk ik door EBC. Kijken wat dat doet. Ik snap ind dat alleen grotere schijven niet veel doen.

Bij mijn vorige S60 had ik ook de Bilstein B12 pakket eronder. Dat staat bij deze nog op de planning:)




fredhead schreef: 02.04.2021 - 14:18 Heb even zitten kijken naar de maten van dit model S60, ben daar wat minder bekend mee.
Ik gok dat het in alle maten dezelfde klauwen zijn, maar dan met een andere bracket erop waardoor de klauw verder van het hart komt te staan.

Was je naast grotere schijven ook van plan iets aan de remblokken te doen?
Want met grotere schijven veranderd er bijzonder weinig aan de stopkracht. Zoals je zelf al aan geeft, dit zit vooral in het blok.

Zag ook al mooie schijven van bijvoorbeeld EBC staan die beter zijn dan de standaard en dan met een goed blok heb je een aardige upgrade te pakken.
Achter kan je het standaard houden of hooguit een iets sportiever blok pakken.

Reed zelf met de 205 op het circuit zelfs nog met standaard blokken achter terwijl de voorkant serieus meer stopkracht had gekregen.
Bij mijn oude S60 idem. 1 maat grotere remschijven eronder, Ferodo DS2500 remblokken voor en Premier (praktisch gelijk aan standaard) en dat remde ook uitstekend.
Daarnaast onder de laatste een Biltein B12 set genomen en de wegligging was behoorlijk perfect.
bukkum1986
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.01.2021 - 14:04

Voor is 316mm en achter 302mm
Jelmer de Jong schreef: 02.04.2021 - 15:37 De vraag is of je nu ook 336mm schijven hebt, bij 316 schijven zal je de klauw moeten vervangen.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

klauwen en brackets van een V60 Plug in Hybrid nemen, die zijn 336 (17,5") deze zijn bij een demontage bedrijf denk ik zo te koop tegen redelijke prijs

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

En wil je betere bite dan oem maar niet de prijzen van EBC dan kan ik je after market Brembo aanbevelen als remblok.
Een goede remvertraging met lekkere bite, minder slijtage en netjes geprijst.
Heb ze nu voor en achter op mijn V90 D5 met oem remschijven van Volvo voor 345mm/achter 320mm en ben er zeer over te spreken terwijl ik er lang over na heb moeten om iets anders te proberen dan oem Volvo.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”