fotootje van onze bolide V60 D6 2013

Plaats reactie
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Zo.. na lang bij Volvo weggeweest te zijn, nu prive een D6 aangeschaft. Wat een heerlijke wagen!

Wij hadden een auto nodig die aan de volgende eisen voldoet:
- 4x4 - Check
- Zuinig - Check
- Comfortabel - en hoe! Check
- Betaalbaar - Check

Het betreft hier een D6 van sept 2013 met 272.000km aan ervaring. Alle beurten netjes bij de dealer gehad. Auto rijdt als nieuw!

De 4x4 is belangrijk voor ons. We wonen onderaan een dijk en de oprit is een grindpad. Dat is met een paardentrailer inclusief paard geen doen met een 2 wiel aangedreven auto. De meeste 4x4 verbruiken veel. Dat valt met deze reuze mee. Door veel te stekkeren (we hebben een laadpaal), is een ritje Leerdam - Eindhoven met 2,7l/100km zuinig te noemen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Mooie kleurencombinatie. Welkom terug, Volvo for life, zeggen sommigen hier.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Volvo for life.. tja.. het voelde inderdaad gelijk weer vertrouwd. De V50 was een fijne auto, de Volvo eigenschappen waren dan vooral de goede stoelen en bediening. Qua rijden lijkt de V60 niet op een V50. Zakelijk rijd ik een BMW 320d, heerlijke stuurmansauto. De V60 is heel anders, veel relaxter. Ik denk dat ik de V60 op dit moment meer waardeer. Zakelijk begin volgend jaar weer een keuze maken. Wie weet weer Volvo..
Gebruikersavatar
Erik1982
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 18.06.2017 - 13:19

Nice!
Zit goed in de opties zo te zien... BMW is qua "rijden" misschien een betere auto, maar vind zelf dat er geen andere auto zo lekker zit als een Volvo.
V60 T3 Rebel Blue met "Polestar Engineered Optimalisation"
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

@Erik.. wat blijft dat Rebel blue toch een gave kleur. Had ook een D6 gezien in deze kleur, maar zat minder in de opties en was een stuk duurder. Kleur doet veel!

BMW is niet perse 'beter' qua rijden. Het is anders. Waar je in de Volvo, alleen al door de stoelen, wordt onthaast, is de BMW sportiever. De sportstoelen van BMW zitten heel goed, maar de Volvo doet het nog een tandje beter. De standaard stoelen (planken) van BMW zitten ronduit slecht.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Uh,
er zijn geen 'goed, beter of best' stoelen, noch auto's.
De beste stoel is er eentje die niet kapot gaat, naar je zin is, niet snel vermoeid in/op raakt en vooral waar je geen pijn in krijgt.
....en nog wat dingetjes, zoals de in-/uitstap.
Er zijn (lijkt mij) veel goede passende stoelen voor een heleboel verschillende soorten mensen met hun verschillende lijven/ledematen etc.
en afhankelijk van je rij- en zitwensen vele mogelijkheden.

TS,
je hebt (puur persoonlijk) een hele mooie kleurencombinatie / auto / uitvoering etc gekocht.
Veel rijplezier gewenst !
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Hi Mees,

Veel is een kwestie van smaak. Dat klopt. Het is echter niet voor niks dat Volvo bekend staat om de goede zitpositie. Vanaf basisuitrusting gewoon goede stoelen. Dat is bij andere merken wel anders. De genoemde standaard stoelen van BMW kan je met een objectieve ervaring gewoon niet als fatsoenlijk bestempelen. Het alternatief; de sportstoelen kiezen voor een paar 100 euro extra. De eerste optie om aan te vinden.

Thanks voor het compliment! Ik moest even wennen aan een licht interieur in combinatie met een lichte buitenkant, maar inmiddels waardeer ik het enorm. Had het zelf nooit zo gekozen uit de folder.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”