Voorstellen en wat vraagjes

Plaats reactie
Neluzz
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.06.2021 - 21:53

Hallo mede volvo rijders,

Wij hebben onlangs onze '13 V40 D2 ingeruild voor zijn grotere broer, V60 D4 ocean race uit 2015. Grotere auto ivm uitbreiding van het gezin, een stuk makkelijker met de kinderwagen in en uit de kofferbak. Ook straks met vakantie's hebben wij deze ruimte wel nodig. Maar wat een verschil, heerlijke auto nu al!

Echter kam ik wel met een aantal vragen, waar ik deels al wel wat over gelezen heb hier op het forum.

Toen ik hem kocht heeft de auto een beurt gekregen en hebben ze de riem vervangen ( 150k km ), echter bij het ophalen bleef er de melding komen " olie service vereist" als ik het boekje moet geloven is de kans groot dat ze er teveel olie in hebben gedaan. Aangezien het bedrijf waar de auto vandaan komt aan de andere kant van NL zit is het niet even makkelijk terug rijden. Maar hebben we een deal gesloten dat het bij onze eigen garage gedaan mag worden.
Onlangs hebben ze een halve liter olie eruit gehaald en wederom gereset. De melding is sinds gister wel verdwenen alleen blijft mijn digitale aflezen niet bereikbaar ( lichtgrijs, niet aan te klikken). Moet er nog iets gebeuren om dit wel zichtbaar te krijgen?

Ook hebben wij een afneembare trekhaak, helaas zaten hier de sleutels niet bij, maar die heb ik inmiddels besteld en binnen gekregen. Helaas krijg ik de trekhaak er met geen mogelijkheid af. Ik denk dat deze er al enige tijd onder zit en nooit eraf gehaald is. Je zou de sleutel moeten draaien, knop indrukken en dan tegen de richting in draaien tot je een klik hoort. Echter stopt het bij het stukje een klik horen, die horen wij dus niet. Iemand een tip hoe ik hem er af kan krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Niels
Volvo V60 D4 Ocean Race 2015
solidshag
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 10.09.2011 - 19:08

Hoi Niels,

Gefelicteerd met je V60, we zien graag wat foto's ;)

M.b.t. je oliepeil uitlezen gaat het bij mijn V60 als volgt:
Sleutel in de houder, dan houd je de start/stop knop ingedrukt voor 3 seconden (niet de auto starten), dan start je dashboard op. Vervolgens is de oliepeil uitgegrijsd.

M.b.t. je trekhaak, deze al een paar keer ingespoten met WD40, of een ander soort kruipolie? Misschien dat dit wat pogingen kost..

Succes en groet!

Jacques
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Welkom Niels! foto's zijn altijd welkom! heel veel leuke en veilige kilometers gewenst!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroen 2CV6 Club Blue Celeste.1986

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Neluzz schreef: 03.06.2021 - 19:07 Hallo mede volvo rijders,

Wij hebben onlangs onze '13 V40 D2 ingeruild voor zijn grotere broer, V60 D4 ocean race uit 2015. Grotere auto ivm uitbreiding van het gezin, een stuk makkelijker met de kinderwagen in en uit de kofferbak. Ook straks met vakantie's hebben wij deze ruimte wel nodig. Maar wat een verschil, heerlijke auto nu al!

Echter kam ik wel met een aantal vragen, waar ik deels al wel wat over gelezen heb hier op het forum.

Toen ik hem kocht heeft de auto een beurt gekregen en hebben ze de riem vervangen ( 150k km ), echter bij het ophalen bleef er de melding komen " olie service vereist" als ik het boekje moet geloven is de kans groot dat ze er teveel olie in hebben gedaan. Aangezien het bedrijf waar de auto vandaan komt aan de andere kant van NL zit is het niet even makkelijk terug rijden. Maar hebben we een deal gesloten dat het bij onze eigen garage gedaan mag worden.
Onlangs hebben ze een halve liter olie eruit gehaald en wederom gereset. De melding is sinds gister wel verdwenen alleen blijft mijn digitale aflezen niet bereikbaar ( lichtgrijs, niet aan te klikken). Moet er nog iets gebeuren om dit wel zichtbaar te krijgen?

Ook hebben wij een afneembare trekhaak, helaas zaten hier de sleutels niet bij, maar die heb ik inmiddels besteld en binnen gekregen. Helaas krijg ik de trekhaak er met geen mogelijkheid af. Ik denk dat deze er al enige tijd onder zit en nooit eraf gehaald is. Je zou de sleutel moeten draaien, knop indrukken en dan tegen de richting in draaien tot je een klik hoort. Echter stopt het bij het stukje een klik horen, die horen wij dus niet. Iemand een tip hoe ik hem er af kan krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Niels
En Niels,
Inmiddels al wat verder gekomen hier met de tips op het forum?
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Neluzz
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.06.2021 - 21:53

Uiteindelijk is de oplossing geweest om een halve liter olie eruit te laten halen. Toen was de melding nog steeds actief. Echter heb ik ergens op internet gevonden dat je dan eerst weer 30 km moet rijden voordat het gereset is. En inderdaad na 30 km was de melding van olie service verdwenen.

De trekhaak na heel wat kruipolie een blok hout en een hamer ook los gekregen. De pin die hem normaal los drukt die zat gewoon helemaal vast. Alles weer gangbaar gemaakt en werkt nu weer helemaal zoals het moet.
Volvo V60 D4 Ocean Race 2015
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”