V60 2014 infotainment reageert niet meer

Plaats reactie
Jasper298
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.11.2018 - 09:25

Sinds deze ochtend viel 30 seconden na het starten van mijn auto het volume van de radio weg. Na een herstart van de auto reageren de radio, media en telefoon knoppen niet meer.
Als ik de nav knop indruk, blijft de melding dat hij wacht op GPS staan.

Mensen dit probleem al eens gehad? En is er iemand in de buurt van Nijmegen of Eindhoven die kan helpen met uitlezen?
Ik heb al een paar dealers gebeld, en die hebben volgende week wel tijd, maar dat is best lang zonder radio :(
Jasper298
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.11.2018 - 09:25

Inmiddels bij de garage geweest om uit te laten lezen, maar ze kunnen het niet vinden zeggen ze:
Foutcode is ICM-U01844A Verloren communicatie met audiomodule, Interne systeemstoring. Onjuiste component geinstalleerd.
- De Geintegreerde audio-eenheid (IAM) staat niet in de geldigheidslijst

Iemand enig idee wat hier aan te doen is.

Kan er software naar de IAM of de CEM geschreven worden om dit op te lossen?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Zou eens beginnen met alles los trekken en de stekkers een schop geven. Software updates voor mechanische (printplaat)problemen lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Jasper298
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.11.2018 - 09:25

De IAM module heb ik er al uitgehaald en weer teruggezet. de glasvezelverbinding is er, want zowel in de stekker als in de IAM module zie ik een rood lampje.
Hij slikt geen CD/DVD's en ook de fan aan de zijkant gaat niet aan.

Of het een mechanisch probleem is weet ik niet. Wel was er een waslijst aan fouten omdat de accu slecht was. Deze is nu vervangen.

Ik was bij de IAM module begonnen omdat volgens het diagnose rapport het probleem daar vandaan komt.

Welke modules kan ik nog meer los trekken?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Beeldscherm in de andere helft van het duo.

Dit lijkt er wel een beetje op, alleen is het een heel andere oorzaak.
Jasper298
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.11.2018 - 09:25

Het was de IAM, even een nieuwe van de sloop gehaald en die doet het nu. Helaas nog maar 15s omdat de ITP nu nog aanstaat, maar die gaat er hopelijk snel afgehaald worden.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Dat van die 15s is goed om te weten, in je originele storing kwam ook een ITP gerelateerde error voorbij. Een goed functionerend apparaat wat nog niet aangemeld is moet dus heel even werken en dan niet meer.
Jasper298
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 07.11.2018 - 09:25

Imiddels langs de dealer geweest en deze heeft de ITP er af gehaald. Nu werkt het allemaal weer top.
Wel oude SW op de unit, dealer gaf aan dat een sensus update 4.5u duurt. Misschien dat nog een keertje doen.
SW versie is nu 0C72 en kaarten staan op 30.13.02
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”