Eerste Volvo (v60PIH)

Plaats reactie
Martinos33
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 02.12.2021 - 21:26

Goedemorgen!

Sinds vorige week woensdag zijn wij in het bezig van onze eerste Volvo. Een V60 D5 PIH van 2015.
Ik ben Martijn, 38, woonachtig in de Achterhoek en automonteur (alfa, fiat, Lancia, Maserati).

Voorheen tientallen Italianen gereden, een paar Duitsers (BMW en Porsche). Een Jeep Wrangler, en als laatste een Dodge RAM. Deze laatste heeft plaats gemaakt voor de V60 omdat hij overbodig werd qua werk en mijn vrouw er de boodschappen mee deed.
Dat is a) zonde van de auto vond ik en b) niet heel praktisch.. vooral mijn vrouw vond hem irritant groot met parkeren enzo.

Dus opzoek naar een degelijke vervanger, station, goede stoelen, en wat trekgewicht (oa de paardentrailer moet er achter kunnen).
Dan nog wat kleine eisen zoals keyless entry, ik zou niet meer zonder willen, memory stoelen, aangezien we nog wel eens wisselen van bestuurder tussen mijzelf en mijn vrouw en mijn vrouw wilde graag eens hybride, plug in was dan in dat geval mijn voorkeur.

Qua trekgewicht vallen de meeste merken af, tenzij je weer een stap groter gaat (cayenne, GLC etc). Maar dat wilde we niet weer, hoewel ik de Cayenne wel een erg fijne auto vond.

Zo kwamen we op de V60 uit.

Het is een momentum D5 geworden, dealer onderhouden en geleverd. Ivm goede garantie wilde ik graag bij een dealer kopen ipv een handelaar. 136.000km op de teller, voorzien van keyless entry, maar helaas mis ik nog de memory Seats. Die staan inmiddels klaar en via dit forum had ik al een how to gevonden, dus die zitten er binnenkort in.

Ook wil ik nog wat andere dingen toevoegen zoals camera achter, dimmende frameless binnenspiegel (gewoon, omdat die zo mooi is) en verwarmd stuurwiel.

Helaas ook wel meteen wat troubles, storing motormanagement, fout op EGR en lambda 2 bank1.
En gisteren een fout storing hybride systeem, niveau 1.
Meteen even langs Harry Arendsen gereden waar ze hem direct hebben uitgelezen en vermoeden dat de aircopomp defect is. Nette service, aangezien in de auto daar niet gekocht heb, en ze dit direct (zo der afspraak) en gratis gedaan hebben.

Vrijdag gaat de auto naar de verkopende dealer voor reparatie.
Ik hoop wel dat het geen Italiaanse tafferelen gaan worden en we niet met regelmaat problemen krijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Nice!! Veel plezier er alvast mee. V60 PIH/TE was en is een heerlijke auto, dus dat komt vast goed. Tip: overweeg een Polestar upgrade, dan ga je van 163 diesel PK's naar 215 (gewoon via de dealer te bestellen).
En de problemen komen vast ook goed, Jacob Schaap is een prima dealer (weet ik uit ervaring). Op het keyless systeem na (maar daar hadden alleen de eerste modellen last van) en de airco pomp (maar dat is met de 2.0 procedure nu ook opgelost en anders 100% garantie) was de D6 voor mij een heel betrouwbare auto.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
V60 PineGrey
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 11.09.2021 - 13:31
Locatie: NL

Ook ik heb de D6 MY 2016 Polestar getuned gehad, kan deze zeker aan raden.

De aircopomp is bij mij er ook twee keer aangegaan. Ook dit is uit coulance voor 100% door Volvo betaald. Verder geen zaken gehad. buiten de gewone beurten om. De mijne had exact dezelfde kleur (Chrystal White) en als Summum kon je je weinig meer wensen.
Veel rijplezier gewenst!
Gereden Volvo's:

Volvo V40 D4 R-design 2014
Volvo V60 D6 Summum 2015 Polestar Chrystal White Metallic
Volvo XC 40 Twin Engine Pro (Tijdelijk)
Volvo V60 T6 R-design Pine Grey
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gouwe schreef: 07.12.2021 - 11:18 Tip: overweeg een Polestar upgrade, dan ga je van 163 diesel PK's naar 215 (gewoon via de dealer te bestellen).
Kleine correctie: moet zijn 220PK na upgrade: https://engineered.polestar.com/nl/prod ... matic-2016
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Martinos33
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 02.12.2021 - 21:26

Dank heren!
Het gaat vast prima geregeld worden door de heren van Jacob schaap. De auto is er vanmorgen heen gebracht. Aankomende week hopelijk weer ophalen.

Wat betreft de Polestar optimalisatie, daar denk ik even over. Vind het goed klinken, en nu met korting bij de dealer las ik (495 ipv 695). Maar ik denk eigenlijk dat het voor ons gebruik zinloos is (dat ik dat ooit zeggen over een vermogenswinst...)
Mijn vrouw rijd 98% van de tijd met de auto en 75% daarvan volledig electrisch. De rest benut ze eigenlijk het vermogen ook bij lange niet volledig.

Hoewel ik het wel Interessant vind, ga ik nu denk ik liever eerst voor aanbrengen van wat opties die ik mis, zoals de memory stoelen, de dimmende spiegel, achteruitrijcamera en andere velgen.
V40Cross-Ed
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.09.2021 - 10:47

Lekkere wagen. Stuur verwarming lijkt me ook wel lekker. Daar ga ik me eens in verdiepen. Veel rijplezier!
V40 CC 2.5 T5 AWD Geartronic Summum 2015
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Martinos33 schreef: 10.12.2021 - 23:29 ----Wat betreft de Polestar optimalisatie, daar denk ik even over. ..... Hoewel ik het wel Interessant vind, ga ik nu denk ik liever eerst voor aanbrengen van wat opties die ik mis, zoals de memory stoelen, de dimmende spiegel, achteruitrijcamera en andere velgen.
Kan ik me indenken.
Voor velgen kun je o.a. hier kijken: https://www.volvovelgen.com/ of https://www.klaassen-velgen.nl/
Beide prima adressen is de ervaring. Ik had de R-design eronder liggen met Michelin CC+ 4 seizoenenbanden:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Armoderos
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
Locatie: Enschede

Wel een heeel erg mooie auto hoor.

Ik ben benieuwd hoe het met de achteruitrijcamera gaat achteraf inbouwen. Want die van mij heeft deze ook niet en zit er wel over te denken. Sommigen zeggen "ooh alles is voorbereid erin zetten en inlezen bij de dealer" en weer anderen hoor ik zeggen dat het iets moeilijker is.
Martinos33 schreef: 10.12.2021 - 23:29 .......................

Hoewel ik het wel Interessant vind, ga ik nu denk ik liever eerst voor aanbrengen van wat opties die ik mis, zoals de memory stoelen, de dimmende spiegel, achteruitrijcamera en andere velgen.
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
Gebruikersavatar
zzzzzzzzzzzz
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 11.02.2007 - 19:35
Locatie: Teylingen

Hier nog iemand die erg benieuwd is v.w.b. het inbouwen van de camera :)

Op advies van VolService de kit van SwedeSolutions aangeschaft. Eind vorig jaar bleek echter dat er toch wat problemen waren met die kit i.c.m. een V60 van na 2015. Zojuist een mail naar Volservice verstuurd in de hoop dat er inmiddels een oplossing is..
Volvo V60 T3 Momentum 2016
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”