Geen trekkracht OBD code 2262

Plaats reactie
mustafakaratas
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05.10.2017 - 14:11

Weet iemand waar de (kleine) turbo van de Volvo V60 D4 2015 zit? Aan de raamzijde midden? Of is het misschien mijn turboregelaar? Of wat anders? Ik krijg na een vakantie rit Turkije de foutmelding P2262 TURBODRUK NIET GEDETECTEERD - MECHANISCH.

Auto is tot ongeveer 40 á hooguit 50 km/h traag daarna gaat de turbo weer aan het werk. ACC pakt hij ook niet op, tenzij ik gas bijgeef, dan gaat er bij de auto een lampje branden dat hij moet accelereren tot de opgegeven snelheid en bij helling of berg op verliest hij ook snelheid.

Volgens Volvo Turkije heeft dit te maken met de hoge zeespiegeling, maar in Nederland weinig veranderd.

Vorig jaar dezelfde probleem gehad, toen hebben ze mij verteld dat ze de kleine turbo gemaakt hebben, weer in Turkije weer hetzelfde probleem 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

Vervang je map sensor is een simpel ding, normale omgeving druk hier is altijd rond de 102kpa uit mijn hoofd gezegd.
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
mustafakaratas
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05.10.2017 - 14:11

c70_ibo schreef: 02.10.2022 - 03:46 Vervang je map sensor is een simpel ding, normale omgeving druk hier is altijd rond de 102kpa uit mijn hoofd gezegd.
Kan het zijn dat deze misschien stuk is??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

Ik heb dit even laten vertalen van een engelse websites zij beweren dat het te maken kan hebben met de egr klep werking ervan of je dynamo

P2262 Volvo V60 OBD-codeOBD/2 P2262 foutcode beschrijving en symptomen.

EGR Flow Insufficient Detecteerd Het EGR-systeem wordt gecontroleerd tijdens steady state rijomstandigheden terwijl de EGR wordt gecontroleerd.
De test faalt wanneer het signaal van de DPF EGR-sensor aanteft dat EGR-stroom minder is dan het gewenste minimum. Stofzuiger EGR klep gesloten EGR klep lekken vacuüm EGR-stroompad beperkt EGRVR-circuit uit in de kort naar PWR VREF open voor D.P.F. EGR-sensor D.P.F. EGR-sensor downstream slang uit of aangesloten EGRVR circuit open voor PCM VPWR open voor EGRVR solenoid D.P.F. EGR sensor slangt beide van D.P.F. EGR sensor slangen omdraaien Beschadigde EGR orifice tube Beschadigde EGRVR solenoïde Beschadigde PCM Voer KOER zelf-test en zoek naar DTC P2262 als een indicatie van een harde fout.

Circuit High Input codes zoals P2262 worden voornamelijk veroorzaakt door defecte alternatoren die buitensporige spanningen ontwikkelen, hoewel er ook andere oorzaken kunnen zijn, zoals korte circuits die "lek" stroom naar een bepaald systeem van andere, niet-verbonden systemen die werken op hogere spanningen. Merk op dat er in het geval van korte circuits die het leeleeleend vermogen in een controlecircuit waarschijnlijk andere, schijnbaar niet-verbonden probleemcodes aanwezig zijn, samen met de code (s) die worden onderzocht. Het bepalen van een "hoge input" code zal altijd een grondige test van het oplaagsysteem als eerste stap omvatten, gevolgd door maatregelen om het systeem te isoleren van alle andere mogelijke stroombronnen tijdens weerstand, continuïteit en referentiespanningstesten.
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
mustafakaratas
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05.10.2017 - 14:11

Heb je de originele website hiervan.
Me EGR is trouwens afgedopt
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”