Verlichting snelheidsmeter en toerenteller lijkt niet te werken
-
- Starter
Ik ben niet helemaal bekend met de juiste werking van het dashboard van mijn recente aanschaf (V60 D3 uit 2011). Het lijkt erop dat de verlichting niet echt goed werkt. De cijfers van de kilometerteller (dus rondom de klok) zijn niet verlicht en maar matig af te lezen. Ook het dimmer wieltje lijkt geen effect te hebben. Kan dit door een kapotte zekering veroorzaakt zijn? Mis ik iets? Alle tips zijn welkom.
- Rene64
- 2nd Gear member
Brand de verlichting wel of helemaal niet ?
Het regelaartje kan ook stuk zijn.
Als er een zekering defect is dan wel uitzoeken waarom die defect is gegaan...
De verlichting gaat ook zwakker branden als het donker wordt en in een tunnel als het goed is.
Het regelaartje kan ook stuk zijn.
Als er een zekering defect is dan wel uitzoeken waarom die defect is gegaan...
De verlichting gaat ook zwakker branden als het donker wordt en in een tunnel als het goed is.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
-
- Starter
redracer, ik heb een handleiding gedownload maar kan geen donkere modus vinden dus ik neem aan dat ik geen donkere modus heb of heb ingesteld?
Rene64, de verlichting brandt volgens mij heel zwak, lijkt dezelfde verlichting die achter de omringende cirkel zit. Dit zou ook een soort achtergrondverlichting kunnen zijn. In het donker amper af te lezen. Ik zou eigenlijk een 'normale' dashboard verlichting moeten zien om te zien wat ik mis. De dimmer doet iig niets. Ik zie eigenlijk geen verschil wanneer ik een tunnel in rijdt. Ik heb wel gemerkt dat bij duisternis de navigatie naar een donkere stand gaat maar dit heeft geen effekt op de dashboard verlichting. Ik kan niet goed achterhalen welke zekering het betreft.
Rene64, de verlichting brandt volgens mij heel zwak, lijkt dezelfde verlichting die achter de omringende cirkel zit. Dit zou ook een soort achtergrondverlichting kunnen zijn. In het donker amper af te lezen. Ik zou eigenlijk een 'normale' dashboard verlichting moeten zien om te zien wat ik mis. De dimmer doet iig niets. Ik zie eigenlijk geen verschil wanneer ik een tunnel in rijdt. Ik heb wel gemerkt dat bij duisternis de navigatie naar een donkere stand gaat maar dit heeft geen effekt op de dashboard verlichting. Ik kan niet goed achterhalen welke zekering het betreft.
-
- Starter
Kleine update: ik las ergens in het forum dat de dimmer alleen in het donker werkt. In het volledige donker zie ik dat de dimmer de omringende cirkel rondom de kilometer/toerenteller getallen inderdaad dimt maar de getallen zelf lijken niet verlicht te zijn. Ik neem even aan dat de verlichting achter de getallen apart is van de omringende cirkel en dat deze blijkbaar in mijn geval niet meer werkt. Misschien is het beste dat ik een electronica reparatiebedrijf even om advies vraag.