Goedenavond,
De feitjes:
Volvo V60 T3 automaat
Bouwjaar 2015
KM stand: 155.000
De auto heeft twee weken onderhoud gehad bij de dealer, grote beurt, nieuwe transmissie olie en distributieriem is vervangen.
Na ondertussen zo'n 3.000km gereden te hebben schokt de versnellingsbak in versnelling 1 - 2 en soms 3. Bij hogere snelheden is er niks aan de hand.
Tot dat die gister stil is gevallen er die enkel nog maar in de 1 naar een parkeervak kon rijden.
Volvo Assistance gebeld --> ANWB kwam --> kon niks vinden, uitgelezen niks, proefrijden was er ook niks aan de hand.
Beste man dacht dat er wellicht te weinig transmissie olie in zat.
Auto afgesleept naar de dealer. Tranmissie olie zit op peil en kon niks vinden in eerste instantie. Later een belletje met de mededeling dat het waarschijnlijk het kleppenblok was?
Wat is dit überhaupt???
Zeker weten wisten ze het niet en de monteur zou de auto mee naar huis nemen zodat die kon proefrijden en eventueel het euvel zou kunnen vinden/ervaren.
Vandaag telefoon van de dealer; versnellingsbak is kapot. Er moet een nieuwe bak onder. Kosten: bijna €10k!
Later bericht gehad dat een gereviseerde bak zo'n €5k zou kosten.
Ik zou graag jullie mening willen horen over bovenstaande.
Hebben jullie ervaring met kosten van een revisie?
En wat me bovenal verbaasd is dat het al bij 155.000km gebeurd....
V60 FW45 T3 2015 versnellingsbak revisie?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14.12.2010 - 11:38
Even gekeken naar de prijslijst van destijds en daar staat inderdaad dat het bij een T3 een powershift is.
Geen idee of die wel of niet ververst moeten worden.
Volvo V50 1.8 bj: 2005, Zwart, Xenon Pilot Pro 5000K met LED stadslicht
Volvo V60 T3 bj: 2015, Zwart, Automaat
Volvo V60 T3 bj: 2015, Zwart, Automaat