Volvo 460 1.8i startproblemen

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Bouzow
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.08.2017 - 20:07

Beste volvo-liefhebbers,

Al geruime tijd heb ik met veel plezier rondgereden in mijn Volvo 460. 2 jaar geleden wilde de auto niet/slecht starten waarna allereerst de accu en vervolgens de startmotor vervangen is. Probleem was hiermee destijds opgelost. In de afgelopen 2 jaar heb ik weinig gereden en ik merkte dat zo nu en dan de auto weer startproblemen kreeg. Op dit moment wil hij helemaal niet meer starten. Accu al meermaals doorgemeten en deze verkeert in een goede staat (accuspanning 12,8 volt, geen grote dip bij starten (niet onder 9,0v)) en ook meermaals aan de acculader gehangen. Accuspanning op de rode kabel tot aan de startmotor gemeten en deze is hier ook 12,8v. Bij overhalen sleutel hoor je een duidelijk klik (beweging solenoide?), vervolgens niets los van injectorengeluid. We hebben de massa gecontroleerd en dit is OK. Daarnaast is een klap gegeven op de startmotor om te kijken of dit effect zou hebben, helaas. Zekeringen en startrelais gecontroleerd en dit lijkt OK. Starten door middel van aanduwen gaat prima.

Zijn er zaken die nog nagelopen dienen te worden? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

Mvg
Bas
wpee
5th Gear member
Berichten: 1367
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Krijgt het relais van de startmotor wel voldoende spanning? Dit relais op de startmotor schakelt vervolgens de hoofdstroom van de motor.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”