Volvo 460 Turbo 1992

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Berwout
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18.09.2017 - 09:12

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en bezit een Volvo 460 turbo uit '92. Echter deze auto heeft een aantal problemen.

Wanneer de motor stationair loopt, schommelt het toerental tussen de 500 en 1200 toeren/min, ik heb gelezen dat dit door de stationair regelklep komt. Klopt dit, of kunnen er nog meer oorzaken zijn? Ook heb ik een vraag wat betreft het kleppen stellen, dit moet gebeuren door middel van klepstelplaatjes, echter wat is de diameter van deze plaatjes en waar zijn deze te koop?

Mijn auto heeft een LH 2.2 jetronic ECU van Bosch en volgens mijn handboek is deze ECU uit te lezen, is dit alleen mogelijk met een speciale diagnosetester van Volvo, of is het ook op een andere manier mogelijk?

Graag hoor ik als iemand van deze dingen wat meer af weet:)

Groeten Berwout
wpee
5th Gear member
Berichten: 1367
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Het zou inderdaad de stationair regelklep kunnen zijn, gewoon demonteren en schoonmaken met bv WD40. De klep moet makkelijk bewegen.
Verder kan het zijn dat de inlaat pakking of uitlaat pakking lek is.
Kleppen stellen: eerste meten wat de speling is, dan plaatjes verwijderen, uitrekenen wat je moet hebben, en bij volvo nieuwe halen. Deze zijn relatief goedkoop en ze passen dan ook. Als je niet de tang hebt moet je de nokken as losmaken, dat is veel werk, dus als de speling niet heel krap is of veel te groot dan mooi laten zitten.

Uitlezen van fouten weet ik niets van
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”