Volvo 440 1.8 automatic

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Wouterzz
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.08.2018 - 19:25

Beste,

Sinds kort heb ik mijn eerste auto gekocht een Volvo 440 1.8 automatic.
Ik rij er nu een tijdje mee en wat mij opvalt is dat mijn auto gaat haperen op lage snelheid.
Gebeurd vaak nadat ik van de snelweg kom of aan het file rijden.
Weet iemand wat ik hier aan ken doen?

Met vriendelijke groeten,

Wouterzz
Laatst gewijzigd door Wouterzz op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
w1nd0wsb00t
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.10.2018 - 11:28

Beste Wouterzz,

Betreft jouw volvo een CVT model?

Met vriendelijke groet,
Mark
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

die is herkenbaar aan het ontbreken van de 1-2-3 keuzemogelijkheid, dus alleen P-R-N-D
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
w1nd0wsb00t
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.10.2018 - 11:28

Walter schreef: die is herkenbaar aan het ontbreken van de 1-2-3 keuzemogelijkheid, dus alleen P-R-N-D
Dit dus! En laten we niet de "L" keuzemogelijkheid vergeten! ;)

Ik heb zelf een Volvo 440 1.8i CVT uit 1993 met 90.000km op de teller. Deze heeft soortgelijke problemen.

Lange verhaal over mijn problemen:

Al een tijdje merk ik als je een aardig stukje hebt gereden en alle componenten warm zijn dat hij bij afremmen tot stilstand en van stilstand tot kruipsnelheid hij begint te schokken. Als je bijvoorbeeld in de file zit wordt dit na mate de tijd verder gaat als maar erger. Sinds kort wordt het ook als maar erger en nu begint het nu ook al zonder dat je even in de file hebt gestaan, waarschijnlijk door de buitentemperatuur.

Mijn vermoede was altijd dat het door slijtage komt en dat hij bijna aan revisie nodig is. Maar sinds kort heb ik een koelingssysteem gezien wat de versnellingsbak moet koelen. Dit systeem werkt hoogstwaarschijnlijk niet goed meer.
Met het testen van een infrarood thermometer is te zien:

Dat de bak 80/90 graden is.
De slangen van de radiateur is 50/60
De radiateur zelf is maar 30 graden

Mijn vermoeden is dat ergens een verstopping zit.
Laatst gewijzigd door w1nd0wsb00t op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”