Probleem met inbouwen origineel Volvo cv set

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
S80-Twente-78
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 15.03.2016 - 12:32
Locatie: Emmer-Compasuum

Hallo allemaal,

Na het doorspitten van het forum ben ik nog niet uit wat het probleem kan zijn, waarom de cv set niet functioneert.

We hebben;
- Volvo 440 1995
- heeft cv op sleutel

We hebben toegevoegd;
- volvo cv module 471272 (gemaakt door TRW)
- 2 handzenders met nieuwe batterijen
- lock/unlock schakelaar middenconsole

De bekabeling is voorbereid. Links onder het stuur, boven de zekeringkast, zit een vierkant kapje. Daarachter zat de 22 polige grijze stekker in de kabelboom verwerkt.

De 22 polige stekker aangesloten en ook de schakelaar in de middenconsole, naast de stoelverwarming.

Op positie 11 van de zekeringkast zit een 15a zekering voor de centrale vergrendeling zonder afstandsbediening. Aan de achterkant zit op 1 pootje een dunne draad, op het andere pootje alleen een kabelaansluiting zonder draad waar wel spanning op staat.

Op positie 21 van de zekeringkast zit een 5a zekering voor de centrale vergrendeling met afstandsbediening.
Aan de achterkant zit zowel een dikke rode als een dikke rood/bruine draad.

De overige functie van deze module; de comfortfunctie doet het wel. Interieur en contactslot licht blijft nu branden wanneer ik instap en gaat uit wanneer het contact omgezet wordt.

De auto kan nu nog steeds en zonder problemen met de sleutel ver- en ontgrendeld worden.

Het probleem;
Wanneer ik de auto op "ON" heb, de dash schakelaar indruk om bv te vergrendelen, dan hoor ik het relais in de unit klikken, maar er gaan geen deuren dicht of open.

De afstandsbedieningen reageren helemaal niet. Batterijen zijn van varta, nieuw en liggen er goed in. Programmeren van de zenders lukt niet. Niet per afstandsbediening maar ook niet bij gebruik van de dashboard schakelaar.

Lijkt wel of de module (nog) niet communiceert met de bestaande cv op sleutel.

Wat ben ik vergeten?
Wat moet er nog geprogrammeerd worden?
Heb ik nog een ander onderdeel nodig?

Wie kan mij verder helpen??!!! De volvodealer heeft geen kennis rondlopen en/of op de plank/archief om me verder te kunnen helpen (op een kopietje van een s/v40 installatie en schema na)

Volgens de jongen waar ik het van gekocht heb, is het werkend uit de auto gehaald.

Graag je reactie!!!! Of wat hulp als je in de buurt van Emmen / Ter Apel woont???

Groeten !
Laatst gewijzigd door S80-Twente-78 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
S80-Twente-78
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 15.03.2016 - 12:32
Locatie: Emmer-Compasuum

Niemand een idee???
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”