440 1.8i 1994

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

hoi 400-fans..:P..

hier mijn 440 project

Afbeelding

Afbeelding

het gaat hier om een 1.8i uit '94..helemaal standaard gekocht op een armsteun voor na..maar aangezien ik op dat moment nog een andere 440 had staan die ik als donor kon gebruiken..hadden we dezelfde dag nog de voorstoelen over gezet..ivm de stoelverwarming..en de velgen..want hij stond op oerlelijke doppen..(die er nu overigens weer op zitten voor de winterbandjes..:P..)..en sinds het maken van deze foto's..(november ofzo..) is er alweer aardig wat aan versleuteld..

- er zitten nu koplampwissers op..
- er staat een orginele volvospoiler op..
- het interieur is nu wel matchend..
- tweeters..

- verder zijn de mistlampen voor in de voorbumper al in bestelling..
- is het de bedoeling dat er nog elektrische spiegels op komen..
- en komt er nog een open lucht filter op..

en daarna zien we wel weer verder..er zullen vanzelf weer dingentjes komen en zich aanbieden..;)..

nieuwe foto's volgen binnenkort..
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Toch maar een project topic geopend :-)
De laatste tijd zijn er weer een paar project topics bijgekomen, en dat is altijd leuk. Ben benieuwd naar je nieuwe foto's! De spoiler erop maakt bijvoorbeeld de achterkant van een 440 af vind ik zelf.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Shockwave schreef:Toch maar een project topic geopend :-)
De laatste tijd zijn er weer een paar project topics bijgekomen, en dat is altijd leuk. Ben benieuwd naar je nieuwe foto's! De spoiler erop maakt bijvoorbeeld de achterkant van een 440 af vind ik zelf.
yeah had er even de tijd voor om het erop te knallen..;)..
ik moet zeggen dat ik het zelf inderdaad ook erg leuk vind om te kijken wat anderen allemaal met hun 440/460 doen..krijg er zelf altijd wel wat ideeën van..en dat van die spoiler..wat een wereld van verschil zeg..zal zo snel mogelijk foto's maken..maar dan moet het zonnetje (achter de wolken) nog wel schijnen als ik klaar ben met werken..;)..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Leuk bakkie! Op de onderste foto lijkt het rood vrij licht, is het ook echt zo licht of meer zoals op de bovenste? Zijn die koplampwissers moeilijk aan te sluiten? Zag nl nog 2 setjes op sloopauto's zitten bij een autosloper, maar vroeg me af waar die kabels heenlopen zegmaar? De vloeistof is niet zo'n probleem.
jochemvolvo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 14.08.2010 - 13:40
Locatie: Woonplaats Arnhem

koplampwissertjes monteren is zeker niet moeilijk (voor jou helemaal niet nu je ook gewoon ff een andere bak dr onder legt;))
Als de phase II hebt liggen de stekkers al voorbereid achter je koplampen. plug&play dus. Er is al een topic gemaakt met een erg duidelijke how-to om koplampwissertjes te monteren.

't maakt de volvo lekker af;)
Volvo V40 2.0 1997

Volvo 440 1.8iDL 1996 (B18U)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

@Guidooo, hier staat exact in hoe je ze moet monteren:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=39468
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Dat dacht ik al, nouja ik ga me eerst bezig houden met het op de weg te krijgen :P. Topic zag ik inderdaad al. Nouja nog genoeg te doen dus :D
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Guidooo, je heb een PM
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Guidooo schreef:Leuk bakkie! Op de onderste foto lijkt het rood vrij licht, is het ook echt zo licht of meer zoals op de bovenste?
nou jah..het is een beetje van beide zeg maar..hij is niet meer mooi diep rood..maar zo licht als het er bij die onderste foto uitziet..is het in mijn beleving niet..maar ik heb vandaag nieuwe foto's gemaakt..nog ff aanpassen en dan knal ik ze erop..;)..

en die ruitenwissers zullen voor jou denk ik geen probleem vormen..;)..
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

nog ff aanpassen en dan knal ik ze erop
Toch niet roder photoshoppen he :D
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Afbeelding
smoelwerk..

Afbeelding
lekker kontje..

Afbeelding
zijkantje..

Afbeelding
andere zijkant..

Afbeelding
daar staat ie dan..

Afbeelding
wel erg roze zo hea..??..:(..

zo..daar zijn ze dan..vanochtend in het ochtend zonnetje gemaakt..
het is wel een hele andere auto als je de foto's vergelijkt zeg..(tenminste..in mijn beleving..;)..
en mooi nieuws..heb echt 20 min geleden orginele velgen gekocht..:D..vraag me niet hoe ze heten..maar het zijn die 5 spaaks met een schuin aflopende kant..
I want MY!! shiny volvo..
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Shockwave schreef: Toch niet roder photoshoppen he :D
ssstt..als jij het niet doorverteld..doe ik het ook niet..:P..
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Hij ziet er erg goed uit hoor!

Ik wilde net de suggestie intypen om ergens velgen op de kop te tikken. Maar dat heb je dus al gedaan :p
Dat gaat hem nog meer een andere auto maken :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Mooie auto! Wielkastranden ook goed zo te zien?
Spoiler er ook al opgebeund!

http://link.marktplaats.nl/414101816
Zulke?

Das heel wat beter als deze wieldoppen, is toch voor je winterbanden?
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

dank dank..:)..tis toch m'n 2e trots..

@ shockwave: dat idee had ik dus ook al..en ik zat op dit type velg te wachten..en ik had mazzel deze keer..:)..
@ giudooo: zal ik je nog sterker vertellen..het gaat dus om die velgen..;)..en het is idd voor m'n winterbandjes..maar geloof niet dat het dezelfde velgmaat is..maar daar verzinnen we wel weer wat op..miss gaan de zomerbandjes er wel om..moet ff naar de maat kijken..maar de man had ze onder een peugot 406 zitten als ik het goed begreep..:P..
en die spoiler was een nieuwjaarskadotje van mezelf..die heb ik met wat hulp van m'n schoonvader..(vond dat boren in m'n kofferbak toch te "eng"..)..er met een uurtje opgezet..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Haha wat een toeval :P. Met marktplaats goed in de gaten houden valt er best geld te verdienen. Niet dezelfde maat? Zijn die velgen niet allemaal gelijk dan? Want waren toch ori volvo velgen? Moet gauw kunnen denk ik, want je winterbanden zullen ook wel 15 inch zijn en al met al zal er geen enorm verschil in breedte oid in zitten.
Ze kunnen ook onder een vw geloof ik.
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

nou..daar zal je nog behoorlijk in vergissen..zowel m'n zomer als winterbanden zijn 14 inch..dus dan maar volgend jaar deze winterbanden weg doen..en nieuwe op die volvo velgen..
I want MY!! shiny volvo..
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

..vandaag m'n nieuwe velgen opgehaald..:D
Afbeelding
..zien er goed uit..wel wat stoeprandschade en wat krasjes hier en daar..
maar even goed schoonmaken en poetsen zal wonderen doen denk ik..

en op de weg terug kwamen we toevallig langs een autosloop..direct gestopt en gevraagd of ze nog spiegels hadden liggen..en zowaar..:D..wel allebei in een andere kleur..en ook allebei een verkeerde kleur..maar zet de zwarte kapjes wel over..:D..moet alleen eerst nog de "knopjes" voor in de deur ergens zien te regelen..die hadden ze dan weer niet..:(..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Hm heb wel een complete set elektrische spiegels voor je... los weg doen van de knopjes begin ik niet aan.
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

bedankt voor het aanbod guido, maar heb de knopjes al kunnen regelen..dus hopelijk kan de hele boel er binnenkort in..:D..
I want MY!! shiny volvo..
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”