Volvo 440 1.8

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

@Poika, Het probleem is dat ik mijn versterker op de zijkant heb geschroefd in mijn kofferbak. Het "bakje" waar de antenne normaal inhangt is hierdoor niet meer bereikbaar, en de elektrische antenne is te breed om erachter te passen. Aangezien ik geen vaste antenne wil ivm het schuren tegen de kofferbak, heb ik gekeken voor een alternatief en kwam bij de raamantenne uit.

@robelintje Heb op het moment geen foto, zal wel even foto's maken binnenkort, hij zit op het achterste raam links. En dan op het schuin aflopende gedeelte, de kabels komen gewoon bij de originele uitgang vandaan, heb alleen wel de grondkabel moeten verlengen.

Tevens zat ik eraan te denken om zelf klein onderhoud uit te voeren, hierbij zat ik te denken aan verse olie+filter, nieuwe koelvloeistof en nieuwe bougies als het nodig is. Nog aanvullingen hierop?
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Dan schroef je die toch ergens anders ?!
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Poika schreef:Ik snap niet dat je niet een originele antenne koopt, ze zijn zelfs nog nieuw leverbaar, voor heel weinig.
meen je dat, heb anderhalf jaar geleden bij de dealer om een nieuwe gevraagd en die gaf aan dat ze niet meer te leveren waren. Dus toen maar een universele en zelf de ophangconstructie eraan gemaakt.
Wiebee schreef:@Poika, Het probleem is dat ik mijn versterker op de zijkant heb geschroefd in mijn kofferbak. Het "bakje" waar de antenne normaal inhangt is hierdoor niet meer bereikbaar, en de elektrische antenne is te breed om erachter te passen.
Je versterker past heel mooi onder de voorstoel.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ja dat meen ik. En mijn versterker zit achterop mn sub geschroeft.

Ik bedoel wel een handbediende antenne he, van de electrische zijn alleen de sprieten leverbaar voorzover ik weet.
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

dat was een elektrische antenne
de versterkers van mij zaten onder de stoelen en de sub in het reservewiel
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Ik had ook een elektrische, en wou geen handbediende omdat dat niet helemaal lekker zit met kofferbak open en dicht. Verder vind ik het best strak zonder antenne.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Werkt echt super een handbediende, kleine moeite met in en uitschuiven als je het bijhoudt. De electrische zijn troep, ook een paar gehad altijd wat mee.
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Vond de elektrische toch ook wel prettig. Hij zat er zo'n 17 jaar in tot hij stuk ging.
De getande band was gebroken. Maar dat mag ook wel een keer na 17 jaar. Dus mijn ervaring, geen troep.
Enige echte jammere eraan dat ze niet meer te krijgen waren.
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Volgens mij hangt me uitlaat ietsje los, kan dit een rubber zijn? Ik hoor bij wegrijden en op een hobbelige weg de hele tijd iets klapperen links achter...
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Dat kan. De achterste demper is opgehangen via een rubber aan de carosserie. Moet je ff kijken, is zo te zien.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

was inderdaad een rubbertje vervangen.. wat een pokkewerk, maar het is gelukt!

Nu heb ik nog 2 vraagjes:
zit er standaard op iedere 440 een zoemer als je vergeet je licht uit te zetten?

Ik heb spatlappen, alleen zijn de letters volvo nog zwart, deze zou ik graag wit maken, maar met de verf van de praxis is dit niet gelukt, iemand tips?
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

was inderdaad een rubbertje vervangen.. wat een pokkewerk
Haha, ze willen nogal eens erg stug zijn en zijn vaak strak gespannen. Heb ooit met de middendemper ook behoorlijk lopen rotzooien voordat ik 1 rubber eromheen kreeg.

Op je andere 2 vragen weet ik geen antwoord.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Gutti
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 05.04.2012 - 00:01

Spatborden is misschien een idee om met een witte bandenstift te doen?
Deze kan je kopen van zowel motip als een of ander huismerk.

Groeten
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

op de glt zat de zoemer wel
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Mijne heb stnd ook geen zoemer.
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Dankjewel!
De witte bandenstift ga ik binnenkort proberen!=) Daarna vloeistoffen en filters vervangen. Volgens mij heb ik ook nog ergens een lek in de uitlaat maar dat ontdek ik op de brug wel=)
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Als je noog originele accessoires zoekt; tip voor een originele Volvo accessoire; http://link.marktplaats.nl/582905629. Er staat een bakje voor de middenconsole bij.
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

hij kan de pagina helaas niet vinden.. Maar marktplaats staat weer open dus even zoeken!

Onlangs een kleine beurt gegeven, en hij loopt weer perfect!

Zie net een set elektrische spiegels op marktplaats, hoe weet je of de kabels er al liggen om deze aan te sluiten?
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Slecht nieuws.. gisteren wou ik wegrijden, start de volvo niet meer. Ik stond op het p&r terrein, de 1e keer startte hij nog, toen ik achterruut het vak uitreed sloeg hij al 2 keer af, toen ik wegreed sloeg hij weer af en deed hij niks meer.. zelf denk ik dat de accu is overleden, maar ik weet het niet zeker. Tijdens de laatste rit hield hij af en toe in, net alsof hij uitviel, naar een paar seconden later reed hij wel weer door. Wat kan het zijn?
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

gaat de startmotor nog wel rond?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”