Na de remmenstoring uit mijn andere topic, vandaag een nieuwe storing gekregen.
Bij wegrijden kreeg ik 2 meldingen; STC service vereist en ABS service vereist.
Geen melding om direct te stoppen dit keer en ook geen brandend driehoekje.
De auto rijdt verder gewoon, kan er niets aan merken.
Ik heb al gezocht op het forum en het lijkt erop dat het in de ABS controller zit, dat deze opnieuw gesoldeerd moet worden.
Ook meen ik mij te herinneren dat er iets met de ABS sensoren kan zijn.
Wat is nu handig? Hoe weet ik zeker dat het dit is?
En waar kan ik dit het beste laten repareren, het liefst in de buurt van Apeldoorn of in een straal van 50-75 km. daar omheen.
gr. Edwin.
Nieuwe storing......
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Volvoservice.eu. In Elst bij Arnhem
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Bedankt voor de tip, dat is half uurtje rijden!1-wiel schreef: Volvoservice.eu. In Elst bij Arnhem
Ik ga gelijk de "driveshaft bolt" checken! Dat is toch de bout die achter het kapje van de velg zit?Ripley schreef: Misschien heb je hier wat aan:
http://forums.t5d5.org/topic/3356-abs-b ... -required/
==> gecontroleerd, muurvast....
gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Dawn
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 09.02.2016 - 13:13
- Locatie: de Lichtstad
Blijft de melding na uit- en aanzetten van de auto bestaan of is de melding dan verdwenen?
Ik heb soms eenzelfde melding (als ik relatief veel moet bijremmen steeds), maar na het uit- en aanzetten van de auto verdwijnt de melding weer.
Ik heb soms eenzelfde melding (als ik relatief veel moet bijremmen steeds), maar na het uit- en aanzetten van de auto verdwijnt de melding weer.
BJ2017 MY17 Volvo V60 2.0L Polestar | Black Onyx Metallic | Sunroof | on 20" Polestar II (silver) S / on 19" Polestar III (silver) W
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
BJ2006 MY07 Volvo S80 V8 Summum | Black Sapphire Metallic | Premium Sound with Dynaudio | Navi | Active Bi-Xenon | on 19" Bor (Black Matte) Sold at 295k Km
BJ2000 MY00 Volvo V70n T5 250PK AW5 AUT (sold at 312k Km )
BJ2000 Phase II Volvo V40 1.8 Europa (sold)
BJ1998 Phase I Volvo V40 2.0 Exclusive (totalled)
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Na afzetten van motor en weer starten was de melding weg. (Net als bij de storing uit het andere topic, is sindsdien ook niet meer gekomen....Dawn schreef: Blijft de melding na uit- en aanzetten van de auto bestaan of is de melding dan verdwenen?
Ik heb soms eenzelfde melding (als ik relatief veel moet bijremmen steeds), maar na het uit- en aanzetten van de auto verdwijnt de melding weer.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Vanochtend weer om de haverklap de remmen storing afgewisseld met de STC/ABS service melding.
Ik ben daarop maar eens naar de dealer gegaan om de storing codes uit te lezen.
Er stonden er 6 in die volgens de monteur allemaal naar de ABS controller ter herleiden zijn.
Deze zou nu dus vervangen moeten worden. Volgens de servicemedewerker en een andere monteur zou naast de controller ook de hydraulische unit die er bovenop zit vervangen moeten worden. Kosten tesamen € 3.467!! Ja je leest het goed!
Ze schrokken er zelf ook een beetje van om dat tegen mij te moeten zeggen.
Volgens de dealer was omruilen voor een gereviseerde ook geen optie, want dat zou niet passen en altijd storingen geven.
Hadden ze slechte ervaringen mee, beide compleet vervangen was hun advies....
Ik ben daarop naar huis gegaan en heb vervolgens op na wat zoeken op diverse fora één van de bedrijven die de controllers reviseren gezocht en uiteindelijke gebeld met absrepair.com.
Hij had toevallig precies zo'n controller, met hetzelfde softwarenummer als mijn controller, liggen gereviseerd en al.
Direct afgesproken om langs te rijden en in te bouwen. 130 km. heen en 130 km. terug.
Even gezellig staan kletsen en gekeken bij de inbouw. Het inbouwen stelt niet veel voor, je moet alleen even een speciale Torx5 "vrouwtjes" dop hebben.
Ben nu voor € 300 all-in klaar!
De dealer had, wederom, niets gerekend voor het uitlezen en wissen van de storing codes, dus dat was wel aardig van ze!
Nu maar hopen dat alle storingen ook daadwerkelijk aan de ABS controller lagen!
Allen dank voor het meedenken.
gr. Edwin.
Ik ben daarop maar eens naar de dealer gegaan om de storing codes uit te lezen.
Er stonden er 6 in die volgens de monteur allemaal naar de ABS controller ter herleiden zijn.
Deze zou nu dus vervangen moeten worden. Volgens de servicemedewerker en een andere monteur zou naast de controller ook de hydraulische unit die er bovenop zit vervangen moeten worden. Kosten tesamen € 3.467!! Ja je leest het goed!
Ze schrokken er zelf ook een beetje van om dat tegen mij te moeten zeggen.
Volgens de dealer was omruilen voor een gereviseerde ook geen optie, want dat zou niet passen en altijd storingen geven.
Hadden ze slechte ervaringen mee, beide compleet vervangen was hun advies....
Ik ben daarop naar huis gegaan en heb vervolgens op na wat zoeken op diverse fora één van de bedrijven die de controllers reviseren gezocht en uiteindelijke gebeld met absrepair.com.
Hij had toevallig precies zo'n controller, met hetzelfde softwarenummer als mijn controller, liggen gereviseerd en al.
Direct afgesproken om langs te rijden en in te bouwen. 130 km. heen en 130 km. terug.
Even gezellig staan kletsen en gekeken bij de inbouw. Het inbouwen stelt niet veel voor, je moet alleen even een speciale Torx5 "vrouwtjes" dop hebben.
Ben nu voor € 300 all-in klaar!
De dealer had, wederom, niets gerekend voor het uitlezen en wissen van de storing codes, dus dat was wel aardig van ze!
Nu maar hopen dat alle storingen ook daadwerkelijk aan de ABS controller lagen!
Allen dank voor het meedenken.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3170
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Een troost: het is niet alleen bij Volvo zo. De BMW van mijn schoondochter (320D) liep beroerd. Diagnose van de dealer: roetfilter moet vervangen en elektronische gasklep defect plus nog wat kleinigheden.. Offerte van de dealer 3250 euro. Een specialist regelde het allemaal voor 800 euro en het ding loopt weer prima.......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Inderdaad, dat verbaast mij ook nog het meeste aan dit verhaal. Wat een bedrag!De Don schreef: Echt te gek voor woorden die dealerprijzen zijn de units die hun leveren met goud belegd? zo zet je jezelf als dealer natuurlijk ook buitenspel.

En als je dan goedgelovig bent, of niet handig met zoeken op internet en het advies volgt geef je onnodig een hoop geld uit en ik weet niet wat ik daar van moet denken? Riekt een beetje naar bangmake- en geldklopperij... Zo'n dealer moet toch ook meedenken met bezitters van oude(re) auto's en gewoon ook gereviseerde exemplaren vervangen. Als je de verhalen leest is al lang bekend dat dit gewoon werkt. Het lijkt wel of ze alleen nog de computer geloven en alleen nog volgens de instructies uit Zweden werken. Enig gezond boeren verstand gebruiken lijkt er niet meer bij.
Gasklephuizen en stuurhuizen worden ook gereviseerd aangeboden en gemonteerd door de dealer, waarom dan geen electronica?
Het verhaal dat een gereviseerde niet zou passen qua software en communicatie storingen geeft moet ik nog afwachten natuurlijk, maar de man van absrepair.com geeft aan dat dat onzin is. Kastjes met hetzelfde softwarenummer zijn 1 op 1 uitwisselbaar, dus gewoon de oude vervangen voor een gereviseerde met zelfde SW nummer.
Ik ben in ieder geval blij dat dit zo opgelost kon worden. Het blijft wel 300 euro, kun je ook 20 tot 30 flessen lekkere wijn van kopen....
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Unglaublich!!mga1600 schreef: Een troost: het is niet alleen bij Volvo zo. De BMW van mijn schoondochter (320D) liep beroerd. Diagnose van de dealer: roetfilter moet vervangen en elektronische gasklep defect plus nog wat kleinigheden.. Offerte van de dealer 3250 euro. Een specialist regelde het allemaal voor 800 euro en het ding loopt weer prima.......

Ik ben ook blij dat er van die specialisten of mensen zijn, die ook een oplossing hebben die werkt en voordeliger is.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Heb je je dealer nog geconfronteerd met dit verhaal?
Ik zou tijdens de pauze de kantine binnen komen met een taart,
En mijn verhaal doen, zekers dat je met schaamrood op de kaken je taart terug krijg
Ik zou tijdens de pauze de kantine binnen komen met een taart,
En mijn verhaal doen, zekers dat je met schaamrood op de kaken je taart terug krijg
keep calm!, your randomizer is running
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Je kunt hiervoor ook bij Obbe van http://www.volvotune.nl/ terecht en Frans van Erich technical support http://www.ets1.nl/home.html
Hoeft dus inderdaad geen 3500,- euro te kosten
Hoeft dus inderdaad geen 3500,- euro te kosten
Laatst gewijzigd door SuperKnutsel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een eerste klas zwets verhaal van de betreffende dealer...Edwin schreef: Vanochtend weer om de haverklap de remmen storing afgewisseld met de STC/ABS service melding.
Ik ben daarop maar eens naar de dealer gegaan om de storing codes uit te lezen.
Er stonden er 6 in die volgens de monteur allemaal naar de ABS controller ter herleiden zijn.
Deze zou nu dus vervangen moeten worden. Volgens de servicemedewerker en een andere monteur zou naast de controller ook de hydraulische unit die er bovenop zit vervangen moeten worden. Kosten tesamen € 3.467!! Ja je leest het goed!
Ze schrokken er zelf ook een beetje van om dat tegen mij te moeten zeggen.
Volgens de dealer was omruilen voor een gereviseerde ook geen optie, want dat zou niet passen en altijd storingen geven.
Hadden ze slechte ervaringen mee, beide compleet vervangen was hun advies....
Ik ben daarop naar huis gegaan en heb vervolgens op na wat zoeken op diverse fora één van de bedrijven die de controllers reviseren gezocht en uiteindelijke gebeld met absrepair.com.
Hij had toevallig precies zo'n controller, met hetzelfde softwarenummer als mijn controller, liggen gereviseerd en al.
Direct afgesproken om langs te rijden en in te bouwen. 130 km. heen en 130 km. terug.
Even gezellig staan kletsen en gekeken bij de inbouw. Het inbouwen stelt niet veel voor, je moet alleen even een speciale Torx5 "vrouwtjes" dop hebben.
Ben nu voor € 300 all-in klaar!
De dealer had, wederom, niets gerekend voor het uitlezen en wissen van de storing codes, dus dat was wel aardig van ze!
Nu maar hopen dat alle storingen ook daadwerkelijk aan de ABS controller lagen!
Allen dank voor het meedenken.
gr. Edwin.
Daar klopt werkelijk niets van...