RTI CD Vervangen of Ombouwen
-
- Starter
Ik heb een Volvo V70 uit 2001 met RTI navigatie incl. 6 cd-wisselaar. Mijn cd-wisselaar heeft kuren, dus zou deze graag vervangen. Kan ik dit zonder problemen/meldingen met de boordcomputer te krijgen vervangen? Is het ook mogelijk het te vervangen door een DVD unit ipv CD?
- Oceanracer
- Geartronic member
Het omwisselen moet helaas wel van het zelfde type zijn. Dus een DVD-speler aansluiten, gaat niet werken. Je kunt voor € 305,00 bij de dealer een zgn ruilunit bestellen. Niet nieuw, maar wel met een jaar garantie. Je wisselaar met nummer 8651018 moet je dan omruilen voor nummer 8252410. Wanneer je de wisselaar verwijdert, komt je scherm omhoog en blijf je een foutmelding houden in het beeldscherm, tot je er weer een wisselaar op hebt aangesloten. Erg irritant! Je kunt dan ook beter eerst een ruilunit bestellen en die ter plaatse omwisselen. Uitbouwen is in 5 minuten gebeurd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
niet origineel Volvo
Volvo for life
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Of je trekt even de zekering van het schermpje er uit...Oceanracer schreef:Het omwisselen moet helaas wel van het zelfde type zijn. Dus een DVD-speler aansluiten, gaat niet werken. Je kunt voor € 305,00 bij de dealer een zgn ruilunit bestellen. Niet nieuw, maar wel met een jaar garantie. Je wisselaar met nummer 8651018 moet je dan omruilen voor nummer 8252410. Wanneer je de wisselaar verwijdert, komt je scherm omhoog en blijf je een foutmelding houden in het beeldscherm, tot je er weer een wisselaar op hebt aangesloten. Erg irritant! Je kunt dan ook beter eerst een ruilunit bestellen en die ter plaatse omwisselen. Uitbouwen is in 5 minuten gebeurd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Technisch :appie76 schreef:Even iets off-topic: stel dat je een auto uit 2001 hebt met CD-RTI, zou je die dan kunnen vervangen door een RTI obv DVD en zo ja, wat zou dat kosten (onderdelen, herprogrammeren van canbus, etc)?
- Ja.
- Je hebt alleen geen speedsignaal van de auto, kunt alleen via een losse afstandbediening bedienen (dus niet via knoppen achter stuur).
- Alles moet geupgrade, speler (cd->dvd, video kabel van speler naar scherm en scherm zelf (+ roosters etc.))
Practisch :
- niet doen.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Tknee
- 1st Gear member
Hallo, als ik zo de inhoud van de forumberichten bekijk dan is het enige praktisch haalbare alternatief voor een defecte of slecht functionerende RTI 6CD wisselaar het aanschaffen van een ruilunit. Is er iemand die deze dingen repareert? je zou zeggen dat als deze units zoveel problemen opleveren dat er ook iemand is die weet wat er mis is en hoe dit te herstellen.
Kan iemand me verder helpen? Ik ben het gebruik van een Tom tom in mijn klasse V70 een beetje zat, ik wil gewoon lekker gebruik kunnen maken van mijn ingebouwde RTI systeem....
HELP!!
Kan iemand me verder helpen? Ik ben het gebruik van een Tom tom in mijn klasse V70 een beetje zat, ik wil gewoon lekker gebruik kunnen maken van mijn ingebouwde RTI systeem....
HELP!!
Volvo V70 2.4T 200PK 2001
- Oceanracer
- Geartronic member
Jij hebt het geluk dat het er bij jou al inzit, alleen de pech dat het niet werkt. Jij kunt het voor € 300,00 weer perfect werkend krijgen, daar waar andere forumleden alleen voor een schermpje al € 500,00 kwijt zijn en er dan voor alle andere benodigde apparatuur nog eens zo'n € 500,00 kunnen neertellen voor een leuk navigatiesysteem en dan is het nog steeds niet origineel van Volvo. Gewoon een andere wisselaar bestellen en verder niet zeuren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Helaas. Reparatie kan uitgevoerd worden.Tknee schreef:Hallo, als ik zo de inhoud van de forumberichten bekijk dan is het enige praktisch haalbare alternatief voor een defecte of slecht functionerende RTI 6CD wisselaar het aanschaffen van een ruilunit. Is er iemand die deze dingen repareert? je zou zeggen dat als deze units zoveel problemen opleveren dat er ook iemand is die weet wat er mis is en hoe dit te herstellen.
HELP!!
Kosten geschat zo'n 250 euro.
Waarom zo duur? Omdat het risico van veel werk en geen herstel erg groot is, daarnaast is garantie geven op de reparatie bij deze unit geen optie.
Simpelweg te oud, te brak.
Advies : Ruilunit.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu