Thanks Quadrantz! Succes met wachten

Zal je topic in de gaten houden.
Iets waar ik bij de XC60 (net als de V40 en V90 - misschien ben ik het probleem

) last van had was dat het
stuur niet 100% recht stond, maar altijd iets naar links. En daardoor was ik voor m'n gevoel altijd scheef aan het sturen. En als ik het
stuur dan wel recht zet tijdens het rijden, dan loopt de auto rechts van de weg af. Behoorlijk irritant. Ik ben dit issue ook al veel vaker tegengekomen op Volvo fora. Vaak wordt er dan enkel uitgelijnd maar daar los je het niet (altijd) mee op. En sommige (veel) wegen lopen natuurlijk schuin af, maar heb het echt over rechte stukken (bij aflopende weg was het schuin sturen nog veel erger).
Net als bij m'n vorige wagens weer naar Van der Wagt banden in Lisse gegaan. Zijn wat mij betreft de absolute top in uitlijnen en banden. Steverink in Apeldoorn is ook heel goed (kwam ik vroeger veel) maar ik kom graag bij Van der Wagt nu omdat ze samen met je de auto naar wens afstellen. Ze doen bijv. ook al het complexe uitlijnwerk en Roadforce balanceren voor de Volvo dealer in de buurt.
Na een nulmeting en het uitlijnen van de achterkant (waarmee cuppen sterk wordt verminderd) is de sporing afgesteld. Ik heb plaatsgenomen in de wagen terwijl ie op de brug stond en het
stuur precies zo gezet als ik 'm wilde. Heb 'm drie keer rechtgezet en alle drie de keren stond ie precies op dezelfde manier, dus
stuur niet meer aangeraakt, weer van de brug afgeklommen en toen hebben ze die positie (ik denk via de spoorstangen) vastgezet. Nu is het helemaal top.
Stuur staat perfect recht, dus heel blij mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003