Heren,
Wij hebben een probleempje met de 440. De CO is veel te hoog, namelijk 600. Het volgende is al vervangen/gecontroleerd gedeeltelijk door de Volvo dealer. Vacuumsysteem, uitlezen computer (geen storing), vervanging van computer + lambdasonde. Een gedeelte van het vacuümsysteem was eerst afgedopt, er was toen een CO van 275, terwijl 50 is toegestaan.
Heeft er hier iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn? De Volvo dealer wist ook niet waar te beginnen en zou gewoon luk raak wat zaken uit gaan wisselen als volgende stap.
Het betreft overigens een 1.8L B 18 U, met monopoint injectie.
Bij voorbaat dank,
Jurgen
CO waarde 440 te hoog
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
wat bedoel je met het vacuumsysteem?
is het de injector of een verstopt luchtfilter?
is het de injector of een verstopt luchtfilter?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Keer kleppen stellen helpt misschien?
Inlaatspruitstukpakking lek?
Het is trouwens 0,5 procent en geen 50.
Volgens mij mag het co percentage bij jou auto met dit bouwjaar max 2.0 procent zijn.
Meestal is de inlaatspruitstukpakking lek bij dit probleem.
Inlaatspruitstukpakking lek?
Het is trouwens 0,5 procent en geen 50.
Volgens mij mag het co percentage bij jou auto met dit bouwjaar max 2.0 procent zijn.
Meestal is de inlaatspruitstukpakking lek bij dit probleem.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Inlaatspruitstuk lek verlaagt het CO vooral bij stationair (teveel zuurstof, te weining brandstof), injectie kan maar gedeeltelijk bijregelen.
Wat zegt het diagnose systeem wat er aan de hand is nu je weer gereden hebt?
Zijn de vacuum slangtjes niet verstopt, in sommige zitten restricties dus deze mooi laten zitten. ze moeten wel open zijn, net als de aansluitingen op het injectorhuis. Een op slang en verstopte aansluiting heb je niks aan.
CO kun je bij regelen bij sommige motoren.
Verder zou ik eens naar bougies (defecten?), bougiekabels, verdeler en ontsteking kijken. IS ontstekingstijdstip nog goed, maakt de sensor op het vliegwiel schoon.
Wat zegt het diagnose systeem wat er aan de hand is nu je weer gereden hebt?
Zijn de vacuum slangtjes niet verstopt, in sommige zitten restricties dus deze mooi laten zitten. ze moeten wel open zijn, net als de aansluitingen op het injectorhuis. Een op slang en verstopte aansluiting heb je niks aan.
CO kun je bij regelen bij sommige motoren.
Verder zou ik eens naar bougies (defecten?), bougiekabels, verdeler en ontsteking kijken. IS ontstekingstijdstip nog goed, maakt de sensor op het vliegwiel schoon.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat ligt eraan waar die lekt,als hij lekt tussen het in en uitlaat gedeelte dan verhoogt de co.wpee schreef:Inlaatspruitstuk lek verlaagt het CO vooral bij stationair (teveel zuurstof, te weining brandstof), injectie kan maar gedeeltelijk bijregelen.
Wat zegt het diagnose systeem wat er aan de hand is nu je weer gereden hebt?
Zijn de vacuum slangtjes niet verstopt, in sommige zitten restricties dus deze mooi laten zitten. ze moeten wel open zijn, net als de aansluitingen op het injectorhuis. Een op slang en verstopte aansluiting heb je niks aan.
CO kun je bij regelen bij sommige motoren.
Verder zou ik eens naar bougies (defecten?), bougiekabels, verdeler en ontsteking kijken. IS ontstekingstijdstip nog goed, maakt de sensor op het vliegwiel schoon.
De klepspeling is ook belangrijk natuurlijk.
Ik heb hier een B18U CVT staan met dezelfde klacht,inlaatspruitstukpakking was stuk precies tussen het in en uitlaatgedeelte,na vervanging loopt hij goed en de co is ook goed!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nog een paar oorzaken van te hoog CO:
Benzinedruk te hoog. Bijv. door verstopte retourleiding of defecte benzinedrukregelaar.
Injector lekt of werkt niet goed meer
Katalysator verstopt
Evap systeem (koolstoffilter) werkt niet goed, beste is om die af te doppen om dat na te gaan. Of bedoelde je met "vacuumsysteem afgedopt" het koolstoffilter?
En lees even het diagnosesysteem in socket 2 uit. Wie weet levert dat wat op. In deze link staat hoe je dat zelf kunt doen. Is simpel, je hebt alleen pen en papier nodig om de knipper codes te noteren.
http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagno ... stem.shtml
Benzinedruk te hoog. Bijv. door verstopte retourleiding of defecte benzinedrukregelaar.
Injector lekt of werkt niet goed meer
Katalysator verstopt
Evap systeem (koolstoffilter) werkt niet goed, beste is om die af te doppen om dat na te gaan. Of bedoelde je met "vacuumsysteem afgedopt" het koolstoffilter?
En lees even het diagnosesysteem in socket 2 uit. Wie weet levert dat wat op. In deze link staat hoe je dat zelf kunt doen. Is simpel, je hebt alleen pen en papier nodig om de knipper codes te noteren.
http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagno ... stem.shtml