rempedaal

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
T0M
2nd Gear member

Beste mensen,

Ik heb eindelijk weer een S60, gister gekocht van een lid hier op het forum.
Een hele mooie auto, alleen het rempedaal "sist". Dit is mij bij mijn vorige auto's nooit opgevallen
Bij het rempedaal lijkt er lucht te ontsnappen, wanneer ik het pedaal licht aanraak stopt het, bij het loslaten van de rem sist hij even harder.
Gast

als de rembekrachtiger stuk is voel je dit ook bij het remmen.
Bij mijn weten kun je het pedaal dan ook tot op de bodem induwen.
Kwestie van een nieuwe bekrachtiger (duur), rubbertjes uitwisselen gaat niet lukken.
T0M
2nd Gear member

Bedankt voor de reactie.
roadrage
2nd Gear member

dat wil niet zeggen dat die bekrachtiger ook daadwerkelijk stuk is als die sist toch.
eerst even laten uitsluiten.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Gast

roadrage schreef:dat wil niet zeggen dat die bekrachtiger ook daadwerkelijk stuk is als die sist toch.
eerst even laten uitsluiten.
Nee, hoeft niet, als het een slang is naar de bekrachtiger, alleen als ik zoiets lees, vrees ik al met grote vreeze.
ovlov058
4th Gear member

Is dit de zogenaamde rembooster? Dan kun je de rem niet helemaal tot de bodem intrappen, dat is met defecte hoofdremcilinder.

Men moet heel hard duwen om te remmen, met defecte(vacumlek) booster.

Is de dikke leiding niet uit de booster? En zuigt deze nog?
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
MarioC70
6th Gear member

Dat sissen komt vaak voor,als hij verder goed remt en geen storingen heeft,is er niets aan de hand,niks om je druk over te maken!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

T0M schreef:Bij het rempedaal lijkt er lucht te ontsnappen, wanneer ik het pedaal licht aanraak stopt het, bij het loslaten van de rem sist hij even harder.
Ja, dat doet hij bij mij ook, als ik het pedaal intrap sist hij eventjes, maar niet zoals bovenstaand.
Bovendien hebben we nog geen antwoord op onze vragen of het rempedaal goed aanvoelt, en of de auto goed remt.

Zou wellicht gemakkelijk zijn als TS zijn topic zou volgen en ook wat antwoorden op de reacties zou geven.
Iroll
6th Gear member

Zou wellicht gemakkelijk zijn als TS zijn topic zou volgen en ook wat antwoorden op de reacties zou geven.
Je bent wel wat ongeduldig! De TS heeft vanmorgen nog een reactie gegeven.
Gast

ah, je hebt gelijk - over het hoofd gezien.
RonS60
2nd Gear member

MarioC70 schreef:Dat sissen komt vaak voor,als hij verder goed remt en geen storingen heeft,is er niets aan de hand,niks om je druk over te maken!
En als het membraan ineens helemaal doorscheurt? het lijkt mij dat je dan ineens geen vacuüm opbouw meer hebt en je S60 remt als een Suzuki Alto zonder rembekrachtiging (maar dan wel een Alto van 1500kg ipv 650kg) kan spannende momentjes opleveren lijkt mij...

Dit is wel worst case scenario maar niet ondenkbaar...

Mijn auto had dit probleem ook (is binnen een paar dagen van licht joelen bij loslaten van de rem naar behoorlijk sissen tijdens rijden gegaan) maar ik heb gisteren mijn rembekrachtiger vervangen voordat ik (of grotere kans mijn vriendin) zonder bekrachtiging kom te staan...

Remmen moeten goed zijn zonder storing, ze zitten niet voor niks op je auto!
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
T0M
2nd Gear member

De rembekrachtiger zit meestal toch ergens bij de motor, of zit hij direct onder het rempedaal? want het geluid komt echt vanuit het rempedaal en niet van onder de motorkap. Als de rembekrachtiger niet direct aan het rempedaal zit zal de rembekrachtiger toch niet lek zijn?
T0M
2nd Gear member

De auto remt trouwens ook niet zwaar, goed te bedienen, de bekrachtiging lijkt gewoon goed te werken verder.
Gast

T0M schreef:De auto remt trouwens ook niet zwaar, goed te bedienen, de bekrachtiging lijkt gewoon goed te werken verder.
In dat geval goed slangen controleren, ergens een lekke (vacuum) slang?
MarioC70
6th Gear member

RonS60 schreef:
MarioC70 schreef:Dat sissen komt vaak voor,als hij verder goed remt en geen storingen heeft,is er niets aan de hand,niks om je druk over te maken!
En als het membraan ineens helemaal doorscheurt? het lijkt mij dat je dan ineens geen vacuüm opbouw meer hebt en je S60 remt als een Suzuki Alto zonder rembekrachtiging (maar dan wel een Alto van 1500kg ipv 650kg) kan spannende momentjes opleveren lijkt mij...

Dit is wel worst case scenario maar niet ondenkbaar...

Mijn auto had dit probleem ook (is binnen een paar dagen van licht joelen bij loslaten van de rem naar behoorlijk sissen tijdens rijden gegaan) maar ik heb gisteren mijn rembekrachtiger vervangen voordat ik (of grotere kans mijn vriendin) zonder bekrachtiging kom te staan...

Remmen moeten goed zijn zonder storing, ze zitten niet voor niks op je auto!
Met het membraam van de bekrachtiger gebeurd niets,het sisje dat je hoort is bij bijna elk merk hoorbaar en een Volvo kun je niet vergelijken met een Alto.
Akkoord
2nd Gear member
Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent

MarioC70 schreef:
Met het membraam van de bekrachtiger gebeurd niets,het sisje dat je hoort is bij bijna elk merk hoorbaar en een Volvo kun je niet vergelijken met een Alto.
Dat klopt inderdaad; Mijn vrouw heeft een Alto en die zit aanzienlijk beter in elkaar geschroefd dan mijn Volvo (zelfde bouwjaar).
De prijs/kwaliteit-verhouding ligt bij de Suzuki echt aanzienlijk hoger!

OK , toegegeven , de Volvo rijdt een stuk beter , maar als Suzuki ook grote auto's zou maken dan wist ik het wel.....
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!

Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.

Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
S80 TDI
2nd Gear member

Het sissen ken ik ook. De ene keer harder dan de andere keer. Bij mij bleek het rubber van de stang die uit de rembooster kwam en aan de rem gekoppeld zat. Enige remedie was een nieuwe booster.

In het begin dacht ik... Het zal wel... maar een keer op de A2 in de spits plots twee keer fors remmen, merkte ik dat de tweede keer minder druk aanwezig is.

Testen op de oprit is makkelijk. Stationair laten lopen en enkele keren de rem vol intrappen. Wordt het rempedaal al na 2 of drie keer hard? Vacuum probleem
Alwin S60
1st Gear member

Veelvoorkomend probleem bij de Volvo S60/V70, Zeer waarschijnlijk membraam gescheurd v/d rembekrachtiger,
Ik heb er zelf een van een demontagebedrijf gehaald,en werkt al 2jaar zonder problemen! (Scheelt een bak geld)
Wel best lastige klus, want weinig ruimte bij de abs-pomp/schutbord..
Succes gwenst!
Volvo S60 2.4 170pk intro edition, 17" Thor Black-Chrome Zomer, 16" Mimas Winter, Spaceball, 270.000+km
Gast

Akkoord schreef:als Suzuki ook grote auto's zou maken dan wist ik het wel.....
http://www.suzuki.nl/kizashi
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

dbosker schreef:
Akkoord schreef:als Suzuki ook grote auto's zou maken dan wist ik het wel.....
http://www.suzuki.nl/kizashi
even off topic, ik zou de S60 er zo op inruilen!!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”