Update RTI dvd voor mooier plaatje?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
hajok
1st Gear member

Ik heb in mijn auto RTI. Ik vind, ten opzichte van een TOMTOM, de kleuren en het contrast flets. De aangegeven route, bebouwing etc zijn moeilijk te onderscheiden. Hebben nieuwere dvd's een duidelijkere kleurcodering? Huidige dvd is van 2001...
S60 D5 2001
Rofoxc70
2nd Gear member

hajok schreef:Ik heb in mijn auto RTI. Ik vind, ten opzichte van een TOMTOM, de kleuren en het contrast flets. De aangegeven route, bebouwing etc zijn moeilijk te onderscheiden. Hebben nieuwere dvd's een duidelijkere kleurcodering? Huidige dvd is van 2001...
Zelf heb ik een dvd versie van 2005. En heb geen gebruikservaringen met de 2001 versie, maar heb zelf geen last van de leesbaarheid van de route e.d.
Maar volgens mij is er wel iets in te stellen in het RTI menu qua kleuren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

naast donker en licht is er niet zo heel veel in te stellen.
Volvo for life
hajok
1st Gear member

bart simpson schreef:naast donker en licht is er niet zo heel veel in te stellen.
Inderdaad kan je behalve de helderheid en nachtkleur (onbruikbaar) niets instellen. Mijn versie heeft veel op elkaar lijkende oker-kleuren, zoals voor open terrein en bebouwde om. Nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
S60 D5 2001
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik heb hem altijd op donker staan, dat bevalt mij goed.
Volvo for life
interface
4th Gear member

bart simpson schreef:Ik heb hem altijd op donker staan, dat bevalt mij goed.
Dat doe ik de laatste tijd ook, mijn inziens is dat veel beter, kan de straatnamen en alle POI's veel beter lezen. Zet hem er maar een paar dagen op, dan wil je niet anders meer!

maarten
Thom
5th Gear member

Grafisch is de RTI idd geen hoogvlieger, maar de plek van het systeem en het schuifmechanisme maken m.i. veel goed.

Thom
interface
4th Gear member

Het is ook maar net wat je wilt. Wil je een bling~bling~ding, waar je je buurmannen en/of collega's en/of broers/zwagers de loef mee wil afsteken, dan moet je je gaan orienteren op veelerlei oosterse meuk. Wil je 'gewoon' informatie over je rit (de essentie van navigatie) dan zit je met het RTI systeem goed.

Alhoewel een andere 'view' dan alleen van bovenaf wel fijn zou zijn.
Thom
5th Gear member

Wil je een bling~bling~ding
Tot nu toe als ik passagiers had, was de RTI toch wel de aandachtstrekker... Er is geen enkel ander merk dat het zo heeft, bij het starten zo'n scherm dat omhoog komt schuiven. Alhoewel de power van de 185pk D5 motor ook vaak opgemerkt wordt :)

Thom
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”