Daar heb je gelijk in, ik gebruik de bagageruimte eigenlijk alleen volledig (en meer) op de wintersport vakantie.Discovery schreef:Dat is gemeten tot aan de hoogte van de achterbank. Wanneer je ruimte echt nodig hebt(vakantie) stapel je gewoon door een kom je op meer liters dan in de S40 waar je niet omhoog kan stapelen.
van 2.0D naar D2, wel of niet doen?
- MiniMe
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dan is die van een V40 flexiber qua gebruiksmogelijkheden
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
MiniMe 220.000 km is toch pas net ingereden? Mijn s40 staat op 346 duizend km. Qua kosten heb ik ook geen klagen hoor. Overigens komt er wel volgende maand een nieuw massavliegwiel en koppelingsset in. Maarja, dat mag bij deze km stand en ook nog gechipt weleens een keer verslijten. Verder heb ik er nooit grote kosten aan gehad. Autorijden is zo duur als je het zelf maakt he...
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat ging bij mijn C30 ook gewoon prima, 1 bank plak, skies erin. Twee eastpack tassen en een laptop tas. En gewoon ruimte over!MiniMe schreef:Daar heb je gelijk in, ik gebruik de bagageruimte eigenlijk alleen volledig (en meer) op de wintersport vakantie.Discovery schreef:Dat is gemeten tot aan de hoogte van de achterbank. Wanneer je ruimte echt nodig hebt(vakantie) stapel je gewoon door een kom je op meer liters dan in de S40 waar je niet omhoog kan stapelen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20788
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
2.0D is de betere motor past beter bij de auto. D2 is helaas in het kader van de milieumaatregelen te geknepen.MiniMe schreef:Ik geloof niet dat er iemand negatief was, niemand heeft het hier over slechte PSA motoren. Ik vroeg mij dit gewoon af uit nieuwsgierigheid. Heb zelf jaren Peugeot diesels gereden tot volle tevredenheid. Dus voor mij heeft een PSA label eerder een positieve dan een negatieve betekenis.V480-S60 schreef:Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Btw. heb je voor mij nog iets te melden over de (naar eigen ervaringen) verschillen tussen de 2.0D en D2, want daar ging het mij om.
Neem echter in je overwegingen mee dat de motoren van nu niet meer te vergelijken zijn met de motoren van pakweg 4/5 jaar geleden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 11.02.2011 - 08:49
hebben de drivE en moet zeggen voor dagdagelijks mee te rijden heeft die meer dan genoeg 'umpf' om mee te kunnen met de rest. Koppel en acceleratie zijn meer dan voldoende.
Ja een D3 / D5 zal wel beter zijn, maar wat heb je der in godsnaam allemaal aan als je niet in DE woont of idd niet de grote lasten moet slepen?
Niet te vergeten dat de belastingen en verbruik al maar meer grotere happen gaan nemen uit uw budget aangezien er geen olie gaat blijven vloeien en maatregelen gaan moeten genomen worden...
Ja een D3 / D5 zal wel beter zijn, maar wat heb je der in godsnaam allemaal aan als je niet in DE woont of idd niet de grote lasten moet slepen?
Niet te vergeten dat de belastingen en verbruik al maar meer grotere happen gaan nemen uit uw budget aangezien er geen olie gaat blijven vloeien en maatregelen gaan moeten genomen worden...
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
+1!
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Helemaal mee eens!
Maar goed ik rij dan ook al meer dan 4 jaar in een 1.6Diesel en heb volgens de Shell al meer dan 360.000km gereden.
Maar goed ik rij dan ook al meer dan 4 jaar in een 1.6Diesel en heb volgens de Shell al meer dan 360.000km gereden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- MiniMe
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36
Wat is nu weer het verschil tussen een DrivE en een D2?Bartk schreef:hebben de drivE en moet zeggen voor dagdagelijks mee te rijden heeft die meer dan genoeg 'umpf' om mee te kunnen met de rest. Koppel en acceleratie zijn meer dan voldoende.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
feitelijk geen verschil, de aanduiding Drivé is voor de zuinigste diesel op het desbetreffende model, dat is op een V40 een D2 maar op een XC60 of een XC70 nu een D4
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 22:47
- Locatie: halle
de d2 is volgens mij ruim voldoende voor normaal gebruik en zeker als je er 85% van de tijd alleen inzit.als je hem laat chippen(+-450€) kom je ongeveer aan de zelfde prestaties als de d3 en zelf kan ik bevestigen dat het heel goed meevalt 

-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hmmm weer wat geleerd, zijn dat dan ook automatisch FWD versies? of is dat in geval van de XC70 wel AWD?bart simpson schreef:feitelijk geen verschil, de aanduiding Drivé is voor de zuinigste diesel op het desbetreffende model, dat is op een V40 een D2 maar op een XC60 of een XC70 nu een D4
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een Drive is altijd een FWD op de XC70
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 03.05.2012 - 00:34
Wat dacht je van de D2 chippen? Volgens mij goedkoper dan een 2.0d.V480-S60 schreef:2.0D is de betere motor past beter bij de auto. D2 is helaas in het kader van de milieumaatregelen te geknepen.MiniMe schreef:Ik geloof niet dat er iemand negatief was, niemand heeft het hier over slechte PSA motoren. Ik vroeg mij dit gewoon af uit nieuwsgierigheid. Heb zelf jaren Peugeot diesels gereden tot volle tevredenheid. Dus voor mij heeft een PSA label eerder een positieve dan een negatieve betekenis.V480-S60 schreef:Alle motoren in een Volvo zijn Volvo motoren. Een 2.0 en een D2 zijn echter in de basis een samenwerkingsproject. Maar gebouwd in de eigen motorenplant in Skovde. Dus hou op over de negativiteit over zogenaamde slechte PSA motoren. (OVERIGENS BOUWDE Peugeot al diesels toen Volvo nog niet eens van het bestaan afwist.)
Btw. heb je voor mij nog iets te melden over de (naar eigen ervaringen) verschillen tussen de 2.0D en D2, want daar ging het mij om.
Neem echter in je overwegingen mee dat de motoren van nu niet meer te vergelijken zijn met de motoren van pakweg 4/5 jaar geleden.
Kijk even op internet wat het vermogen en koppel dan doet.
MY13 Volvo C30 D2 Advantage zwart metallic 17 inch lmv Freja
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ga nou maar eerst rijden en dan horen we wel of hij geen power heeft!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04.03.2012 - 13:30
Heb zelf een Drive maar baal er soms wel van dat ik geen 2.0 genomen heb. Vraag me soms af of dat ding wel echt 115PK heeft want zo voelt het iig niet aan. Onlangs met 3 personen in de auto met airco aan en dan voel je het echt wel, zeker als je uit stilstand wilt komen moet je al wat extra gas geven.
De verhoudingen van de versnellingsbak zullen ook wel anders zijn. Als ik bijvoorbeeld een rotonde nader in 2de heb ik vaak het gevoel dat ie gaat stilvallen. Als ik dan de rotonde wat sneller wil verlaten accelereert ie niet direct (te laag in toeren) maar duwt wel de turbo ineens aan wat ik soms wel gevaarlijk vindt.
De verhoudingen van de versnellingsbak zullen ook wel anders zijn. Als ik bijvoorbeeld een rotonde nader in 2de heb ik vaak het gevoel dat ie gaat stilvallen. Als ik dan de rotonde wat sneller wil verlaten accelereert ie niet direct (te laag in toeren) maar duwt wel de turbo ineens aan wat ik soms wel gevaarlijk vindt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19.03.2012 - 13:35
Ik ben sinds kort in het bezit van een D2 LE. Daarvoor had ik een 2.0D.
Ondanks dat ik pas 1K verder ben en nog niet het uiterste eruit gehaald heb, kan ik concluderen dat met name op die momenten dat het hoge koppel van de 2.0D van pas komt (invoegen, lekker in z'n 6 blijven hangen en toch nog even snel er langs) dat dit nu ook nog kan alleen dan een verzetje lager.
Ook viel me op dat ik iets meer gas moet geven bij wegrijden.
Daar staat wel tegenover: opmerkelijk stiller (geen windgeruis behalve klein beetje bij spiegels en veel minder motor- en wielgeluid) en een mooi verbruik. Boordcomputer: 4,5L /100km!
Ondanks dat ik pas 1K verder ben en nog niet het uiterste eruit gehaald heb, kan ik concluderen dat met name op die momenten dat het hoge koppel van de 2.0D van pas komt (invoegen, lekker in z'n 6 blijven hangen en toch nog even snel er langs) dat dit nu ook nog kan alleen dan een verzetje lager.
Ook viel me op dat ik iets meer gas moet geven bij wegrijden.
Daar staat wel tegenover: opmerkelijk stiller (geen windgeruis behalve klein beetje bij spiegels en veel minder motor- en wielgeluid) en een mooi verbruik. Boordcomputer: 4,5L /100km!
V40 D2 Momentum MY14