Audioprobleemjes Volvo V40
- Okke
- 4th Gear member
Dat is natuurlijk zo, tenzij de vorige eigenaar aan de bekabeling heeft zitten prutsen, maar dat was je waarschijnlijk al opgevallen. Je kan natuurlijk het luidsprekertje (tweeter) even controleren (spoeltje is waarschijnlijk doorgebrand) met een universele multimeter (in weerstand/ Ohm positie)...zal dan ruim onder de 10 Ohm moeten blijven als je over de + en de - meet. Maar dat is mischien al een brug te ver
.

V40
-
- 3rd Gear member
Ehm... misschien wel twee bruggen te ver.... :oops:Okke schreef:Dat is natuurlijk zo, tenzij de vorige eigenaar aan de bekabeling heeft zitten prutsen, maar dat was je waarschijnlijk al opgevallen. Je kan natuurlijk het luidsprekertje (tweeter) even controleren (spoeltje is waarschijnlijk doorgebrand) met een universele multimeter (in weerstand/ Ohm positie)...zal dan ruim onder de 10 Ohm moeten blijven als je over de + en de - meet. Maar dat is mischien al een brug te ver.
Ik denk niet dat de vorige eigenaar heeft lopen knoeien. Alles ziet er ook gewoon goed uit. De orginele Volvo stekkers zagen er ook ongeschonden uit.
Morgen toch maar even naar een hifi-shop. Een leuke Infinity set is natuurlijk ook niet gek. En niks duurder dan een orginele Volvo set.
- Okke
- 4th Gear member
Ok! Maar ehm...moet je er waarschijnlijk wel ander stekkertjes opzetten of de speakers meteen laten monteren. En op marktplaats betaal je natuurlijk niet de nieuwprijs...
Ben benieuwd wat het gaat worden en hoe 't klinkt!
V40
-
- 3rd Gear member
Als ik wat zie, laat ik het gelijk inbouwen (mits ze wat hebben dat past).Okke schreef:Ok! Maar ehm...moet je er waarschijnlijk wel ander stekkertjes opzetten of de speakers meteen laten monteren. En op marktplaats betaal je natuurlijk niet de nieuwprijs...
Ik laat het weten......
-
- 3rd Gear member
Een beetje late reactie... Heb het Hertz-setje niet gedaan. Kwamen best veel kosten bij.Okke schreef:Dat is zeker niet verkeerd! Goede ervaringen mee!
Heb op Marktplaats.nl een setje tweeters gekocht voor 20 Euro. De basspeaker in de deur doet het gewoon weer (even een klap op gegeven).
Heb zojuist de tweeters (links) gedemonteerd. Makkie. Alleen de nieuwe op de juiste plek krijgen is een heel gedoe. Het is dus een klik-systeem? Kan iemand mij beschrijven (liefst met een foto) hoe ik de nieuwe tweeter in kan bouwen? Het moet onder een bepaalde hoek erin worden geschoven...
Thanx!
Marcel
- mvl
- 2nd Gear member
Als je die in het dashboard bedoelt, die kunnen er volgens mij maar op 1 manier in. Eerst de connector aansluiten op de speaker, daarna de speaker zo draaien dat de connector precies in de inkeping van het dashboard valt. Vervolgens een beetje duwen
V40 1.8 sports
V70R AWD Full options (03)
V70R AWD Full options (03)
-
- 3rd Gear member
Klopt! Is me al geluktmvl schreef:Als je die in het dashboard bedoelt, die kunnen er volgens mij maar op 1 manier in. Eerst de connector aansluiten op de speaker, daarna de speaker zo draaien dat de connector precies in de inkeping van het dashboard valt. Vervolgens een beetje duwen

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb 'm ook. Volgens mij zit ie er bij de Navigator modellen standaard in.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013