Heb eindelijk de stap gezet naar xenon verlichting... Heb er veel over gelezen en het lijkt me een zeer goede zaak. Ben benieuwd hoe mijn S80 er gaat uitzien met 8000K xenon lampen... van zodra ik het heb zal ik er direct fotos van posten.....
En dan nu een klein vragje : Xenon lampen worden idd niet zo warm als hun halogeen broertjes !!! Klopt dit ??? Iemand nog bedenkingen ivm xenon ?? zal ze graag lezen... :twisted:
Heb eindelijk een Xenon-kit besteld !! JOEHOE
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb je de zoekfunctie niet gebruikt?
Zolang je in België blijft heb je mijn zegen...
Zolang je in België blijft heb je mijn zegen...
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
8000k mag niet in Nederland want dat is te blauw/paars. In elke auto waar standaard xenon in zit heeft 4500k. Je zal zien dat je lichten blauwer zijn dan die van de politie, dus misschien dat je daar nog problemen mee krijgt.
Verder kan het zijn dat je een aantal storingen in je computer krijgt als je de lampen meteen laat starten als je je auto start.
Xenon vraagt namelijk alleen bij het starten meer stroom en daarna is het veel zuiniger en geeft het minder warmte
Verder kan het zijn dat je een aantal storingen in je computer krijgt als je de lampen meteen laat starten als je je auto start.
Xenon vraagt namelijk alleen bij het starten meer stroom en daarna is het veel zuiniger en geeft het minder warmte
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- olympus1
- 3rd Gear member
Waarom zou ik ermee problemen krijgen ??? Ik heb hoogteverstelling op mijn lichten, en zelfs deze is niet verplicht.....
De kit die ik heb gekocht komt met een iso ???? certificaat en europees zegel op, dus geen sh.t.... op voorwaarde dat het goed bevestigt is, zie ik verder geen problemen... Enkel de modeljaren vanaf 2006 moeten verplicht hoogteverstelling en en wis-was installatie hebben, al hetgeen daarvoor wordt van deze regel vrijgesteld.....
Heb het toch ergens gelezen dus....
En ja heb al iets gelezen om de melding van de boordcomputer te omzeilen... En de lichten gaan niet automatisch aan als ik de auto start dus daar zit ik ook al goed.....
De kit die ik heb gekocht komt met een iso ???? certificaat en europees zegel op, dus geen sh.t.... op voorwaarde dat het goed bevestigt is, zie ik verder geen problemen... Enkel de modeljaren vanaf 2006 moeten verplicht hoogteverstelling en en wis-was installatie hebben, al hetgeen daarvoor wordt van deze regel vrijgesteld.....
Heb het toch ergens gelezen dus....
En ja heb al iets gelezen om de melding van de boordcomputer te omzeilen... En de lichten gaan niet automatisch aan als ik de auto start dus daar zit ik ook al goed.....
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Hu-801
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat iso zegel is in feite niets waard, dat slaat uitsluitend op de constructie en niet op de functionaliteit gemonteerd in een autoolympus1 schreef:De kit die ik heb gekocht komt met een iso ???? certificaat en europees zegel op, dus geen sh.t.... op voorwaarde dat het goed bevestigt is, zie ik verder geen problemen...
Dat het vrijgesteld is (in Nederland) betekend nog niet dat de combinatie zoals hij jou voor ogen staat ook een verkeersveilige is, het is niet goed te controleren volgens onze slappe RDW, dat was de reden van de "vrijstelling".olympus1 schreef: Enkel de modeljaren vanaf 2006 moeten verplicht hoogteverstelling en en wis-was installatie hebben, al hetgeen daarvoor wordt van deze regel vrijgesteld.....
- olympus1
- 3rd Gear member
Whatever works... niet waar ????
Zie niet in waarom dit problemen zou geven... binnenkort komen alle auto al met xenon dus...
Wil eraan toevoegen dat de lichten dus wel fatsoenlijk moeten zijn afgesteld voor de andere weggebruikers.... maar voor de rest... :roll:
Zie niet in waarom dit problemen zou geven... binnenkort komen alle auto al met xenon dus...
Wil eraan toevoegen dat de lichten dus wel fatsoenlijk moeten zijn afgesteld voor de andere weggebruikers.... maar voor de rest... :roll:
Full option
Hu-801
Full option
Hu-801
Ik vind de standaard verlichting van een S80 niet verkeerd. Daar houd ik het dus maar bij. Kun je wel foto's maken in het donker van de oude en de nieuwe situatie? Dan kunnen we het verschil zien.
Piet
Piet
- olympus1
- 3rd Gear member
zal ik zeker en vast doen, dat zal al een veel betere contrast geven tussen nu en binnenkort... Vind het echter raar dat niemand zijn S80 zo'n exclusief look wil geven, want geef toe, afgezien van de betere zicht, het ziet er nog mooi uit ook hé ??
Full option
Hu-801
Full option
Hu-801
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat betere zicht is nog maar zeer de vraag, Autobild heeft in 1999 een nummer gehad waarin xenon met normaal halogeen vergeleken werd, daarin stond ook een S80 (zonder xenon natuurlijk) naast een E klasse met en zonder xenon en een 5 serie met en zonder xenon, de S80 had toen met halogeen een behoorlijk betere lichtopbrengst dan beide Duitsers met xenon.
Volvo heeft het daardoor vrij lang niet eens nodig gevonden om xenon te leveren.
De toegevoegde waarde van niet origineel xenon is waarschijnlijk (behoudens het blauwige licht) verwaarloosbaar.
Volvo heeft het daardoor vrij lang niet eens nodig gevonden om xenon te leveren.
De toegevoegde waarde van niet origineel xenon is waarschijnlijk (behoudens het blauwige licht) verwaarloosbaar.
Persoonlijk vind ik de meeste auto's met Xenon nogal hinderlijk als ze je tegemoet komen. Kan voor de bestuurder dan soms wel beter zicht geven maar voor de tegenliggers is het niet geweldig. En zoals Bart al zegt, de S80 heeft al een hele goede verlichting van zichzelf. Veel beter als de S40/V40 weet ik uit ervaring! Dat neemt niet weg dat we wel benieuwd zijn naar het resultaat.
Piet
Piet
Gelukkig woon je in Belgie en ga alsjeblieft niet over de grens.olympus1 schreef:Whatever works... niet waar ????
Je zal jou maar tegen komen met je verblindende verlichting door vuiligheid en/of net niet goed regelende hoogte verstelling.
Heb je dat boek ook gelezen? Alleen op de wereld!

- olympus1
- 3rd Gear member
Heb beslist om toch naar de 6000K versie te gaan.... Dat ander van 8000K gaf een véél te blaauwe schijn, en dat resulteerde dan weer in glinsteringen voor de tegenliggende verkeer.. Heb het geprobeerd. Maar bij de 6000K was dit niet het geval en daar komt nog bij dat ik meer lichtopbrengst heb, de bedoeling voor mijn aanschaf...
Full option
Hu-801
Full option
Hu-801
- Paul
- Geartronic member
goed zo! plaatjes?
Die 8000k zie ik hier veel in Golfjes, is echt veel te blauw!
Die 8000k zie ik hier veel in Golfjes, is echt veel te blauw!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- olympus1
- 3rd Gear member
ben nog in blijde verwachting .... Ze zullen er spoedig zijn, ik hoop vandaag of morgen.... :twisted:
Mijn test waren niet van mijn auto. Ik heb die lichten nog niet, wel een paar van mijn vrienden, en zo heb ik kunnen vergelijken, zodra ze op mijn auto staan post ik fotos van voor en na de ingreep... :twisted:
Mijn test waren niet van mijn auto. Ik heb die lichten nog niet, wel een paar van mijn vrienden, en zo heb ik kunnen vergelijken, zodra ze op mijn auto staan post ik fotos van voor en na de ingreep... :twisted:
Full option
Hu-801
Full option
Hu-801
- olympus1
- 3rd Gear member
ben echter naar iets op zoek...
Ik zou graag lensprojectors ipv spiegelprojectors hebben in mijn koplampen. Heeft iemand dat ooit gezien voor een S80 ???
Ik zou graag lensprojectors ipv spiegelprojectors hebben in mijn koplampen. Heeft iemand dat ooit gezien voor een S80 ???
Full option
Hu-801
Full option
Hu-801
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer: