V70 MY13

NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

Nee, maar een paar 100 euro.
Daarom, het is de moeite niet. Het verschil voor een 4pk tammere D5 zou zo'n 2,5 duizend zijn.

En de inschrijvingstax is nu verschillend voor Vlamingen, Walen en leasebedrijven. Die tax en ook de bijtelling veranderen nu bijna om de maand. Di Rupo heeft wat problemen met het maken van wettelijke wetten.

@Bart, omdat ik in België woon, ben ik nog geen Belg.

Dat er D3 op mijn auto staat stoort me niet. Ik lever hem na 4 jaar gewoon weer in, ik hoef niets in te ruilen. Misschien zelfs kleinere kans op diefstal?
Het lijkt me gewoon lastig als je over een paar jaar een 2012 D3 zou willen verkopen. Tot juni (ongeveer) zijn het 163pk versies daarna 136pk.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Gij ondankbare Nederkees, Volvo draait zich in allerlei bochten om Belgen maar ook ondankbare fiscale vluchtelingen die het zeuren als een deugd zien te bedienen
Volvo for life
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Politici en de ambtenarij maken autofabrikanten helemaal gek met hun onnavolgbare wet- en regelgeving die bijkans nog vaker veranderen dan het weer.
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

Volvo draait zich in de verkeerde bochten. Hadden ze de D5 gewoon gelaten als dat hij was had ik nu een D5 gereden ipv een D3.

Fiscale vluchtelingen? Dat geld alleen voor bedrijfsleiders die hun bedrijf verkocht hebben.
De inkomstenbelasting hier is veel hoger dan in NL. Een leuke auto rijden was wel duidelijk goedkoper. Maar dat is DiRupo nu ook snel aan het verzieken.
Laatste aanpassing van de wet: de bijtelling is nu gebaseerd op de catalogus waarde voor wat betreft de netto waarde van de auto en op het echt betaalde bedrag (dus inclusief korting) voor wat betreft het btw gedeelte. En dan natuurlijk de CO2 en nog een paar andere vage factoren.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders
Volvo for life
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

De wijziging in de aanduiding voor de motorisering is niet alleen voor belgie gedaan. Volvo is, net als bmw dat doed met de 116 (2soorten motoren met zelfde vermogen),bezig de type aanduiding europees gelijk te trekken, zodat de d3 en d5 niet meer dezelfde blokken hebben zoals in duitsland nu het geval is. (heb ik bij volvo nl in beesd onlangs gehoord)
En Offtopic, belgen betalen meer loonbelasting dan in NL, auto prijzen gaan omhoog en de vermogensbelasting gaat omhoog. Dus van fiscale vluchtelingen kan je niet spreken. Wij nederlanders zijn met de hypotheek rente aftrek veel grotere Fiscale goochelaars.
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

bart simpson schreef:mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders
Ja en?
Daarom hoeft niet iedere Volvo rijder in België het er mee eens te zijn. Of het nu voor België of voor Smurfenland is gedaan, het blijft een slechte beslissing van Volvo.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wens je sterkte met je geneuzel
Volvo for life
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Ik had liever gehad dat er stond 2.0D 5 cyl 163 pk, staat beter ;)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20772
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Sorry hoor maar waar kan een mens zich druk om maken. Ja het is verwarrend. Ja het is niet makkelijk meer. En ja dat komt met name vanwege de fiscale regels in België (maar ook Italië). Maar om daar nu ruzie over te gaan maken. Jongens hou er over op.

Geef elkaar een figuurlijke hand en ga weer over tot de orde van de dag. De zon schijnt per slot van rekening.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

D3 2.0 150pk (motornummer 51) 500 serie (V40 & C70)
D3 2.4 163pk (motornummer 69) 275 modelreeks (XC90)
D4 2.0 163pk (motornummer 88 ) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
D4 2.4 163pk (motornummer 80) XC60 AWD
D4 2.0 177pk (motornummer 55) 500 serie (V40 & C70)
D5 2.4 200pk (motornummer 30) 275 (XC90)
D5 2.4 215pk (motornummer 83) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
De logica neemt idd toe....
Volvo for life
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Door de voortgezette LE met enkel de D3 sneeuwt de fantastische D5 -wederom- onder. Dat is echt jammer, deze klinkt weer net zo goed als de eerste D5's (maar dan stiller) en heeft door de twinturbo een fantastische powerband (die D3 berijders zo missen lees je aldoor). Tuurlijk, het is downsizing wat de klok slaat, maar het is wél zonde. Zeker omdat de nieuwste GT de D5 bijna kan 'bijbenen'. Hij giert nog af en toe, maar schakelt doorgaans mooi vlot door.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

voor € 10K meer hebben ze hem
Volvo for life
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Bart, ontbreekt de 2.4 D3 163pk niet in jou lijstje ?

Mijn XC60 D3 AWD is een 2.4 met 163pk.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die mist idd, deze bestaat niet voor NL, moet even zoeken naar een motornummer
Volvo for life
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Thom schreef:Door de voortgezette LE met enkel de D3 sneeuwt de fantastische D5 -wederom- onder. Dat is echt jammer, deze klinkt weer net zo goed als de eerste D5's (maar dan stiller) en heeft door de twinturbo een fantastische powerband (die D3 berijders zo missen lees je aldoor). Tuurlijk, het is downsizing wat de klok slaat, maar het is wél zonde. Zeker omdat de nieuwste GT de D5 bijna kan 'bijbenen'. Hij giert nog af en toe, maar schakelt doorgaans mooi vlot door.
Is inderdaad erg jammer, zoals bart als schrijft voor 10 mille meer.... dat gaat natuurlijk nergens over en maakt dat er nauwelijks V70 D5 en verkocht zullen worden. daarbij komt dat voor 10 mille meer er een heleboel concurrente mooie auto's hebben.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Blijf zaken vooral in het juiste perspectief zien, je koopt een V70 163pk D3 LTD voor de prijs van een BMW 143pk 318D touring, bij BMW koop je voor 10K meer een kale 520D 4 cilinder met 184pk, daar wordt je blij van.
Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD
Volvo for life
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En dan moet je nog "willen" BMW rijden.....schrap mij maar van de lijst :-)

I would rather push my Volvo than drive a BMW :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD
Heb je wel een wagen die de perfectie heel dicht nadert. Maar het is idd appels met peren vergelijken, die LE is gewoon een heel scherpe aanbieding.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13746
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Wat is perfectie?
Bas van Putten zijn vrouw had Bas ooit opgedragen de E500 (die zij als een steriel strijkijzer zag) de deur uit te doen en een 850R terug te kopen, zonder 850R hoefde hij niet thuis te komen, en zo'n E500 rijdt toch best aardig
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”