Regenereren roetfilter euro4 diesel
- Turbodesk
- 5th Gear member
Dit is een hele mooie pagina waar alles haarfijn word uitgelegd.
http://www.squadra-tuning.nl/dpf-roetfilter.html
http://www.squadra-tuning.nl/dpf-roetfilter.html
- Jers3n
- 5th Gear member
Dat is inderdaad een hele duidelijke uitleg! Had ik het toch juist dat het regenereren laatst net was afgelopen (110km/h met opvallend hoger verbruik op BC tot vlak voor bestemming) Toen ik die verbrande rubberlucht rook achter de auto....
@ 4wielen: dat was inderdaad mijn punt, theoretisch vergelijkbaar, maar niks zeggend over praktijkverbruik.
Al kom ik (wij), met een normale rijstijl en 7,7 l/100Km (berekend, Roadtrip-app) toch aardig dicht bij de 7,6 l/100Km van de fabrieksopgave. BC is duidelijk gunstiger gestemd....
Ook ik ben toch wel verbaasd over die 11 Km. Ik wist dat het een korte test was maar zo kort, dat wist ik ook niet. Hecht ik er nog minder waarde aan. Een of dezelfde test met acceleraties op een bepaald vermogenspercentage (bv. 75%) zou wellicht al realistischer zijn?
@ 4wielen: dat was inderdaad mijn punt, theoretisch vergelijkbaar, maar niks zeggend over praktijkverbruik.
Al kom ik (wij), met een normale rijstijl en 7,7 l/100Km (berekend, Roadtrip-app) toch aardig dicht bij de 7,6 l/100Km van de fabrieksopgave. BC is duidelijk gunstiger gestemd....
Ook ik ben toch wel verbaasd over die 11 Km. Ik wist dat het een korte test was maar zo kort, dat wist ik ook niet. Hecht ik er nog minder waarde aan. Een of dezelfde test met acceleraties op een bepaald vermogenspercentage (bv. 75%) zou wellicht al realistischer zijn?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- ovlov058
- 4th Gear member
Ja, hele mooie pagina, waar men met geen woord over de NOX uitstoot rept bij hogere temperaturen. Eigenbelang?
Dieselgeur is slecht zegt men, maar mensen sterven thuis aan uitstoot die je niet riekt.
Dieselgeur is slecht zegt men, maar mensen sterven thuis aan uitstoot die je niet riekt.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

-
- 5th Gear member
Boordcomputer (6,0 L) én werkelijk (6,5 L) gebruik.ovlov058 schreef:Maar dit is wel volgens de boordcomputer? zul je toch nog iets mogen bijrekenen.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- sbv
- 6th Gear member
Kom je daarmee weg ? Er staat bij RDW dacht ik Retrofit roetfilter aanwezig, deze zal er dan moeten zijn(al is het een hollebuis en de cat eruit gehaald)AlexV70 schreef:Mijn roetfilter haal ik er binnenkort onderweg, zo'n achteraf ding. Ik heb namelijk het idee dat ik vermogen mis.
Het roetfilter heeft er nu zo'n 70d km onder gezeten, waarvan ook veel korte stukjes.
Mijn APK-garage gaf aan dat hij er niet op hoeft te letten. Door de keuring (roetmeting) komt ie sowieso wel.
Ik was ook een beetje verbaasd, maar het staat niet in de APK reglementen.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
Als hij aangemeld is als retrofilter bij rdw is het afkeur als hij gedemonteerd wordt.
Bij de APK wordt niet gekeken of een voertuig ( diesels ) uitgevoerd is met een roetfilter of katalisator. Het enige controlepunt is of de uitlaat over het hele gedeelte gasdicht is en of deze deugdelijk bevestigd is. Er staat ook geen vermelding op je kentekenbewijs.maar wel bij rdw is hij aangemeld.
Het verwijderen van je roetfilter is echter wel strafbaar. Als je ooit een controle krijgt onderweg van douane of verkeersinspectie wordt er wel naar gekeken. Er is immers subsidie van de overheid voor uitgegeven.
Bij de APK wordt niet gekeken of een voertuig ( diesels ) uitgevoerd is met een roetfilter of katalisator. Het enige controlepunt is of de uitlaat over het hele gedeelte gasdicht is en of deze deugdelijk bevestigd is. Er staat ook geen vermelding op je kentekenbewijs.maar wel bij rdw is hij aangemeld.
Het verwijderen van je roetfilter is echter wel strafbaar. Als je ooit een controle krijgt onderweg van douane of verkeersinspectie wordt er wel naar gekeken. Er is immers subsidie van de overheid voor uitgegeven.
Volgens mij spreek jij jezelf tegen. Bij 2 vertel je het verhaal van mijn APK-man.MarioC70 schreef:1) Als hij aangemeld is als retrofilter bij rdw is het afkeur als hij gedemonteerd wordt.
2) Bij de APK wordt niet gekeken of een voertuig ( diesels ) uitgevoerd is met een roetfilter of katalisator. Het enige controlepunt is of de uitlaat over het hele gedeelte gasdicht is en of deze deugdelijk bevestigd is. Er staat ook geen vermelding op je kentekenbewijs.maar wel bij rdw is hij aangemeld.
Zou jij hem afkeuren zonder roetfilter?
Zou kunnen en dan nog vraag ik mij af of de heren hem herkennen cq niet herkennen.MarioC70 schreef:Het verwijderen van je roetfilter is echter wel strafbaar. Als je ooit een controle krijgt onderweg van douane of verkeersinspectie wordt er wel naar gekeken. Er is immers subsidie van de overheid voor uitgegeven.
Ik ben al meer dan 25 jaar in het bezit van een rijbewijs en in die tijd ben ik nog nooit zo gecontroleerd.