Versnellingsbak 1.4 onder 2 ltr
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Volgens mij zou dat moeten kunnen. Ik vraag me alleen af wat je daarmee opschiet.
De vijfde versnelling is namelijk een overdrive... de overige 4 versnellingen hebben volgens mij dezelfde overbrengingen. (ik vergelijk een M45R met een M47R bak) Dus geen grotere stappen.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar verschillende eindoverbrengingen. Maar van de Volvo 300 heb ik geen databeest, dus ik weet niet of er veel te winkelen valt, maar ik denk van wel.
De vijfde versnelling is namelijk een overdrive... de overige 4 versnellingen hebben volgens mij dezelfde overbrengingen. (ik vergelijk een M45R met een M47R bak) Dus geen grotere stappen.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar verschillende eindoverbrengingen. Maar van de Volvo 300 heb ik geen databeest, dus ik weet niet of er veel te winkelen valt, maar ik denk van wel.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Toch nog effe doorgeneuzeld in Autotest 1986...
Alle motorvarianten (1.4, 1.7, 2.0, 1.6 diesel) hadden toen de volgende overbrengingsverhoudingen:
I: 1:3,705
II: 1:2,159
III: 1:1,369
IV: 1:1,000
V (indien aanwezig): 1:0,826
R: 1:3,686
Er is wel verschil in eindreducties:
1.4 eind: 1:3,820
1.7 eind: 1:3,640
2.0 en Diesel eind: 1:3,450
Dus als je de eindreductie van een 1.4 op een 2.0 zet draait de motor +11% meer toeren in iedere versnelling. Met de eindreductie van een 1.7 is dat dus +6%.
Wellicht is dat iets.
Ik herinner me dat de allereerste 2 liters nog een vierbak hadden. Dus het moet kunnen. Het zijn in iedergeval bakken die het hogere vermogen kunnen hebben.
Alle motorvarianten (1.4, 1.7, 2.0, 1.6 diesel) hadden toen de volgende overbrengingsverhoudingen:
I: 1:3,705
II: 1:2,159
III: 1:1,369
IV: 1:1,000
V (indien aanwezig): 1:0,826
R: 1:3,686
Er is wel verschil in eindreducties:
1.4 eind: 1:3,820
1.7 eind: 1:3,640
2.0 en Diesel eind: 1:3,450
Dus als je de eindreductie van een 1.4 op een 2.0 zet draait de motor +11% meer toeren in iedere versnelling. Met de eindreductie van een 1.7 is dat dus +6%.
Wellicht is dat iets.
Ik herinner me dat de allereerste 2 liters nog een vierbak hadden. Dus het moet kunnen. Het zijn in iedergeval bakken die het hogere vermogen kunnen hebben.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06
past niet direckt omdat omdat de ingaande as anders is
1.4 naar 1.7 od 1.6 diesel passen wel onderling
let op 4 bak is korter dan 5 bak
mogelijk als je bakken open maakt is de prise as om te zetten
nog nooit geprobeert
the boz
1.4 naar 1.7 od 1.6 diesel passen wel onderling
let op 4 bak is korter dan 5 bak
mogelijk als je bakken open maakt is de prise as om te zetten
nog nooit geprobeert
the boz
The Boz