Om te lezen

Technische mededelingen over de werking van dit forum
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

inbedrijf schreef:Mijn brein kan hier niet mee omgaan, ik begrijp niet waarom mensen niet willen mee werken aan een verbetering van de kwaliteit van dit forum, als je zo graag met elkaar off-topic wil gaan installeer dan MSN. (Chat programma) Het is gewoon ontzettend jammer dat alle kennis die hier vergaart wordt verloren gaat door ellendige lange topics waar het de eerste 10 posts gaat om het onderwerp en daarna afzwakt naar een niveau van "het weer".

Waarom lukt het een audi forum wel om een goede en duidelijke structuur te geven aan hun forum en wel mensen te waarschuwen als ze off-topic gaan? (Geen flauwe opmerkingen maken over audi, open dan maar een nieuw topic!)

Ik kan er allemaal prima mee leven maar ik denk dat je veel nieuwe leden afschrikt, die door de bomen het bos niet meer zien.

Om een voorbeeld te geven zoek eens naar het topic installeren van een Parrot MKI9100 in een volvo v50/s40, er zijn tig goede topics, maar om de juiste info eruit halen is gewoon praktisch onmogelijk.
jammer :) , had er al een paar bedacht bij het lezen van die zin, en toen zag ik dat :( ..... sorry moest even.
het offtopic gaan vind ik net nou net 1 van de charmes van een forum, kunnen discuteren als is het maar een heel dom onderwerp, bijvoorbeeld wat is beter een groen ventieldopje of een zwarte.
discussies zijn boeiend, uit discussies leer je, ook al is het maar een domme discussie.

ik zou het dus aardig dom vinden als ze nog meer gaan modereren op offtopic berichten, daar wordt het echt niet gezelliger van!

@mad in 1 minuut al 2 pop ups moeten verwijderen, eerste forum waar ik dat tegen kom -.-
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
inbedrijf
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 14.05.2012 - 11:21

@elianmars het was een voorbeeld.... Maar het topic wat jij aangeeft is niet echt meer up-to-date foto's staan er niet meer in, eigenlijk heb je er als nieuwe volvo rijder helemaal niks aan.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8116
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Blijkbaar valt het aantal leden die zich eraan storen zo wel mee als ik de reacties hierboven lees...

Je kan nog altijd een Audi kopen, maar dan moet je meestal ook een cursus bumperkleven erbij nemen....

Ik zou zeggen, slotje hierop.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

inbedrijf schreef:Mijn brein kan hier niet mee omgaan, ik begrijp niet waarom mensen niet willen mee werken aan een verbetering van de kwaliteit van dit forum, als je zo graag met elkaar off-topic wil gaan installeer dan MSN. (Chat programma) Het is gewoon ontzettend jammer dat alle kennis die hier vergaart wordt verloren gaat door ellendige lange topics waar het de eerste 10 posts gaat om het onderwerp en daarna afzwakt naar een niveau van "het weer".

Waarom lukt het een audi forum wel om een goede en duidelijke structuur te geven aan hun forum en wel mensen te waarschuwen als ze off-topic gaan? (Geen flauwe opmerkingen maken over audi, open dan maar een nieuw topic!)

Ik kan er allemaal prima mee leven maar ik denk dat je veel nieuwe leden afschrikt, die door de bomen het bos niet meer zien.

Om een voorbeeld te geven zoek eens naar het topic installeren van een Parrot MKI9100 in een volvo v50/s40, er zijn tig goede topics, maar om de juiste info eruit halen is gewoon praktisch onmogelijk.
Je schrijft: "Om een voorbeeld te geven zoek eens naar het topic installeren van een Parrot MKI9100 in een volvo v50/s40, er zijn tig goede topics, maar om de juiste info eruit halen is gewoon praktisch onmogelijk".

Dat komt niet door het "off-topic" gaan. De zoekfunctie is al vanaf het begin een zwak punt in deze overigens geweldig informatieve en soms amusante site. Ik begrijp niet waar je je druk om maakt. Is de aanschaf van een Audi misschien een idee voor je?
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Blackcurrant, je was me net voor qua suggestie.
Gebruikersavatar
inbedrijf
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 14.05.2012 - 11:21

Heren, ik vindt het allemaal prima, maar er misschien over nadenken om het beter te maken lijkt mij niet verkeerd. Of zie ik dat verkeerd?
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Neuh, dat zie je niet verkeerd, lees maar:
En dat we soms of-topic gaan, dat is helemaal waar maar soms gaat dat zo in een "gesprek". Zo lang de geldende normen en waarden van fatsoen (zowel boven water als onder water) maar blijven bestaan.
Alhoewel een citaat van eigen hand niet altijd de voorkeur heeft.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27646
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

BlackSapphire schreef:Meer mods nodig dan misschien?
Lijkt mij als moderator op een ander forum geen oplossing.

Op "het andere forum" wordt ook met enige regelmaat off-topic gegaan, zolang het maar niet de spuigaten uit loopt vind iedereen het prima.
Draagt ook wel een beetje bij aan een gezellige sfeer op het forum.

Om maar een ander VAG forum te noemen, op seat-online.nl is het in de technische topics ook alleen puur on-topic maar wordt er weer amper gereageerd.
Niet door een gebrek aan leden, maar omdat iedereen vooral in het off-topic gedeelte blijft hangen.

Daarom denk ik persoonlijk dat ondanks de off-topic reacties er wel degelijk sneller een juiste reactie komt in het topic dan als je alles puur "strak" houd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

V70/2.4D/2003 schreef:Neuh, dat zie je niet verkeerd, lees maar:
En dat we soms of-topic gaan, dat is helemaal waar maar soms gaat dat zo in een "gesprek". Zo lang de geldende normen en waarden van fatsoen (zowel boven water als onder water) maar blijven bestaan.
Alhoewel een citaat van eigen hand niet altijd de voorkeur heeft.
Scherp en venijnig
=D>
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8116
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Amen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gesloten

Terug naar “Berichten over de werking van Volvo-forum.nl”