Hallo
Ik wil de remblokken vervangen achter van mijn V50. Maar waar moet ik de handrem terug stellen om achter de remblokken te vervangen en moet ik nog ergens op letten?
Bij de beschrijving van de originele volvo blokken staat " Hoes bij handrem omhoog trekken en dan zie je stelmooer" Maar bij model 2008 is dit anders!
BVD Wilm
Handrem terugstellen / remblokken vervangen V50 uit 2008
-
- 3rd Gear member
Als je de blokken eruit hebt gehaald moet je de zuiger, daar zitten 2 openingen in, rechtsom terug draaien. Als je geen speciaal gereedschap hebt kan dit heel goed met een rechte telefoontang waar je de 2 punten in de openingen steekt. Ik heb op het forum ook een afbeelding van staan. Niet proberen de zuiger terug te drukken want dat gaat niet. De handrem stelt zichzelf.
- elhorto
- 1st Gear member
Beankt Jan.
Het is gelukt met de sleutel van de haakse slijptol. Bij een kant ging de zuiger alleen heel slecht naar binnen.
Het is gelukt met de sleutel van de haakse slijptol. Bij een kant ging de zuiger alleen heel slecht naar binnen.
Volvo V40 T4 Summum Powershift, Flamenco Red Metallic, Black leder interieur, 17“ Mannam velgen. 2014
+
Volvo C70 Cabrio 2.5t Tourer Aut. Black Sapphire Metallic / Beige softtop, Comet 17" 2002
+
Volvo C70 Cabrio 2.5t Tourer Aut. Black Sapphire Metallic / Beige softtop, Comet 17" 2002
-
- 3rd Gear member
Graag gedaan hoor, daarvoor zijn we hier op het forum.
-
- Starter
Handrem afstellen doe je in het opbergvak naast je handrem. Daar zie je een klein afdekplaatje zitten welke je eruit moet pulken. Daar zie je een stelmoer zitten welke beide kanten tegelijk de kabels strakker zet. Verder kun je het klikmechaniek van de handle ook nog afstellen, daarvoor zit ook een afdekplaatje en dan zie je wieltje zitten waar je het klikmechaniek mee kan afstellen.
Ik heb ervaring aangezien bij mij het getande plaatje uit het mechaniek was gevallen afgelopen winter....en daar sta je dan met een aangetrokken handrem welke niet meer omlaag wil.......met geweld wel uiteindelijk. Daarna complete handremmechaniek uitgbouwd en plaatje vastgepuntlast. Nu weer alles OK.
Ik heb ervaring aangezien bij mij het getande plaatje uit het mechaniek was gevallen afgelopen winter....en daar sta je dan met een aangetrokken handrem welke niet meer omlaag wil.......met geweld wel uiteindelijk. Daarna complete handremmechaniek uitgbouwd en plaatje vastgepuntlast. Nu weer alles OK.