Beste mede-forummers,
Ik heb het forum al doorgespit, maar kan mijn euvel helaas niet vinden.
Sinds een week of 2 lijkt het of er bij het gasgeven iets resoneert.
Dit is hoorbaar bij lage toerentallen en het lijkt dan of de auto iets inhoud.
het is net of hij eerst op "druk" moet komen (2-3 sec met een brom) voordat hij op gang komt.
aangezien het een LPI auto is, vind ik dit best wel schrikbarend.
heeft iemand ervaring hiermee?
Inhouden + brom
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hi,
Heb je dit probleem alleen op LPG of ook op Benzine?
Heb je dit probleem alleen op LPG of ook op Benzine?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- cuba pete
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 22.06.2011 - 09:08
- Locatie: Weert
Gisteren avond nog even gekeken, maar de brom is op zowel LPG als benzine te horen bij een toerental van 1500 RPM.
Als de motor warm is dan is de brom ook duidelijker te horen.
Zou dit dan toch het beruchte flexstuk kunnen zijn?
Ik zelf zit nu te denken dat het inhouden een los staand probleem is, omdat de magneet koppeling van de airco een te grote speling heeft.
en waarschijnlijk zal mijn etm ook een keer gereinigt moeten worden.
heeft het oude type een gele sticker (marelli ofzoiets)?
Als de motor warm is dan is de brom ook duidelijker te horen.
Zou dit dan toch het beruchte flexstuk kunnen zijn?
Ik zelf zit nu te denken dat het inhouden een los staand probleem is, omdat de magneet koppeling van de airco een te grote speling heeft.
en waarschijnlijk zal mijn etm ook een keer gereinigt moeten worden.
heeft het oude type een gele sticker (marelli ofzoiets)?
S60 2.4 140PK bj2001 comfortline
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Die brom zou inderdaad van de uitlaat kunnen komen. Het hoeft niet perse het flexstuk te zijn, ik heb een resonantie bij ca 2100 toeren, komt van de roestige einddemper. Dit heb ik al sinds aankoop, anderhalf jaar terug. Het zou dus best kunnen dat de auto er nog jaren mee kan rijden voordat het aandacht nodig heeft.
Wat betreft de etm, dat is in jouw bouwjaar altijd een magneti marelli. Je hebt alleen de oude originele met witte sticker en de 'nieuwe' of gemodificeerde met gele sticker. Als je de luchtslang eraf haalt kun je eventuele vervuiling bekijken. 4 boutjes lossen en je pakt de hele etm er af, dan kun je hem makkelijk schoonmaken.
Wat betreft de etm, dat is in jouw bouwjaar altijd een magneti marelli. Je hebt alleen de oude originele met witte sticker en de 'nieuwe' of gemodificeerde met gele sticker. Als je de luchtslang eraf haalt kun je eventuele vervuiling bekijken. 4 boutjes lossen en je pakt de hele etm er af, dan kun je hem makkelijk schoonmaken.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad