Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een Amazon uit 62.
Deze auto is van mijn oom geweest, die helaas in december vorig jaar gestorven is. Hij heeft de Amazon vorig jaar zomer aangeschaft, en kwam uit zweden. De auto is dus nu bij mij terecht gekomen, en na een tweetal proefritjes hier in de buurt, kwam uit het niets een klap onder uit de auto. De auto hing op dat moment ook scheef. Ik heb geprobeerd op straat te kijken wat er aan de hand was, maar kon in het donker zo snel niets zien. Conclusie, langzaam naar huis en de auto de garage in. Echter een 50 meter voor thuis was het gedaan met de pret. Met een doffe klap en een gierende band stonden we stil, net voor een kruispunt. Bleek dat de draagarm links voor helemaal doormidden was gebroken. Nu heb ik gelezen dat dit nogal eens voorkomt bij de amazon. Met een houtje, een touwtje en een goede spanband heb ik het geheel aan elkaar kunnen trekken, en de auto heelhuids de garage in te krijgen. Het mooie weer komt eraan, en een paar daagjes vrij, dus maandag maar een nieuwe draagarm besteld. Wonder boven wonder kwam deze dinsdag al binnen, dus ben ik ook gelijk maar aan de slag gegaan. OP verschillende forums al gelezen dat het toch best een pittig werkje was, dus met goede moed begonnen. Echter viel mij het heel erg mee. Je hebt er overigens wel een flex bij nodig nadat ik de 4 bouten waar de draagarm met het wiel verbonden zit heb afgeflexd, en de stabilisatiestang losgeschroefd, kreeg ik wel bijna de veer tegen mijn kop aan. Daar had ik even niet op gelet. Echter ook de as waar de draagarm mee aan de voortrein zit, liet zich vrij gemakkelijk loshalen. Gisteren ben ik dan begonnen met het monteren van de onderdelen, en dat was in een rap tempo ook gebeurd. Even krikje onder de draagarm, en ik kon alles vrij gemakkelijk vastzetten. Nu is het alleen nog wachten op de onderste plaat voor de schokbreker, deze had ik namelijk zelf vergeten te bestellen Dus als die er is, kan de auto binnen een half uur de weg weer op
Persoonlijk vond ik het redelijk simpel gaan, en ook de techniek hoe alles gemonteerd is, maakt het werken aan de amazon vrij simpel. Relatief veel ruimte om te knutselen
Draagarm vervangen
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Mooi te lezen. Had volgens mij in deze categorie ook eerder een vergelijkbaar verhaal gelezen over een amazon en een gebroken draagarm
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Een flex is een slijptol. En denk om de veer, even een veerspanner gebruiken om de spanning eraf te halen!Hoe bedoel je.........een flex???
Van Snowdog zal je ws geen antwoord krijgen, die is sinds zijn laatste post hierboven in 2010 hier niet meer ingelogd geweest.....
- Snowdog
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 10:34
de flex kun je nog wel eens nodig zijn. Na 50 of 60 jaar, kunnen de bouten erg vast geroest zitten.Iroll schreef:Een flex is een slijptol. En denk om de veer, even een veerspanner gebruiken om de spanning eraf te halen!Hoe bedoel je.........een flex???
Van Snowdog zal je ws geen antwoord krijgen, die is sinds zijn laatste post hierboven in 2010 hier niet meer ingelogd geweest.....
Klopt, was al een tijdje niet ingelogd :oops: had het ook zo druk
Wie vouten vint mach ze houwen
Volvo Amazon 13134 1962
Volvo Amazon 13134 1962