remmen ontluchten
- Dimmes960
- 2nd Gear member
Hallo, ik heb een Volvo 242 uit 1977 met een 2,3L turbo blok. Een tijdje geleden heb ik alle remklauwen en remschijven+blokken vervangen. tevens is de hoofdremcilinder vervangen. nu heb ik een andere achteras onder de auto gezet en mede hierdoor moesten de remklauwen van de auto verwijderd worden. Nu ben ik al enige dagen bezig geweest met het ontluchten van de remmen, maar ik blijf er lucht in houden, want ik druk het pedaal helemaal tot onderin ook als de motor draait. Kan iemand mij helpen wat ik hieraan kan doen? Want zonder remmen is het gevaarlijk in deze auto.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Remmen ontluchten is werk voor twee personen.
Een trapt de rem in, de ander draait de nippel los bij de remklauw. Dan nippel dicht en rem weer los. Net zo lang herhalen tot er geen lucht meer uitkomt en vervolgens naar de andere remmen om te controleren.
Een trapt de rem in, de ander draait de nippel los bij de remklauw. Dan nippel dicht en rem weer los. Net zo lang herhalen tot er geen lucht meer uitkomt en vervolgens naar de andere remmen om te controleren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Iroll
- 6th Gear member
Probeer eens te ontluchten door de auto achter op bokken te zetten zodat de achterkant hoger staat. Lukt dat niet dan even met bijv. een eezybleed onder druk ontluchten. Daarmee krijg je de bel er meestal wel uit. Een garage kan het ook mbv luchtdruk, maar daar moet je eerst zien te komen zonder remmen....
- Dimmes960
- 2nd Gear member
Klopt dat het werk ik om met zn tweeen te doen. Dit hebben we precies op de manier gedaan zoals beschreven. Het op bokken zetten van de auto is ookal geprobeerd en ik heb pas die eazybleed binnen gekregen, maar dat mag ook niet baten. ik heb alle remdelen onderzocht op lekkage, niks van lekkage te vinden. ik ben einde raad.
- Iroll
- 6th Gear member
Probeer eens met de eezybleed erop en genoeg druk, aan beide kanten de nippel van de remklauwen open te draaien zodat er meer flow is van de remvloeistof. Hopelijk forceer je daarmee de luchtbel eruit.
Je weet wel zeker dat de hoofdremcilinder nog goed is? Je kan door het eerdere pompen met de voet met max. pedaal intrappen de rubbers ervan lek getrapt hebben. Dat is altijd het gevaar van met de voet ontluchten, eigenlijk nooit helemaal tot onderaan het rempedaal intrappen om dit te voorkomen.
Je weet wel zeker dat de hoofdremcilinder nog goed is? Je kan door het eerdere pompen met de voet met max. pedaal intrappen de rubbers ervan lek getrapt hebben. Dat is altijd het gevaar van met de voet ontluchten, eigenlijk nooit helemaal tot onderaan het rempedaal intrappen om dit te voorkomen.
- Iroll
- 6th Gear member
Ja, die bedoel ik. Als die lekken bouw je geen druk op tijdens het remmen. In de cilinder komen de rubbers nooit helemaal tot het eind in de cilinder waardoor de cilinder daar roestopbouw krijgt. Ga je het pedaal tijdens het ontluchten helemaal onderin trappen dan schuren de rubbers op de zuigers lek op ruwe cilinderwand daar.Ow okee, bedoel je dan de rubbers in de hoofdremcilinder?
- zwientie
- 2nd Gear member
hoi
ik heb ook nog een tip om je remmen te ontluchten
heb het zelf nog nooit geprobeerd maar kwam laatst een kennis van mij mee aan
hij gebruikte altijd een gifspuit daar had hij een nippel op gezet zodat hij deze op de nippels aan kon sluiten op de klauw en dan blaaste hij het van onder naar boven dit ging veel makkelijker zij hij, is mieschien ook niet voor jou ??
suc 6
groetjes rik
ik heb ook nog een tip om je remmen te ontluchten
heb het zelf nog nooit geprobeerd maar kwam laatst een kennis van mij mee aan
hij gebruikte altijd een gifspuit daar had hij een nippel op gezet zodat hij deze op de nippels aan kon sluiten op de klauw en dan blaaste hij het van onder naar boven dit ging veel makkelijker zij hij, is mieschien ook niet voor jou ??
suc 6
groetjes rik