Over fijnstof en zo

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40767
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Op het 850 froum las ik een fraai verhaal over fijnstof. De (diesel)auto is lang niet zo vervuilend als wordt beweerd.
Lees het hele stuk HIER
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

lees het wel met in je achterhoofd het idee dat het door een autoblad geschreven is, dus met een redelijke "writers bias" ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40767
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Wees eerlijk Reitse, de mjeubeweging schrijft ook alleen wat ze wil dat gelezen wordt. Het gaat om het broodnodige informatieevenwicht.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ja, maar het is wel gefundeerd (dat stukje op het 850-forum).
Ik heb me er niet in de fijnstofmaterie verdiept, maar wél in de methoden van de milieubeweging. Het lijkt óók in dit geval er verdacht veel op dat men weer eens de algehele schuld in de schoenen wil schuiven van het verkeer, puur omdat de milieubeweging nu eenmaal een hekel aan auto's heeft.
Dit hebben we ook meegemaakt met de hele "zure-regen"-leugen e.d. Ook bij CO2 (koolzuurgas) wordt voortdurend naar het verkeer gewezen, terwijl dat maar voor een klein deel van dit heel erg natuurlijke en noodzakelijke gasje bijdraagt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
TheCrew
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:01

Gekgenoeg vind ik de duitse autobladen redelijk op waarheden berust. Toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat ik zou ontploffen. Ik heb het inmiddels ook doorgestuurd naar de redacie van 2 vandaag en naar de politiek. Wie weet wordt er weer aandacht aan besteed. Wat weer goed voor de discussie is.
V70 2.5T AWD
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ben schreef:Wees eerlijk Reitse, de mjeubeweging schrijft ook alleen wat ze wil dat gelezen wordt. Het gaat om het broodnodige informatieevenwicht.
Mag ik dan stellen dat we de twee uitersten nu wel te pakken hebben?

Je kan mij er niet van overtuigen dat wij mensen, microben als we zijn in het universum, ook maar enige invloed uit kunnen oefenen op klimaat, milieu of aanverwante effecten. Wat dat betreft is de fijnstof-discussie alleen van belang voor astmatici die er direct last van hebben. Misschien is een gratis, van overheidswege verstrekt mondkapje dan een veel gemakkelijkere oplossing.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Volvisten zijn realisten
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”