ik dacht er ook aan dat maar eens te doen, dat is nu iets wat een leek ook zou kunnen; paar bouten los, pijp eruit, dan klep eruit en erin duiken.
Mijn auto had er problemen mee, dus is die klep nu effe losgekoppeld, stekkertje eruit, tot ik ze eens gereinigd heb, en dan gaat ie er weer in.
Alleen, nu die stekker eruit is, heb ik de indruk dat de auto nog nooit zo vinnig en snel gereden heeft.
en om alles wat makkelijker te maken, heb ik een plaatje voor 5 euro gekocht, dat straks tssn klep en pijp gaat, en het enige wat ik moet doen is twee schroefjes wat lossen, zelfs nog niet eruit halen, want de maker vh plaatje was slim genoeg om sleufjes te maken ipv schroefgaten.
Foto 2 en 3 zijn ook juist. Let wel op met loshalen EGR klep, zijn 4 bouten in totaal en het beugeltje om de EGR buis (moer en dan bout waar aan weerskanten schroefdraad op zit). Laat die EGR koeler voor wat ie is voor wat ie is, anders moet je koelvloeistof opvangen etc.
Klopt, aan het groene "blokje" zit een buisje waarin vuil kan gaan zitten.
Even schoonspuiten en dan kan het zomaar zijn dat de auto ineens een stukje fijner rijd.
Mijn ex-V50 hield bij volgas een klein beetje in, dit duurde een seconde of iets langer en ging daarna weer ongestoord door.
Na het schoonmaken was dat inhouden compleet verdwenen en reed de auto in het hele toerenbereik een stuk fijner
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Mijn bedoeling was om alleen de buis eraf te halen en schoon te maken.
De koeler waar zit die dan en ik zie zo ook geen beugel ?
Er zitten toch alleen maar 2 bouten per kant ?
@ferdi
Bedankt voor je reacties, morgen meteen proberen
Op foto 2 heb je een pijl naar de stekker op de EGR klep. De pijp zit er met 2 bouten op. Die losmaken en daarna de 4 van de klep zelf. Zit met 2 bouten regen de kop vast (sleutel en met 2 tegen de koeler (sleutel 10). De koeler is die 'buis' die je achter de kop zit, waar dus waterleidingen op zitten.
Om de buis zit een beugeltje, maar goed mogelijk dat iemand die al eens los heeft gehad en niet meer teruggeplaatst.
Overigens vraag ik me gezien je vragen wel af of je dit zelf moet doen. Wellicht keertje op een sleuteldag een beter idee