hulp gezocht bij het schoonmaken EGR/turbodruksensor 2.0d
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
jammer dat niemand zulke fotos kan maken van een 1.6D 2006. ik heb dezelfde vragen, en dezelfde kennis als de poster
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 10.06.2012 - 20:28
- Locatie: noord-oost overijssel
@v50-Mart. De foto's heb ik zelf gemaakt 
Turbodruk sensor is ook schoon

Turbodruk sensor is ook schoon

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.0d Momentum 2004 silver metallic (426), Rti, T-Tec, High Performance Sound
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 10.06.2012 - 20:28
- Locatie: noord-oost overijssel
Vandaag mee gereden en ik moet zeggen, een wereld van verschil.
Geen dipjes meer tijdens het optrekken
Geen dipjes meer tijdens het optrekken

Volvo V50 2.0d Momentum 2004 silver metallic (426), Rti, T-Tec, High Performance Sound
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat een topic wel niet voor verschil kan maken.
Leuk man, dat het je gelukt is. Top!

Leuk man, dat het je gelukt is. Top!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
henriant, dus alleen al de turbodruksensor reinigen geeft een merkbaar verschil?
Hoe kan die sensor nu zo vuil worden?
De turbo blaast gewoon lucht onder druk in de cilinders, dus die lucht is zuiver, waar zit die sensor eigenlijk? ik bedoel, duikt die in de cilinders ergens? Zijn dan de cilinders ook zo vuil?
Of hing er gewoon wat olie aan die sensor?
Hoe kan die sensor nu zo vuil worden?
De turbo blaast gewoon lucht onder druk in de cilinders, dus die lucht is zuiver, waar zit die sensor eigenlijk? ik bedoel, duikt die in de cilinders ergens? Zijn dan de cilinders ook zo vuil?
Of hing er gewoon wat olie aan die sensor?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
Die troep die op de sensor zat kan meerdere oorzaken hebben. Sowieso wordt er tijdens deellast door de EGR uitlaatgassen het inlaattraject ingelaten. Dit bevat roet en is dus alles behalve zuiver.
Verder komen er via de carterventilatie oliedampen langs. Gasklephuizen e.d. vervuilen niet voor niets
Verder komen er via de carterventilatie oliedampen langs. Gasklephuizen e.d. vervuilen niet voor niets

Volvo V50 2.0D '04, 200k+