Ik ben van plan om een LPI tank in te bouwen onder een volvo V40.
Is dit mogelijk of kan dit enkel in de koffer ruimte?
Liefst onder de wagen natuurlijk daar ik geen kofferruimte kwijt wil spelen..
Type: V40 break 18.i 16v
Diesel of LPG, de eeuwige discussie
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
In het vak voor het reservewiel, komt je vloer een klein stukje naar boven.......Witte83 schreef:Ik ben van plan om een LPI tank in te bouwen onder een volvo V40.
Is dit mogelijk of kan dit enkel in de koffer ruimte?
Liefst onder de wagen natuurlijk daar ik geen kofferruimte kwijt wil spelen..
Type: V40 break 18.i 16v
na bouwjaar 2000 doen ook V40's het minder op gas, heb ik begrepen (iets met de kleppen of zo......)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Ik had twee kleine verbonden "kroketten" in dat vak: bruto zo'n 67 liter (ik kon max 55 liter tanken, en daar zo'n 500 km mee rijden)Witte83 schreef:Dus ik kan een ronde LPI-tank krijgen die ik in plaats van men reservewiel kan steken?
Bouwjaar 1998 dus dat zou geen probleem mogen zijn..
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik zou voor de optie gaan om een diesel te kopen, daar lpg in te laten bouwen als hulpbrandstof. de lpg helpt om de diesel voor 100% te verbranden en waardoor minder verbruik, meer vermogen, schonere uitlaatgassen en het kost in wegenbelasting net zoveel, actieradius wordt ook beter hierdoor
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
maar mag dat al? bij mijn weten is het niet toegestaan deze aanpassing te maken
Volvo for life
- temparery
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 11.01.2012 - 23:45
ik heb 2 keer een s60 gehad een bifuel en later een benzine versie en gas in laten bouwen ik ben nu blij dat ik ze verkocht heb constant troubels met de gasinstallatie niet goed lopen of afslaan en in het geval van de bifuel onoplosbaar een merk dealer die allen dike rekeningen kan versturen maar geen verstand van autos heeft ik noem geen namen maar de kosten waren hoger dan de baten
de tweede s60 had erg veel onderhoud nodig om goed op gas te rijden elk jaar 900 -1000 euro bovenop de normale kosten het confort is geweldig een mooie auto om te zien alleen niet op gas :-x
de tweede s60 had erg veel onderhoud nodig om goed op gas te rijden elk jaar 900 -1000 euro bovenop de normale kosten het confort is geweldig een mooie auto om te zien alleen niet op gas :-x
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Zo, deze oude discussie maar weer eens uit het stof halen!
Brandstof GLA*
Euro95 1.884
Super plus 1.954
Diesel 1.509
LPG 0.895
Laatste update: 7-4-2012
* GLA = Gemiddelde Landelijke Adviesprijs in euro's per liter.
Bron: www.nu.nl
Verschil: Euro 95 – LPG = € 0,989
Verschil: Diesel – LPG = € 0,614
Verschil: Euro 95 – Diesel = € 0,375
Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van.
Quote anno 2012: koken op inductie, rijden op gas!
Natuurlijk ben ik benieuwd wat de Volvo rijder van nu hiervan denkt!
:propellerhead:
Brandstof GLA*
Euro95 1.884
Super plus 1.954
Diesel 1.509
LPG 0.895
Laatste update: 7-4-2012
* GLA = Gemiddelde Landelijke Adviesprijs in euro's per liter.
Bron: www.nu.nl
Verschil: Euro 95 – LPG = € 0,989
Verschil: Diesel – LPG = € 0,614
Verschil: Euro 95 – Diesel = € 0,375
Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van.
Quote anno 2012: koken op inductie, rijden op gas!
Natuurlijk ben ik benieuwd wat de Volvo rijder van nu hiervan denkt!
:propellerhead:
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
precies, laten we eens kijken wat de kosten per km zijn, dat is pas echt rekenen en vergelijken (en daar hoort dan de verzekering, mrb en onderhoud conform voorschriften dan ook bij).
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Plus de aanschaf van die gastank en de extra afschrijving op je auto niet te vergeten, want geen hond wil een auto met zo'n lelijke zwarte top dwars door de carrosserie.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Ik sta momenteel voor de keuze van gas of niet. Rijd een Volvo XC70 uit 2001 (de 2.4 motor) met 120.000 op de teller (gekocht met 84k).
Rijd gemiddeld 20-25k per jaar, dus gas is voordelig. Word niet blij van een volle tank voor 115,-! En daar rijd ik slechts 450 km mee, omdat ik zo vaak in de file sta
Inmiddels meerdere inbouw stations gesproken. Een adviseert LPG, ander LPI (Vialle), laatste vanwege vloeibare injectie. Alle adviseren inbouw van een smeersysteem, JLM of Flashlube. Met inbouw heb ik de investering er binnen een jaar uit, en laten we wel wezen: de afschrijving van mijn Volvo zal niet NOG harder gaan dan zonder gas. Ik zit al aan een behoorlijke afschrijving! De zware volvo's zijn enorm in prijs gedaald de laatste twee jaar; ik vermoed door de hoge kosten van zo'n auto.
Idee is dan ook om de auto te blijven rijden (op te rijden) maar dan op gas. Auto is in perfecte staat, al het grote onderhoud gehad (distributie riemen, waterpomp, etc), en bij aankoop (2010) 8 nieuwe banden (winter en zomer). Dus erg zonde om auto weg te doen.
Ik vind gas dan nog niet zo slecht! 400 km op een tank van 45 euro...
Rijd gemiddeld 20-25k per jaar, dus gas is voordelig. Word niet blij van een volle tank voor 115,-! En daar rijd ik slechts 450 km mee, omdat ik zo vaak in de file sta

Inmiddels meerdere inbouw stations gesproken. Een adviseert LPG, ander LPI (Vialle), laatste vanwege vloeibare injectie. Alle adviseren inbouw van een smeersysteem, JLM of Flashlube. Met inbouw heb ik de investering er binnen een jaar uit, en laten we wel wezen: de afschrijving van mijn Volvo zal niet NOG harder gaan dan zonder gas. Ik zit al aan een behoorlijke afschrijving! De zware volvo's zijn enorm in prijs gedaald de laatste twee jaar; ik vermoed door de hoge kosten van zo'n auto.
Idee is dan ook om de auto te blijven rijden (op te rijden) maar dan op gas. Auto is in perfecte staat, al het grote onderhoud gehad (distributie riemen, waterpomp, etc), en bij aankoop (2010) 8 nieuwe banden (winter en zomer). Dus erg zonde om auto weg te doen.
Ik vind gas dan nog niet zo slecht! 400 km op een tank van 45 euro...
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ik zou hem inruilen op een D5 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1435
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
gewoon nog geen gelegenheid gehad om spijt te krijgen, geef het gewoon wat meer tijdTurbo Will-I-Am schreef:Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van
Volvo for life
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Is de lpg installatie van tegenwoordig niet veel beter dan die van een aantal jaren geleden?bart simpson schreef:gewoon nog geen gelegenheid gehad om spijt te krijgen, geef het gewoon wat meer tijdTurbo Will-I-Am schreef:Mijn conclusie is, wie rekent rijdt op gas!
Sinds een maand rijdt ik een C70 T5 op LPG en ik heb er nog geen moment spijt van
Ik ben er zelf nooit een voorstander van geweest.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
op basis van een hele maand ervaring kun je idd al een zeker verwachtingspatroon ontwikkelen
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als het gezeur na een paar jaar begint, zit de volgende eigenaar er mee opgescheept...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Een LPG installatie van tegenwoordig is inderdaad niet meer te vergelijken met een paar jaar geleden.
Kost wel veel geld,zo rond de 2500 euro voor bijv een V70 5 cilinder.
Kost wel veel geld,zo rond de 2500 euro voor bijv een V70 5 cilinder.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02.11.2012 - 16:58
Het is en blijft een persoonlijke afweging denk ik, ik zweer zelf bij diesel. Heb toen ik nog sleutelde wel alleen maar problemen meegemaakt met auto's die op LPG liepen, lijkt ook wel of het merk afhankelijk is, de 940's e.d. lopen zonder problemen ettelijke tonnen op LPG, terwijl het bij Renault, Citroen en VW (de merken waar ik gesleuteld heb) altijd problemen opleverde.
Denk ook niet dat LPG een echt alternatief is in zoverre het dit al geweest is...
Denk ook niet dat LPG een echt alternatief is in zoverre het dit al geweest is...