Laat je aub weten als er een oplossing is? Lijkt nl. op mijn shuffle-probleem, ik heb gemerkt dat dit probleem zich met name voordoet als je te snel 'doorselecteert' terwijl 'willekeurig afspelen' aan staat. Sensus blijft dan hangen bij het huidige nummer en leest dan ook de bestandsnaam niet. Na een tijdje doet alles het weer normaal.VolvoJanssen schreef:Hmmm het wisselen van een song binnen de 10 seconden heeft er bij mij al meerdere malen toe geleid dat het hele multimedia systeem hangt voor ongeveer 5 minuten waarna alles vanzelf weer begint te werken.
Zelfde gebeurde overigens ook bij een corrupt MP3 bestand.
Dit probleem was nog onbekend bij de dealer.
V40 High Performance Audio
-
- 4th Gear member
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
- 360Degreez
- 5th Gear member
Waarschijnlijk buffert de radio het hele MP3 liedje voor het afspelen. Bij te veel bufferen loopt het buffer vol en doet 'ie crashen. *zucht* Volvo en Multimedia....
USB 2/3 maakt voor in de auto niet gek veel uit, je gaat tenslotte geen 3 HD films tegelijkertijd streamen. Tenzij de auto een ingebouwde harde schijf heeft waarna je in een keer een muziek collectie wilt kopiëren. Dan merk je het verschil wel.
USB 2/3 maakt voor in de auto niet gek veel uit, je gaat tenslotte geen 3 HD films tegelijkertijd streamen. Tenzij de auto een ingebouwde harde schijf heeft waarna je in een keer een muziek collectie wilt kopiëren. Dan merk je het verschil wel.
-
- 1st Gear member
vraagje over Sensus audio. ik gebruik mijn iPhone via Bluetooth, dat werkt prima. ik kan afspeellijsten zien en artiesten. Hij speelt alles netjes af.
Wanneer ik de iPhone via een kabeltje aansluit op de USB, en "iPod" selecteer, gaat er vanalles mis. Ik zie wel afspeellijsten maar ik krijg de melding dat er geen ondersteunde bestanden zijn, via artiesten kan ik wel selecteren maar in veel gevallen komt er geen geluid. En toen ik eindelijk een nummer had gevonden, kon ik niet meer naar een bovenliggend niveau, geen enkele knop werkte meer.
Is dat een bug in Sensus of een ander probleem?
Wanneer ik de iPhone via een kabeltje aansluit op de USB, en "iPod" selecteer, gaat er vanalles mis. Ik zie wel afspeellijsten maar ik krijg de melding dat er geen ondersteunde bestanden zijn, via artiesten kan ik wel selecteren maar in veel gevallen komt er geen geluid. En toen ik eindelijk een nummer had gevonden, kon ik niet meer naar een bovenliggend niveau, geen enkele knop werkte meer.
Is dat een bug in Sensus of een ander probleem?
Volvo V40 D2 Momentum + intro
- D2
- 3rd Gear member
De stick is nog steeds niet binnen, maar/en/dus denk erover de bestelling te annuleren. Want, door omstandigheden had ik een Samsung S2 1Tb beschikbaar, die heb ik FAT32 geformatteerd en wat denk je?? Het ding werkt meteen. Dus ik heb inmiddels zo'n 150 Gb aan muziek erop staan, het grote genieten is begonnenrobert-v50 schreef:@D2
Zo'n stick is minstens zo goed. Ik heb trouwens geen y-kabel nodig.
Succes!

Ergo, externe HD aan de mediaspeler koppelen is geen probleem, maar zorg dat je géén Western Digital gebruikt.
Wel valt mij op dat de mediaspeler relatief vaak meldt dat bestanden niet afspeelbaar zijn. Waar ligt dat aan? Kan het systeem wellicht MP3's met variabele bitrate niet goed aan?
- D2
- 3rd Gear member
Dit lijkt idd het geval. Ik heb net 1 album omgezet van VBR naar 256 Kbps mp3's en nu worden ze wel afgespeeld.D2 schreef:Wel valt mij op dat de mediaspeler relatief vaak meldt dat bestanden niet afspeelbaar zijn. Waar ligt dat aan? Kan het systeem wellicht MP3's met variabele bitrate niet goed aan?
Wel ietwat onhandig aangezien ik volgens mij vrij veel mp3's met variabele bitrate heb. Enerzijds is het erg prettig dat de mediaspeler zo snel synchroniseert en zo makkelijk grote schijven leest, anderzijds is 'ie wel wat kieskeurig t.a.v. het format, zo blijkt. In mijn vorige auto duurde het -elke rit!- ruim een minuut om 16 Gb aan mp3's in te lezen, maar hij (JVC kw nx 7000) speelde ze tenminste wel allemaal en altijd.
-
- 4th Gear member
Ben niet zo thuis in deze materie, maar je verklaring klinkt plausibel. Zou zoiets op te lossen zijn met een software update denk je?360Degreez schreef:Waarschijnlijk buffert de radio het hele MP3 liedje voor het afspelen. Bij te veel bufferen loopt het buffer vol en doet 'ie crashen. *zucht* Volvo en Multimedia....
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport
- Meeratne
- 2nd Gear member
Ik heb vandaag voor het eerst de melding gehad dat een bestand niet afgespeeld kon worden...Dit was echter op 10 sec. voor het eind van het nummer en gek genoeg speelde hij het nummer gewoon af en ging vrolijk door met de volgende trackD2 schreef:Wel valt mij op dat de mediaspeler relatief vaak meldt dat bestanden niet afspeelbaar zijn. Waar ligt dat aan? Kan het systeem wellicht MP3's met variabele bitrate niet goed aan?robert-v50 schreef:@D2
Zo'n stick is minstens zo goed. Ik heb trouwens geen y-kabel nodig.
Succes!

Verder heb ik eigenlijk vanaf mijn USB stick 0,0 problemen met het afspelen (ook geen VBR files), afgezien van:
- Tegen de tijd dat het media systeem is gestart ben ik bij wijze van al een kilometer onderweg, waarom initialiseerd het systeem niet gewoon direct bij het van het slot halen van de auto?
- Er is dus geen tool als FATSort voor de Mac, dus als ik iets toevoeg op mijn stick moet ik booten naar Windows om de FAT tabel te sorten...Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom het systeem dat niet zelf gewoon sorteert. Zelfs mijn Ford uit 2008 kon dit zonder problemen...
Ah well, zoals hierboven staat: Volvo en Multimedia...
-
- 4th Gear member
In mijn geval (USB stick 32gb) heeft het systeem moeite om te shuffelen0321 schreef:Iemand ervaring met een 64GB USB stick? Accepteert de mediaspeler deze capaciteit?
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Zijn er nog mensen bij wie de binnenbekleding van de deuren meetrilt met de muziek.
Soms storend. Zijn hier al oplossingen voor gevonden?
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
-
- 4th Gear member
Ik heb aan beide zijden twee stukjes vilt geklemd tussen de deurbekleding aan de onderkant en het metaal van het portier. Is gemakkelijk zelf te doen.Denief schreef:Zijn er nog mensen bij wie de binnenbekleding van de deuren meetrilt met de muziek.
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik vond deze oplossingen in het V60 subforum.
https://plus.google.com/photos/11330762 ... 1180259985
https://plus.google.com/photos/11330762 ... 1180259985
Swedish Designer Drugs…
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik ben vrijdag is langs gegaan bij de Volvo garage, ze hebben het deurpaneel aan de passagierskant gedemonteerd en voorzien van extra isolatie langs de binnenzijde. Lijkt een goede oplossing! 

Swedish Designer Drugs…
- automaiti
- 2nd Gear member
MP3, AAC or WMA format maar ook AVI en Video Div-X. Zet je de wat hogere bitrates 192, 256 en 320 kbps op een stick dan gaat dat prima. Heb zelf een 32 gb stick met muziek gevuld. Gewoon het dixons huismerk. Geen probleem. Als je de premium sound heb dan weet je niet wat je hoort en ik mis de flac niet.....
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
-
- 1st Gear member
Bedankt voor het antwoord, net ook in de handleiding gelezen (wel handig voor de ipad), maar dan moet ik het omzetten naar een ander formaat. Nu heb ik de kans om dat nog te doen, want mijn auto komt in het begin van juli
Ga dus maar een DVD maken van 24 bit / 96 khz 

-
- Starter
Tja, bij mij is het nog vreemder.
Nieuwe V40, met business pack, dus een high performance audiosysteem wat volgens de beschrijving in het boekje mp3 en wma moet kunnen afspelen
Dat vasthangen bij te snel doorspoelen of shuffelen doet ie sowieso, na een paar minuten is dat opgelost.
Maar dat niet afspelen van bepaalde tracks is wel heel vreemd.
Heb de tracks nagekeken, zijn allemaal mp3 met 128kbps, en de ene speelt wel en de andere niet.
Trouwens ook geprobeerd of het aan de stick lag, maar nee hoor.
Vorige auto een S40, stick speelde probleemloos.
Heb de dealer geinformeerd, wordt vervolgd............
Nieuwe V40, met business pack, dus een high performance audiosysteem wat volgens de beschrijving in het boekje mp3 en wma moet kunnen afspelen
Dat vasthangen bij te snel doorspoelen of shuffelen doet ie sowieso, na een paar minuten is dat opgelost.
Maar dat niet afspelen van bepaalde tracks is wel heel vreemd.
Heb de tracks nagekeken, zijn allemaal mp3 met 128kbps, en de ene speelt wel en de andere niet.
Trouwens ook geprobeerd of het aan de stick lag, maar nee hoor.
Vorige auto een S40, stick speelde probleemloos.
Heb de dealer geinformeerd, wordt vervolgd............
Laatst gewijzigd door Juwiter op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Die link werkt nietdanceplaza schreef: is de leverancier van de audio systemen nou van harman of dynaudio?
-edit- het is zelfs audyssey
http://www.audyssey.com/blog/2012/03/vo ... artner-v40
V40 R-Design D2, MY2014, Black Sapphire Metallic, Businesspack Pro, Winterline, Dual Xenon, verlichtingspack 2, 18 " Ixion, 235/40/18, Eichbach verlaagd, Wheelspacers, getint glas vanaf B-style,