V70 D5 MY2007->V70 ?? MY 2010

Plaats reactie
PeterS
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.11.2008 - 17:11

Mijn V70 D5 uit 2006 word na 200000 km een beetje vermoeid in de gewrichten, en omdat ik niet bij elke reparatie een kosten-baten analyse wil maken ben ik dus op zoek naar een een jongere versie, zeg maar vanaf 2010. De merk en modelkeuze zijn niet moeilijk, :wink: maar de keuze voor de motor vindt ik minder eenvoudig. Het liefst had ik weer een D5, maar als je er al een vindt dan zit de prijs ruim boven budget. Dan zijn er nog de 2.0d, D3, en de 2.4d. Een detail is misschien dat ik veel snelwegkilometers maak, en het op dit moment erg prettig vind om een inhaalactie niet uren vooraf te hoeven plannen. Daar komt bij dat ik geregeld per dag een km of vijf a zeshonderd maak, en dus graag vooraf zou weten of bijvoorbeeld de 2.0d vermoeiender is dan de D3. Zijn er forummers die deze overstap hebben gemaakt, en hun ervaring willen delen? Ook ervaringen met getunede motoren zijn welkom!

Ps: er loopt hierover al een draadje, maar dat spitst zich meer toe op verbruik. Waar het mij om gaat is dus het rijcomfort
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Een 2.4D is toch gewoon de D5? Alleen iets minder vermogen. Ik mis meer vermogen in deze motor eigenlijk niet. Dan rij je toch met een 5 pitter!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Een 2007 2.4D is een 163 PK, als je daar vermogen meent te missen dan weet ik het ook niet meer, dat kreng is zo sterk als een heks.
De nieuwe D3 schijnt een hele mooie 5 pitter te zijn met ook 163 paardjes maar dan uit een 2 liter, niks mis mee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9882
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Hmmm.. de 2 liter heb ik dan in de Mondeo zitten. Enne die vermoeid niet hoor. Inhaalactie's plan ik nooit in vol d'r op en hij gaat. Ja ook ik heb dagen erbij dat ik 600 of meer km maak. Geen probleem.
Het omhulsel van de 2 litr diesel geeft in de vorm van een V70 wellicht minder vermoeidheid verschijnselen dan zo'n......
Nou ja maw nix mis met de 4cyl. 2 litr 140/143PK diesel. Ik zou me voor kunnen stellen dat Volvo een iets ander management in de auto heeft geplot dan bij de Mondeo....
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8116
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Wij hebben de 2.0D 4 cyl in onze eerste C70 MY10 gehad en nu de D3 2.0 in de 2e C70, beide waren automaat. (eerste Powershift en nu GT)

De 2.0D 4cyl is wat tammer dan de D3, de laatste is vrij brutaal tussen 2-3000rpm, en echt een pak snediger dan de 2.0D.

Heb je echt tekort aan pk met de 2.0D, nee niet echt maar de D3 is veel meer fun to drive.
Downside, de D3 nodigt meer uit om te planken (althans in de C70)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik heb altijd begrepen dan de 2.0D van PSA kwam en niet van Ford.
Zelf een 2.0D gehad en nu een T4. Kan niets zeggen over de D3 maar de 2.0D kwam niets tekort. inderdaad wel redelijk tam omdat vermogensopbouw heel geleidelijk verloopt, lekker ontspannen auto hoor.
De T4 komt er wat onrustiger in waardoor het feller overkomt maar per saldo doet de 2.0D alles op een rustige en adequate manier, zeker niet onder gemotoriseerd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
PeterS
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.11.2008 - 17:11

Zo, proefritten gemaakt en nu weet ik het zeker. De 2.0D komt qua vermogen en koppel niet veel te kort, maar produceert wel een aanwezige viercinderronk. Deze ronk gaf al in de eerste seconde een gevoel van herkenning, van een vorige auto, een zafira 2 lietr diesel. En hiervan wist ik dat dit op den duur vermoeiend werd na lange dagritten. Daarna gereden in een 2.4d geartronic, en dat vond ik een verademing. Die gaat het dus worden :D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

U is de goeiste en verstandigste! Hieprdepiep ende hoera :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Frederick
4th Gear member
Berichten: 524
Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25

V70/2.4D/2003 schreef:U is de goeiste en verstandigste! Hieprdepiep ende hoera :D
+1

Heb sinds enkele maanden ook een 2.4D geartronic..nog geen moment spijt van! Super vlot, geruisloos maar een heerlijke grom bij steviger accelereren... :D
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
PeterS
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.11.2008 - 17:11

...en het is geworden een V70 2.4D Limited edition uit 2010, met geartronic. Ondertussen al een redelijk stukkie in gereden, en bevalt prima. Stiller dan de `oude`D5, en mede door de automaat ontspannender rijden. Ook heeft hij al aan de Autobahn mogen ruiken, en ondanks de 10 pk minder kun je redelijk mee.. (Ja, hij heeft ook al in de begrenzer gezeten..) Audio is goed, gemakkelijker te bedienen dan de Imiv, wat niet verwonderlijk is. Kortom, ik kan er weer ff tegen..
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

proficiat. Foto's worden gewaardeerd ;-)
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Proficiat! Mocht je toch ooit vermogen tekort komen, de 2.4D vanaf 2010 is dezelfde motor als de biturbo D5 (205pk) er zijn enkele forumsponsors die daar wel weg mee kunnen ;-)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Mooi, ggede keuze, zo zie je maar weer, scoort de 5-pitter toch weer beter. En Volvo wil daar van af................ :-x
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”