Aangepaste stoel in XC60

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Taranis
2nd Gear member

Net dit hele board doorgeworsteld, maar het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden.

Door een aandoening in mijn been moet mijn linkerbeen zo vlak mogelijk blijven liggen tijdens autorijden. Als het te steil naar beneden staat, loopt het 'vol' met zenuwpijn gedurende 1-1,5 dag als gevolg. Nu is een XC60 dan misschien sowieso niet de meest ideale auto en zou een XC70 de betere keuze zijn. De XC70NN stond dan ook op mijn verlanglijstje, maar de XC60 van pa komt over een tijdje beschikbaar. En een auto waarvan de onderhoudshistorie vanaf nieuw bekend is, geeft mij toch een wat zekerder gevoel ook al is het geen garantie voor lagere onderhoudskosten gebleken.

Concreet is de vraag: zijn er hier mensen die aanpassingen aan de stoelen hebben laten doen? Ik heb vanmorgen eens geïnformeerd bij Recaro maar die waren er niet mee bekend. ASS/Scheel zal ik ook nog wel benaderen, maar ik ben wel benieuwd of er mensen mij al voorgegaan zijn.
Zaterdag heb ik samen met forumlid Sbv de stoel uit de XC60 gehaald en gezien dat daar weinig mogelijkheden zijn om deze dichter bij de vloer te brengen, zonder aan de kokerbalken onder het interieur te gaan lassen:

Afbeelding

Enige mogelijkheid zou dan nog zijn om de stoel aan te passen en de bevestigingen te verzetten:

Afbeelding

Dat is op zich te doen denk ik (probeer het dan eerst wel met een stoel uit een sloper), maar graag hoor ik of andere mensen betere ideeën of ervaringen hebben :)
sbv
6th Gear member

Ronald,
Ik denk dat het dan een kwestie wordt om met de XC60 bijv bij ASS langs te gaan.
In een verleden heb ik dat zelf gedaan met mijn Renault Laguna. Mijn vader is er voor zijn XC70 langs geweest tot grote tevredenheid.
het heeft wel wat nadelen, elektrische verstelling kan, maar maakt het duurder en ook dat de stoel voor jouw dan goed geschikt is, stel ik zou erin rijden, dan heb je kans dat ik niet lekker zit.
Mijn ASS stoel is echt op mijn lichaam gemaakt, en anders zal er minder lekker in zitten

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Taranis
2nd Gear member

Tja, als het mijn auto is, dan vind ik het van ondergeschikt belang of een andere bestuurder/bestuurster er lekker in zit, dan rij ik zelf wel :D

Het grote nadeel van een stoel van ASS of Recaro of wie dan ook, is dat ik ze gewoon niet mooi vind in vergelijking met de originele Volvo stoelen. Als het dus mogelijk is om de bestaande stoel op 1 of andere manier omlaag te krijgen, dan heeft dat dus zeker de voorkeur.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik had een Scheel stoel in de Peugeot en de Metsubsidie (voordat ik permanent Volvo ging rijden) De stoel bepaalde de zit. Er waren/zijn allerlei mogelijkheden en het is echt maatwerk Het onderstel van de stoel werd per auto aangepast.
Ik zou met de XC60 naar Scheel en ASS gaan en je daar iets op maat laten maken.
Ze hebben passtoelen in de showroom
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
sbv
6th Gear member

Taranis schreef:Tja, als het mijn auto is, dan vind ik het van ondergeschikt belang of een andere bestuurder/bestuurster er lekker in zit, dan rij ik zelf wel :D

Het grote nadeel van een stoel van ASS of Recaro of wie dan ook, is dat ik ze gewoon niet mooi vind in vergelijking met de originele Volvo stoelen. Als het dus mogelijk is om de bestaande stoel op 1 of andere manier omlaag te krijgen, dan heeft dat dus zeker de voorkeur.
Een handbediende stoel kan dacht ik net iets lager. Misschien even bij dealer langs waar ze beide hebben staan ?

Taranis
2nd Gear member

De bijrijdersstoel is handbediend dus dat wordt een kwestie van meten dan.

@Ben: tnx voor de tip, ik zal er eens langs rijden. Net al even op de site gekeken welke stoelen zouden moeten passen voor mijn gewicht/postuur, al zie ik dat daar de voorkant van de zitting oploopt.
Ik zal eens informeren of dat aangepast kan worden.
sbv
6th Gear member

past deze ook op de plek van de bestuurder, niet om mee te rijden, maar enkel voor de zit ?

Bij ASS is echt kwestie van met Shrek langsrijden en dan het verhaal uitleggen, er wordt dan op dat moment gekeken naar de huidige stoel en wat en hoe men eventueel kan doen.

Een ander idee is misschien contact op te nemen met een bedrijf wat auto's aanpast tbv gehandicapten.
Bijv. http://www.beverautoaanpassingen.nl/

Taranis
2nd Gear member

sbv schreef:past deze ook op de plek van de bestuurder, niet om mee te rijden, maar enkel voor de zit ?
Ik weet niet of de 'omhoog-krik-hendel' dan niet tegen de middenconsole komt, maar dat kan ik wel eens proberen tzt. Eerst eens meten of de handbediende stoel inderdaad lager kan dan de elektrische. Dan wordt het of stoelen omwisselen of een chauffeur in dienst nemen :D

Met ASS zal ik eerst wel even contact leggen voordat ik langs rij, 't is niet bepaald naast de deur.
sbv
6th Gear member

Dealer bij je in de buurt heeft beide staan volgens mij, wel occasions, maar voor de zit maakt het niet uit. Ik weet alleen niet of een R-Design andere stoelen heeft

Ben
Executive Member
Contacteer:

Ronald, als je de passagiersstoel gaat gebruiken zit de zij-airbag aan de verkeerde kant.
Handbediende stoelen kunnen naar mijn ervaring altijd lager dan elektrieke

Op de AutoRAI staat elke keer een bedrijf dat bestaande stoelen kan aanpassen, ook Volvo stoelen en dan behoud je de zij-airbag en natuurlijk de looks...
Taranis
2nd Gear member

Ben schreef:Ronald, als je de passagiersstoel gaat gebruiken zit de zij-airbag aan de verkeerde kant.
Dat is wel een goede ja :oops:
Ben schreef:Handbediende stoelen kunnen naar mijn ervaring altijd lager dan elektrieke
Ik zal het eens uitmeten als Shrek weer thuis staat, zal wel even een week of 2 duren.
Ben schreef:Op de AutoRAI staat elke keer een bedrijf dat bestaande stoelen kan aanpassen, ook Volvo stoelen en dan behoud je de zij-airbag en natuurlijk de looks...
Dan moet ik toch maar weer eens naar de RAI :D
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dat duurt te lang joh. Al gevonden.
http://www.savas.com/soorten-stoelen/autostoelen.html

En bij de maatstoelenmakers hoort natuurlijk ook Recaro.
Die stoelen zitten alleen altijd in hele snelle auto's en of je dat Shrek wilt aandoen :D
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een aanpassingsbedrijf kan ook wonderen verrichten door het zitfoam anders te vormen
Volvo for life
Taranis
2nd Gear member

Ben schreef:Dat duurt te lang joh. Al gevonden.
http://www.savas.com/soorten-stoelen/autostoelen.html

En bij de maatstoelenmakers hoort natuurlijk ook Recaro.
Die stoelen zitten alleen altijd in hele snelle auto's en of je dat Shrek wilt aandoen :D
Dat ziet er goed uit bij Savas op de site...

Recaro heb ik vanmorgen gebeld omdat ze in Goes zitten, lekker dichtbij. Zij kunnen alleen standaard stoelen leveren die Recaro in het leveringsprogramma heeft en doen geen individuele aanpassing. Lekker makkelijk dozen schuiven dus.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”