Niet willen leveren dealer

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gesloten
remco1977
2nd Gear member

Mensen lezen niet,gaat niet om paar dagen maar om zeker 2 weken.
Elke keer morgen morgen morgen morgen enz..
Terwijl die auto al klaarstond,mijn vrouw lag in het ziekenhuis en als goodwill wilde ze het afleveren bij mijn thuis en de sleutels in het ziekenhuis,maar ook daar niks nagekomen.

Ik heb zwart op wit dat ze het deden als pesterij ook heb ik ze een redelijke termijn gegeven,ook op papier bewijsbaar.
Als andere denken dat het 1 of ander kontverhaal is moeten ze zelf weten.
En ja auto is verkocht aan een ander want een vriend vlkabij heb ik gevraagd of hij wilde kijken en deed voor als klant en wilde zgn. mijn auto kopen.
Was vandaag verkocht door een ander en dit mocht ook niet,zal ik ook wel weer commentaar op krijgen.
Maar ik mag even niks meer zeggen nogmaals.
Silver_R
6th Gear member

Remco, zonder gekheid.
Ik lees de boosheid in je berichten. Lijkt me niet goed.
Dat het zo gelopen is, is zeer vervelend.
Ik probeer je de luchtere kant van het leven te laten zien, maw, stap over je trots heen en ga je aandacht en energie aan je vrouw en baby besteden. (Weet zo gauw niet of je vrouw al bevallen is.)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Remco, jammer dat je zo reageert. Zeker omdat er een grote groep is die je gewoon netjes wil helpen met hun ervaring. Soms moeten dingen even terug in het juiste verband gezet worden. Probeer ook wat hier staat met een positieve bril te lezen, niemand maakt je belachelijk.

Adem in - adem uit en rust even uit het weekend. We zijn erg nieuwsgierig wat de uitkomst is, vooral omdat deze stress voor niemand goed is. Ik hoop voor je dat je ons straks allemaal de lange neus kan trekken als blijkt dat een ieder hier ongelijk heeft gehad. Laat het ons aub weten!

En het belangrijkste heb ik nog niet gehoord; hoe is het met je vrouw en de baby???
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Summum
6th Gear member

Remco, ik denk dat veel van de reacties voortvloeien uit het feit dat je weinig duidelijk omschrijft wat voor procedure je nu aan het voeren bent. Je bent zelf een juridische leek geef je aan, dus dit kan je niet verweten worden maar leidt wel tot onduidelijkheden.

De kosten die jij omschrijft (taxi en huurauto) vormen zonder meer schadeposten. Of de dealer hiervoor geheel of gedeeltelijk moet opdraaien zal echter afhangen van de vraag of hij toerekenbaar is tekort geschoten zoals ik eerder schreef. Het gaat dan toch hooguit om enkele honderden euro's schat ik in?
Om daar een kort geding voor te starten is wel een zwaar middel en pakt mogelijkerwijs duur voor je uit. Ik vertel cliënten die met een "principezaak" komen ook altijd dat principes erg duur zijn.

Wat ik in ieder geval niet wil geloven is dat je voor zo'n zaak bij de rechtbank binnen 1 week een zitting en een uitspraak kan krijgen, daar is het simpelweg niet spoedeisend genoeg voor. Dus wat voor procedure ben je dan mee bezig?

Vergoeding van psychische schade kun je wel vergeten, zeker in kort geding. Daarvoor zal eerst duidelijk moeten zijn dat er sprake is van psychisch letsel, gefdefinieerd als een "in de psychiatrie erkend ziektebeeld". Ik neem niet aan dat je vrouw of jij door deze kwestie reeds onder behandeling van een psychiater zijn. Een gevoel van onbehagen/frustratie/boosheid is daarvoor onvoldoende.

Wellicht ben ook ik kritisch, maar louter met het doel jouw hooggespannen verwachtingen een beetje te temperen. Het zou jouw advocatenvriendjes (mijn confrères?) sieren als ze ook de haken en ogen aan jouw zaak zouden schetsen. Anders kon je wel eens van een koude (proces)kermis thuiskomen en loop je alleen nog maar meer frustratie op.

Ga lekker genieten van de mooie nieuwe V40, je vrouw en (aanstaande?) kind!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
diesel01
Geartronic member

Zozozo juffrouw Jannie, bijna weekend kenne we weer lekker ontspannen en aansluiten in de rij voor de wekelijkse boodschap bij de appie.
Tippie mijnerzijds..zorg ervoor dat je kind niet deze stress gaat ervaren, ik zie dagelijks producten rondlopen die helemaal gek zijn gemaakt doordat pap en mam claimen ergens recht op te hebben.
Of omdat pap en mam 16 uur werk in 11 uur willen proppen.
So wie So een rare zin "recht hebben op"
diesel01
Geartronic member

Summum schreef:Remco, ik denk dat veel van de reacties voortvloeien uit het feit dat je weinig duidelijk omschrijft wat voor procedure je nu aan het voeren bent. Je bent zelf een juridische leek geef je aan, dus dit kan je niet verweten worden maar leidt wel tot onduidelijkheden.

De kosten die jij omschrijft (taxi en huurauto) vormen zonder meer schadeposten. Of de dealer hiervoor geheel of gedeeltelijk moet opdraaien zal echter afhangen van de vraag of hij toerekenbaar is tekort geschoten zoals ik eerder schreef. Het gaat dan toch hooguit om enkele honderden euro's schat ik in?
Om daar een kort geding voor te starten is wel een zwaar middel en pakt mogelijkerwijs duur voor je uit. Ik vertel cliënten die met een "principezaak" komen ook altijd dat principes erg duur zijn.
Wat ik in ieder geval niet wil geloven is dat je voor zo'n zaak bij de rechtbank binnen 1 week een zitting en een uitspraak kan krijgen, daar is het simpelweg niet spoedeisend genoeg voor. Dus wat voor procedure ben je dan mee bezig?

Vergoeding van psychische schade kun je wel vergeten, zeker in kort geding. Daarvoor zal eerst duidelijk moeten zijn dat er sprake is van psychisch letsel, gefdefinieerd als een "in de psychiatrie erkend ziektebeeld". Ik neem niet aan dat je vrouw of jij door deze kwestie reeds onder behandeling van een psychiater zijn. Een gevoel van onbehagen/frustratie/boosheid is daarvoor onvoldoende.

Wellicht ben ook ik kritisch, maar louter met het doel jouw hooggespannen verwachtingen een beetje te temperen. Het zou jouw advocatenvriendjes (mijn confrères?) sieren als ze ook de haken en ogen aan jouw zaak zouden schetsen. Anders kon je wel eens van een koude (proces)kermis thuiskomen en loop je alleen nog maar meer frustratie op.

Ga lekker genieten van de mooie nieuwe V40, je vrouw en (aanstaande?) kind!
Oei wat komt mij deze zin bekend voor.
Nog een gratis tip laat die principes varen, zoals beschreven die kosten geld, en ik kan het weten. :roll:
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Ik ben ondertussen wel benieuwd over welke dealer dit gaat!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dat lees je na de zitting vast wel in het verslag.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Cavallino
4th Gear member

@Remco1977: Laat je niet gekmaken en neem de goede adviezen hier ter harte. Mocht je toch besluiten de zaak door te zetten, laat ons hier dan als alles achter de rug is a.u.b. weten welk proces je precies doorlopen hebt en wat de uitkomst daarvan was. Ik wacht af met oprechte interesse, zoals de meesten hier.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
mad
6th Gear member

Ik geloof helemaal niets meer van dit verhaal. Meneer heeft een auto besteld, kon 'm niet betalen, goochelt met betalingen, auto wordt wel/niet afgeleverd en verder maakt hij er een mooi verhaal van. De fabeltjeskrant.
XC70 D5 2009 Ocean Race
remco1977
2nd Gear member

Mad,knuppel dan geloof je het toch niet?lekker belangrijk.

Anyway vrouw en kind gelukkig alles oke,ik heb ff gevraagd en is id. een snelle procedure(of hoe dat ook heet).
Volgende week ligt alles bij de rechter en de week erop pas uitspraak(had het verkeerd begrepen).

Dit wilde ik nog ff laten weten.
Jullie horen tegen die tijd.
Herbe089
2nd Gear member

Remco, op dit Forum behandelen we elkaar met respect voor elkaars mening en helpen we naar ieders vermogen en waar nodig. Dat gaat soms met enige (zelf)spot, maar we laten elkaar altijd in ieders waarde.

Je laatste opmerking, gericht aan mad getuigt van geen enkel respect voor de mening van een ander. Het gebruik van een in mijn ogen denigrerende benaming voor iemand met meer dan 8000 bijdragen aan dit forum past daar nog minder bij.

Je voelt je gelijk persoonlijk aangevallen en duikt direct weer in de slachtofferrol. Ik vind dit niet op zijn plaats.

Ik vind dat je aardig wat noten op je zang hebt voor iemand die net 2 weken lid is van dit Forum. Je bent negatief en komt op mij niet over als iemand die een zinvolle bijdrage wil leveren aan het forum waar heel veel Volvo enthousiastelingen al jaren plezier aan beleven.
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
Silver_R
6th Gear member

Herbe089,

+1
evert65
6th Gear member

volgens mij net zo'n figuur als die gasten een tijdje terug met hun s80 die zaten overal te klagen
volgens mij is het allemaal nep , een verhaal uit de duim
keep calm!, your randomizer is running
Bart
8th Gear member

Herbe089 schreef:Remco, op dit Forum behandelen we elkaar met respect voor elkaars mening en helpen we naar ieders vermogen en waar nodig. Dat gaat soms met enige (zelf)spot, maar we laten elkaar altijd in ieders waarde.

Je laatste opmerking, gericht aan mad getuigt van geen enkel respect voor de mening van een ander. Het gebruik van een in mijn ogen denigrerende benaming voor iemand met meer dan 8000 bijdragen aan dit forum past daar nog minder bij.

Je voelt je gelijk persoonlijk aangevallen en duikt direct weer in de slachtofferrol. Ik vind dit niet op zijn plaats.

Ik vind dat je aardig wat noten op je zang hebt voor iemand die net 2 weken lid is van dit Forum. Je bent negatief en komt op mij niet over als iemand die een zinvolle bijdrage wil leveren aan het forum waar heel veel Volvo enthousiastelingen al jaren plezier aan beleven.
Niet om het een of ander, maar wie begint hier met het tonen van minder respect richting een medeforummer? Dat deze persoon dan 8000 posts heeft maakt niet dat de zaken dan anders liggen.

Ik volg dit topic ook met interesse, vooral omdat kritische uitingen richting een dealer vaak door bepaalde mensen direct ondermijnd moeten worden. Het ligt blijkbaar dan altijd aan de klant....jammer.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Jongens,laten we iedereen even in z'n eigen waarheid laten.
We wachten de uitspraak van de rechter af.

(In dit kader zou een rijdende rechter wel toepasselijk zijn ;-)
remco1977
2nd Gear member

Ten eerste al heeft iemand een miljoen posts dat interesseert me niks.
Meneer denkt een conclusie te kunnen maken door een domme opmerking te plaatsen dat pik ik niet klaar.

Ik voel me nu wel persoonlijk aangevallen en pik ik van niemand ook in reallife.
Ik scheld hem niet uit e.d,al ben ik nieuw dan nog hoef ik zoiets niet te pikken.
Hij kent mijn persoonlijke situatie en zeker mijn bankrekening niet.
Ik ben misschien wat feller maar wil niet zeggen dat ik meteen een stempel moet krijgen.

En als iemand met zoveel posts wel zoiets mag zeggen en ik zou er niks over mogen zeggen dan is het net een kleuterklas.
Dat mensen een mening hebben prima,maar je moet niet denken dat je een conclusie kan trekken door valse beschuldigingen te uitten.
remco1977
2nd Gear member

En bart is klaarblijkelijk 1 van de weinige zonder voorbarige conclusies.
Maar ja,je komt aan volvo dus dat mag niet he?als het een ander merk was geweest hadden de mensen hier zeker anders gereageerd?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als het een ander merk was geweest had jij het hier niet op het forum verteld.
Dit is Volvo-forum en we delen hier onze verhalen over Volvo's.

Ik vind het nu mooi.
Remco, meld je maar bij mij als je de uitslag van de rechtszaak hebt.
remco1977
2nd Gear member

Doe ik Ben.
En ja dat snap ik,tuurlijk zou ik het niet posten hier dan maar het was speculatief bedoelt.
Als het goed dus ongeveer een week of 2.
Gesloten

Terug naar “V40”