wat gooien we in de tank van een originele B18 ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Ik heb op internet overal gezocht, maar de meningen lopen nogal uiteen. Wat ik er voor nu uit op maak is:

Ofwel Euro 98 + niks

Ofwel Euro 95 + loodvervanger

Ben wel benieuwd of iemand hier nog een goede tip heeft hierover.

Als het goed is ga ik morgen een PV544 met B18 ophalen, joehoe!
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

In de Buick gooi ik 95 tenzij het warm is, dan 98. En altijd met loodvervanger. Maar in de Amazon B18 op het werk gaat geloof ik gewoon altijd 95 in en die doet het prima
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Als de kop nog niet aangepast is dan moet er altijd loodvervanger bij. Of je nu 95 of 98 tankt.

Ik weet niet of een Volvo kop altijd gemerkt word als hij aangepast is? Bij een mini kan je zoiets zien aan een popnagel die ze op een bepaalde plaats schieten in de kop. Doen ze dit ook bij volvo koppen?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
badi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04.12.2007 - 19:53
Locatie: Ulvenhout

Gewoon euro 95 zonder loodvervanger. Kop kan heel veel km ( 50.000 )hebben voordat de kleppen te ver zijn ingeslagen.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zolang je niet hoog in de toeren gaat rijden gaat een ongelode B18 kop vrij lang mee zonder lood vervanger. Hou het klepstellen goed bij dan zie je vanzelf hoever de uitlaatkleppen inslaan. Zijn de klepstel moeren aan het eind van het schroefdraad dan is het tijd voor een koprevisie. Aan de kop kan je overigens niet zien of er al geharde klepzetels geplaatst zijn. Dat merk je vanzelf bij het kleppen stellen, moet je de uitlaatkleppen elke keer bijstellen dan zitten die er dus niet in.
Gebruikersavatar
twaintje
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10.01.2005 - 14:01
Locatie: meerssen

Inderdaad, dat merken van de cilinderkop is afhankelijk van het revisiebedrijf, vaak merken ze de kop als ze die gereviseerd hebben, nèt als op de sloop als je bijv een versnellingsbak koopt en naderhand met een àndere bak terug gaat als ie niet goed is, om fraude te voorkomen.
Ja er zijn gasten die dat in het verleden geprobeerd hebben............géén volvo-rijders natuurlijk !
keep them old tanks rolin'
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27007
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik denk dat euro 95 met loodvervanger voldoet. Ik gebruik in mijn 244 uit 1980 met B21A motor al jaren zonder problemen euro 95 met loodvervanger.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “De Katterug en Duett”