En jawel, hetis zover... Ik heb de Amazon voor de deur staan!
Vanmorgen opgehaald, en hij ag er nog net zo uit als bij bezichtiging. In het daglicht zie je wel meer kleine puntjes, maar ach... boeien, ik heb hem!
Vanmiddag ben ik er even met een stofzuiger doorheen gegaan om alle legostukjes, 2 m3 zand en een veel te veel snoeppapiertjes eruit te halen, en na een rondje door de wasstraat ziet hij er alweer veel beter uit.
Bij het schoonmaken viel ook ineense de zijruit in de deur weg, maar ook die heb inmiddels weer op zijn plaats en werkend.
Ik heb wel een directe uitdaging, maar daar start ik even een nieuw topic over: de deuren willen niet op slot.... :?
Amazon gekocht...
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
- Locatie: maastricht
Veel plezier ermee, en beter niet op slot, dan niet open. (ik sluit em bewust niet af met vorst zolang ik mijn cilindersloten niet vocht(ijs)vrij heb)
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27700
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is mooi, je hebt er best een tijdje op moeten wachten.
En als ik het zo lees zijn de eerste klussen al in zicht! Dat is, vind ik, ook de leuke kant van een oudere auto, vaak simpele techniek en ook goed zelf aan te werken.
En als ik het zo lees zijn de eerste klussen al in zicht! Dat is, vind ik, ook de leuke kant van een oudere auto, vaak simpele techniek en ook goed zelf aan te werken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
De eerste klussen zijn inderdaad al in beeld, hieronder even een kleine opsomming wat er moet gaan gebeuren:
- nieuwe sloten (geen werkende sleutels gevonden)
- nieuwe bekleding achterbank
- nieuwe bekleding hoofdsteunen
- nieuwe radio * speakers (maar dan wel oud model)
- ventilator repareren
- achterhalen waarom het olielampje af en toe aan is
Nu ik de auto beter kan bekijken, merk ik wel een aantal minder goede dingen op:
- plaatwerk achter de achterwielen heeft roest
- roest bij de koplamp heeft aandacht nodig
- de bekleding van het dashboard heeft een aantal scheuren
Maar laat ik heel eerlijk zijn: ik heb gisteren zonder problemen 150 kilometer gereden, zonder rare rammeltjes, trillingen of algehele malaise. Het was was een heerlijke rit door regenachtig Nederland.
Hij rijdt prima op gas, en ik heb hem gisteren even op benzine gereden omdat de vorige eigenaresse aangaf dat nooit te doen. Ook op benzine rijd hij prima, maar... als ik over wil schakelen van benzine naar gas valt hij uit. Starten op gas deed hij prima, maar nu dus totaal niet meer. Als ik dan terug switch naar benzine moet ik wel even doorstarten, maar dan loopt hij wel weer.
Ook iets om naar te kijken! :?
Het olielampje is een onderwerp van discussie geweest: die gaat af toe ook gewoon uit. Olie is gecontroleerd, en op prima niveau. Ook geen rare afzettingen of schuim gevonden oid, gewoon een schoon, mooi blok.
En bij het ophalen kwamen er ook ineens een stapeltje rekeningen boven water, waaruit bleek dat de koppakking al is vervangen, en andere klussen waarvan ik blij ben dat ik ze niet hoef te doen. Prima...
Eerste conclusie: ik ben niet afgezet. Ja, er zit werk aan, maar wat wil je, hij is 46 jaar oud. En de vorige eigenaresse was een drukke alleenstaande moeder met een carriere... en totaal geen verstand van auto's.
Laat het genieten beginnen!
- nieuwe sloten (geen werkende sleutels gevonden)
- nieuwe bekleding achterbank
- nieuwe bekleding hoofdsteunen
- nieuwe radio * speakers (maar dan wel oud model)
- ventilator repareren
- achterhalen waarom het olielampje af en toe aan is
Nu ik de auto beter kan bekijken, merk ik wel een aantal minder goede dingen op:
- plaatwerk achter de achterwielen heeft roest
- roest bij de koplamp heeft aandacht nodig
- de bekleding van het dashboard heeft een aantal scheuren
Maar laat ik heel eerlijk zijn: ik heb gisteren zonder problemen 150 kilometer gereden, zonder rare rammeltjes, trillingen of algehele malaise. Het was was een heerlijke rit door regenachtig Nederland.
Hij rijdt prima op gas, en ik heb hem gisteren even op benzine gereden omdat de vorige eigenaresse aangaf dat nooit te doen. Ook op benzine rijd hij prima, maar... als ik over wil schakelen van benzine naar gas valt hij uit. Starten op gas deed hij prima, maar nu dus totaal niet meer. Als ik dan terug switch naar benzine moet ik wel even doorstarten, maar dan loopt hij wel weer.
Ook iets om naar te kijken! :?
Het olielampje is een onderwerp van discussie geweest: die gaat af toe ook gewoon uit. Olie is gecontroleerd, en op prima niveau. Ook geen rare afzettingen of schuim gevonden oid, gewoon een schoon, mooi blok.
En bij het ophalen kwamen er ook ineens een stapeltje rekeningen boven water, waaruit bleek dat de koppakking al is vervangen, en andere klussen waarvan ik blij ben dat ik ze niet hoef te doen. Prima...
Eerste conclusie: ik ben niet afgezet. Ja, er zit werk aan, maar wat wil je, hij is 46 jaar oud. En de vorige eigenaresse was een drukke alleenstaande moeder met een carriere... en totaal geen verstand van auto's.
Laat het genieten beginnen!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
- Locatie: maastricht
Als je van benzine overschakelt naar gas: Eerst in neutraal zetten, zodra de motor hapert pas de schakelaar volledig omzetten op LPG.
Waarom?: Je zult eerst de carburateur moeten leeg rijden, voordat je op gas overgaat. De motor kan niks met een mengelmoes van benzine en LPG.
(Andersom geldt dit niet, omdat LPG niet/nauwelijks een buffer opbouwt in de carb.)
Ik rijd sowieso af en toe enkele kilometers op benzine, blijft ook de vlotternaald gangbaar. Deze wil nog wel eens vast blijven hangen als je dit niet doet. Wat ik ook doe is een scheutje stuurbekrachtiging olie erin mikken, dat zwarte dopje op de carburateur eraf draaien en bijvullen.
Waarom?: Je zult eerst de carburateur moeten leeg rijden, voordat je op gas overgaat. De motor kan niks met een mengelmoes van benzine en LPG.
(Andersom geldt dit niet, omdat LPG niet/nauwelijks een buffer opbouwt in de carb.)
Ik rijd sowieso af en toe enkele kilometers op benzine, blijft ook de vlotternaald gangbaar. Deze wil nog wel eens vast blijven hangen als je dit niet doet. Wat ik ook doe is een scheutje stuurbekrachtiging olie erin mikken, dat zwarte dopje op de carburateur eraf draaien en bijvullen.
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Volledig random, maar vaak gaat hij aan (of uit) na een hobbel in de weg. Aangezien er met peilen voldoende olie in eht blok zit.. hou ik het op een massaprobleem / beschadigd draadje. Wel irritant dat het olielampje ook blijkt te branden als indicatie dat je handrem er nog op zit... daar let ik dus niet op: want he olielampje brand TOCH wel. Maar ja, als hij dan vreemd reageert bij het optrekken... :roll:Iroll schreef:Wanneer brand het olielampje? Stationair met warme of koude motor? Of is het volledig random?
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Die ga ik proberen... ik laat het weten.xnozemx schreef:Als je van benzine overschakelt naar gas: Eerst in neutraal zetten, zodra de motor hapert pas de schakelaar volledig omzetten op LPG.
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4295
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Zo gaat het je inderdaad vlekkeloos lukken; klopt!Arjan75 schreef:Die ga ik proberen... ik laat het weten.xnozemx schreef:Als je van benzine overschakelt naar gas: Eerst in neutraal zetten, zodra de motor hapert pas de schakelaar volledig omzetten op LPG.
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
- Locatie: maastricht
Brandt het lampje ter controlle van de handrem? Mijn handrem moet ik strakker zetten, nu gebruik ik hem bijna nooit meer, omdat ik te eenvoudig mee weg kan rijden zonder het te merken, maar dan loopt wel mijn rem warm.
Wilde zelf al een controle lampje maken, met een deurschakelaartje. Nu dus even kijken waarom mijn lampje niet brand bij gebruik van handrem.
Wilde zelf al een controle lampje maken, met een deurschakelaartje. Nu dus even kijken waarom mijn lampje niet brand bij gebruik van handrem.
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ok, net even geprobeerd (ik moest toch weg voor de laaddeur): Het werkt als een trein!Arjan75 schreef:Die ga ik proberen... ik laat het weten.xnozemx schreef:Als je van benzine overschakelt naar gas: Eerst in neutraal zetten, zodra de motor hapert pas de schakelaar volledig omzetten op LPG.
Problem solved, op naar de volgende uitdaging.
- Ziko
- 4th Gear member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
- Locatie: Velp
Wat?Arjan75 schreef:Wel irritant dat het olielampje ook blijkt te branden als indicatie dat je handrem er nog op zit...:Iroll schreef:Wanneer brand het olielampje? Stationair met warme of koude motor? Of is het volledig random?
Dat is bij mij niet het geval, als de handrem er op staat is hier geen enkele indicatie voor. Weet je zeker dat dit zo hoort? Lijkt me niet.
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
zo werd het mij verteld door de vorige eigenaresse...
Ik zal vanmiddag nog eens controleren als ik naar huis ga. het kan een modificatie zijn van een van de eigenaren, maar het leek me al sterk dat dit af-fabriek zo was.
Ik zal vanmiddag nog eens controleren als ik naar huis ga. het kan een modificatie zijn van een van de eigenaren, maar het leek me al sterk dat dit af-fabriek zo was.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
- Locatie: maastricht
Ik heb ook gekeken, zie nergens schakelaar, en neem aan dat deze niet onder de bodemplaat zit.
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
- Ziko
- 4th Gear member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
- Locatie: Velp
Het zou ook niet erg logisch zijn toch dat het olie lampje brandt wanneer de handrem er op staat? Mij staat ook niks bij van een schakelaar bij de handrem. Op de 140 kwam gewoon een handrem lampje dus het lijkt mij een modificatie van de vorige eigenaar.
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4295
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Vreemde modificatie.... alle aansluitingen en de massa nalopen lijkt me logisch.Ziko schreef:Het zou ook niet erg logisch zijn toch dat het olie lampje brandt wanneer de handrem er op staat? Mij staat ook niks bij van een schakelaar bij de handrem. Op de 140 kwam gewoon een handrem lampje dus het lijkt mij een modificatie van de vorige eigenaar.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Stinky, ik krijg in Chrome een "malware warning" op de site waar het plaatje uit je onderschrift is gehost. De site janthea.nl verspreidt malware.Stinky schreef:Wow! Ik ben jaloers. Vooral op je moed. Ik wil ook een oudere auto maar durf het niet. Gefeliciteerd! Foto?
o.a. deze ellende wordt via die site verspreid:
http://www.microsoft.com/security/porta ... JS/Blacole
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik heb het gisteravond even gecontroleerd, en het blijft vreemd, maar ik kan er niets aan doen: Als ik de handrem aantrek gaat toch ECHT dat olielampje branden!
En voor de volledigheid: hij gaat ook weer uit als de handrem eraf gaat.
En voor de volledigheid: hij gaat ook weer uit als de handrem eraf gaat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
- Locatie: maastricht
Dan zit er ook een schakelaartje op de bodemplaat, die wordt ingedrukt (breekcontact) als de handrem weer los is. Heb je dat ook gezien?
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.