HELP! Mijn nieuwe oude amazon wil niet op slot!

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28018
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

rsnhakan schreef:Doe mij maar wat nieuwere techniek!
Die oudere techniek heeft ook zijn charme, je kan nog eens wat repareren zonder meteen alles te moeten vervangen/vernieuwen zoals bij nieuwere auto's.
Ook het ontbreken van allerhande electronica met bijbehorende storingen is een groot voordeel.
Hoewel een nieuwe auto met allemaal handige comfortverhogende snufjes ook wel eens leuk is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Dan breek ik nog maar een keer een lans voor de 940 serie: ik heb de 940 2,3 LPT estate en heb de turbodruk verhoogd van 0,35 naar 0,65 bar. Leren bekleding, cruisecontrol, automatische airco, verwarmde voorstoelen en buitenspiegels (die ook electrisch bediend zijn), ABS, SIPS plofzakken, electrische ramen voor- en achter, bekerhouders voor en achter, leeslampjes voor. En nee, ik heb geen parkeersensoren, maar die hoef ik ook niet!Toegegeven, je moet meestal wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dan blijft hij ook gaan en hard! Zeer in tegenstelling tot de 2002 V70 die ik heb gehad....en je kunt er nog zelf aan sleutelen ook!
Opschieten, want in Afrika hebben ze ontdekt dat het waardige opvolgers voor de Peugeots zijn en ze verdwijnen dus op grote schaal voor peanuts!
(Oh, onze 940 heeft inmiddels bijna 470.000km gelopen en als een zonnetje met de originele motor en kop op Vialle LPi en hij krijg behoorlijk op z'n kop hoor! Ik heb wel een nieuwe LPG tank met nieuwe pompen en een 2e hands turbo laten installeren )
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Dit klinkt voor mij om jaloers op te worden.....gelukkig ben ik (meestal) tevreden met hetgeen ik heb, waardoor ik kan meegenieten van de passie van een ander, zonder er hebzuchtig van te worden. (of, de hebzucht moet in de daarop volgende tijd weer afnemen)
Maar waar blijft de amazon ook alweer, ;)
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28018
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ook hier hele goede ervaringen met de 940, het is bij ons de auto van mijn vrouw. Zij wil absoluut geen andere of nieuwere auto ondanks dat onze 940 iets minder luxe heeft, het is een Polar uitvoering.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Arjan75
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Theo V70 schreef:Bij mij ging de sleutel er ook wat lastig in en uit maar een beetje grafietpoeder heeft wonderen verricht.....

En het raam niet ver genoeg naar beneden... Daarvoor is volgens mij de truc: Eén schroef losdraaien met het raam volledig omhoog. Vervolgens raam naar beneden en dan de andere losdraaien.
Om maar weer even terug te komen op de Amazon... :)

Dat de sleutel er niet inging bleek met geen kilo grafietpoeder op te lossen: het was gewoon de verkeerde sleutel.
Helaas is het ook onmogelijk om bij die @@@-schroef te komen als het raam omlaag is, en daar blijft het niet bij: Aan de bestuurderszijde blijk ik nu bij geen van beide schroeven te kunnen komen, of het raam nu omhoog is of omlaag. Dat wordt dus het hele raam demonteren...

Ach, ik woon in een lieve wijk: hij staat alweer bijna een maand voor de deur -niet op slot- en er is nog niemand in geweest (dat ik weet). Gaat goed. Nog een maandje wachten, dan heb ik een nieuw bedrijfspand, en komt mijn garage weer vrij. Kan ik hem eindelijk binnen zetten, en rustig klussen!

Overigens wel een kleine hulde aan de Volvo-techniek: de ventilator werkte niet, dus ik heb hem gedemonteerd, schoongeklopt, met de hand aangeslingerd... en hij ging uit zichzelf verder. Alles nog een keer getest: het ding blijft het gewoon doen! :D
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Dan kan je dus wel proberen de plaatjes in cilinder opnieuw te rangschikken, om de foute sleutel corresponderend te krijgen. Het raam demonteren is niet veel werk hoor.
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Gebruikersavatar
Arjan75
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 26.02.2011 - 10:55
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

xnozemx schreef:Dan kan je dus wel proberen de plaatjes in cilinder opnieuw te rangschikken, om de foute sleutel corresponderend te krijgen. Het raam demonteren is niet veel werk hoor.
ik heb al nieuwe cilinders, dus die gaan er gewoon in. De oude cilinders waren ook wat beschadigd, waarschijnlijk is ermee geprutst in het verleden.

Nu alleen nog monteren, en dan kunnen beide deuren open met hetzelfde sleuteltje. En als ik zin heb, ook de kofferbak. (Maar die werkt nog prima, dus vervangen is wat onzinnig)
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”