Lampen onder de spiegel

Geleverd vanaf 2003
snorremans
5th Gear member

VolvoXC70 schreef:Dan weet je niet wat je meet met een onbekend signaal (in elk geval een soort gemiddelde). Wie zegt dat het een zuivere sinus is, wellicht een blokgolf of zaagtand. Wie zegt dat het wisselspanning is (pos/neg)? Wellicht varieert de spanning (onregelmatig) tussen 0 en 12; elke keer als de spanning dan onder de Vf van de led (of leds in serie opgeteld) duikt is het over met de pret en gaat ie uit

Enige manier om iets zinnigs ervan te zeggen is door er de scope aan te hangen.
Ik denk dat de spanningen die ik meet , de canbus hoog en laag is, zodat het lampje onder spiegel weet hoelang deze moet branden en met welke voltage.

Als ik mijn lampje eruit haal en en de multimeter tussen de contacten meet, dan heb ik dus de varierende spaning, doe ik het lampje er weer in en meet dan over het lampje , heb ik 12 volt
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
lancer
6th Gear member

Gaat het lampje onder de spiegel niet geleidelijk aan, net zoals de binnenverlichting? Als dat zo is, dan heb je heztelfde effect als een dimmer op een goedkope 220v ledlamp.
snorremans
5th Gear member

Vanavond de 4382 lampen van Pilot in de spiegel lampen gemonteerd, maar ook deze knipperen.
Ik weet nu haast wel zeker dat de phase 1 van de V 50, de lampen anders worden aangestuurd dan het phase 2 model.
Anders zouden lampen Nossy en Kawaman ook moeten knipperen, wat dus bij hun niet het geval is.
Gr Snorremans
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,

Bartk
2nd Gear member

De reden dat het knippert is volgens mij iets anders... de computer doet om de x sec een check of het lampje nog goed is of niet, dat doet het door een puls door het lampje te jagen, met een buislampje zie je dat niet, met een LED wel omdat die op veel lagere spanningen reageren. Anyway, ik vind het persoonlijl erg "lame" dat het lampje enkel aangaat als je de verlichting aanzet via de remote, ga als mn garantie verlopennis eens kijken hoe we daar een mouw aan kinnen passen (heb al wel een aanta' ideetjes 😉 )
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
snorremans
5th Gear member

Vandaag de canbus Ledlamp gemonteerd en deze branden goed
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,

Bartk
2nd Gear member

de 'canbus' lampjes hebben gewoon een extra weerstand die hetzelfde is als een gewoon lampje. maw, mijn 'check' verhaal klopt dus.
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
snorremans
5th Gear member

Ik vind de logica die Volvo er op na houd niet logisch, als ik de auto start of de verlichting aan doe, zit ik in de auto enkan dus niet zien of en welk stadslicht, kentekenlampje wel of niet brand.

Ik heb ledlampjes zonder canbus canceller in de stadslichten en kenteken verlichting zitten, en krijg hier ook geen melding van in de BC, ook niet als het lampje echt stuk is.

Naar mijn idee zou hier dus een melding van moeten komen, tenminste dat zou ik logisch redenatie vinden en graag zou willen.

De lampen onder de spiegel gebruik je in principe alleen als je buiten de auto bent, en dus naar de auto toe loopt en kunt zien of ze wel of niet branden, en dit word dan ineens door de Canbus bemeten, volgens mij de omgekeerde wereld.

Als ik in de auto zit, kan ik de stadslicht en kenteken lampen buiten de auto niet zien branden, en het zou dan ook logisch zijn als hier een melding in de BC zou krijgen.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,