inbouwen afstandbediening volvo 440

Alles over de 440 / 460
Henk de Boer
1st Gear member

Beste Roger,

Ik heb vernomen dat er in de bestuurdersportier een schakelaar zit die een signaal aan de relais geeft (12v). Deze geeft een stroompje af en zo werkt de cv. Het verhaal is dat er nog een motortje bij zou moeten. Volgens mij is dit niet nodig als het werkt zoals boven beschreven. De afstandsbedieningsrelais geeft hetzelfde signaal, maar dan van een afstand. Voor mij is het ook nog een raadsel.
Volvo 460 1.9 TD
Jaco S
4th Gear member

kijk er zitten 3 motors in de auto.....aan de bestuurderskant niet omdat je daar al je deur mee open maakt.met afstand geeft die een signaal naar de deuren om hem open te maken daarvoor heb je een motor nodig....en die zit niet in de bestuurders kant.
dus als je dat doet gaan alleen de andere deuren open en niet de bestuurders kant
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gast

Beste Jaco,
Als ik je goeg begrijp:
-wel afstand bediening > 4 motortjes
-geen afslandbediening> 3 motortjes en 1 schakelaar.
Dus afstandbediening (orgineel volvo alarm) defect > geen centrale vergrendeling, ook niet met sleutel! Dan is dat mijn probleem
Roger.
Rob
2nd Gear member

Situatie:

Mijn 440 uit 91 is niet voorzien van centrale vergrendeling. Bij de Conrad een universeelsetje gekocht. Kofferdeksel voorzien van een originele Volvo motor. Alle sloten zijn bedienbaar van zowel het bestuurders- als bijrijdersportier. Nu heb ik mijn 2 linkerportieren vervangen door die uit een 40 uit 95. In deze portieren zitten de originele motoren. Het achterportier was een fluitje van een cent, 2 draden dus 50% kans dat je ze goed aansluit. Doe je het verkeerd dan werkt de motor precies verkeerd om. Maar het voorportier is een ander verhaal. De kabelboom van mijn vergrendelingsset van Conrad heeft 5 kabels, de motor in het voorportier heeft er 3, waarvan er 2 naar binnen lopen. Ik ben nu al een paar zekeringen kwijt en heb geen idee hoe dit aan te sluiten. Het is niet erg als vanaf het bestuurdersportier niet alle sloten te vergrendelen zijn, want mijn Conrad set is uitgevoerd met afstandbediening. Maar het zou wel zeer fijn zijn als dit slot gewoon meesloot. Het overzetten van de Conradmotor is niet de eerste optie, omdat de gebruikte techniek anders is: er wordt nu gebruikgemaakt van trekkabels ipv trekstangen. Bovendien kan ik er niet zo goed bij.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
jort
1st Gear member

Wat zijn jullie ervaringen met de afstand-bedieningsetjes die jullie ingebouwd hebben? Ik zie er op Marktplaats en Speurders een aantal te koop staan, maar de autovakhandel heeft ze ook. Zit er een aanrader tussen (voor mijn 440 uit '96)
ice-cube440
Starter

ik heb een setje op marktplaats gekocht voor mij 440 uit '96. eerst dacht ik ook wat een elende... maar het klopt dat in de bestuurders deur alleen een soort schakelaar zit die op het moment dat je de sleutel omdraait een signaal afgeeft naar een relais, die de andere deuren aanstuurt. als de cv ook werkt als je de pasagiers deur open doet met de sleutel dan is het een ander verhaal. voor het aansluiten in mijn geval moest ik dus in de bestuurders deur een extra motor bijplaatsen. die motor kun je dan gewoon aansluiten met de 2 draden open dicht die uit de radio remote control unit komt. dan stuurt die remote control unit die nieuwe motor aan, die de deur open of dicht doet. de schakelaar en het relais die er al in zat die stuurt dan de andere deuren aan. en de knipperlichten kun je bij de stuurkolom weghalen.
de voeding voor de radio remote control unit kun je van het relais afpakken. DUSS HET VALT ALLEMAAL BEST WEL MEE!!! EEN MIDDAGJE KLUSSEN....
ice-cube440
Starter

voor het aanluitschema en of foto's doe maar een berichtje ijsbrankrieke@hotmail.com
pvrooij
1st Gear member

Je moet ff opletten als je zo'n setje koopt op marktplaats, op E-Bay Duitsland staan dezelfde, maar heel wat euro's goedkoper!

Marktplaats: 43 euro
E-Bay DE: 19 euro

Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tKtZs%253D

E-Bay DE: http://cgi.ebay.de/FUNKFERNBEDIENUNG-VO ... dZViewItem

Heb jij deze ook Ice-Cube?
Kai
3rd Gear member
Contacteer:

Erg handig dit topic ik wil binnenkort ook aan de slag met het inbouwen van afstandbediening.
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
seb8iaan
3rd Gear member

Helaas is de Ebay set niet te gebruiken voor een 480 uit '90
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”