Niet willen leveren dealer

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gesloten
Vossie
2nd Gear member

Interessant topic, ben erg benieuwd naar de uitspraak!

Wat ik, net als velen, nog steeds niet begrijp is waarom je deze zaak aan wilt spannen. Ik was zelf lekker achterover gaan leunen en wachten tot de dealer actie onderneemt, zij moeten immers geld van jou hebben. Grote kans zelfs dat je nooit weer iets had gehoord, aangezien de dealer die V40 zo weer aan iemand anders verkoopt. Stuk minder ellende en iedereen tevreden lijkt mij dan.

Die kosten voor taxi en huurauto zijn misschien wel schadeposten, maar ik vraag me af of een rechter dit gaat toekennen. Volgens mij kan dit alleen wanneer zwart op wit staat dat de dealer voor datum X de auto levert en je anders een schadevergoeding kunt eisen. Het lijkt me sterk dat een dealer dit doet, dus volgens mij trek je hier al heel snel aan het kortste eind. Psychische schade ga je sowieso nooit winnen, zeker niet in zo'n geval.

Maar ik ben benieuwd naar de uitspraak. Iedereen kan hier van alles roepen en je kunt 100x vinden dat je in je recht staat, maar de beslissing van de rechter zul je het uiteindelijk mee moeten doen. Ik denk alleen dat eerst overleggen met de dealer hier wel beter was geweest. Met normaal onderling overleg bereik je vaak meer dan met een onmiddellijke gang naar de rechter :)
Frederick
4th Gear member

bart simpson schreef:Veel emotie en verrekte weinig ratio naast een erg vreemd wereldbeeld..
+1

En dit zou gewoon in Nederland gebeurd zijn? Komen spontaan in mij op: termen zpals cowboy, indiaan, brrodje aap, gekleurde versie..

Ik volg het in ieder geval met bijzondere aandacht. Benieuwd hoe vrouwe Justitia zal oordelen.
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
360Degreez
5th Gear member

Frederick schreef:
bart simpson schreef:Veel emotie en verrekte weinig ratio naast een erg vreemd wereldbeeld..
+1

En dit zou gewoon in Nederland gebeurd zijn? Komen spontaan in mij op: termen zpals cowboy, indiaan, brrodje aap, gekleurde versie..

Ik volg het in ieder geval met bijzondere aandacht. Benieuwd hoe vrouwe Justitia zal oordelen.
Juist, alleen deze regel al..

En blijf maar lekker denken dat ik ga verliezen,ik heb al gehoord dat ik een zeer goede kans om te winnnen door mijn bewijs ook EEN rechter zegt dat wraakbaar of niet punt.

Ik bedoel maar:

Afbeelding
Rob Bakker
5th Gear member

Mensen..... Laten we gewoon afwachten wat er gebeurd. We hebben een kant gehoord, en dat klinkt niet zo positief.

Moet zeggen dat bij mijn dealer (wanneer ik er ben) verkochte auto's op slot staan.

remco1977, ben benieuwd wat eruit komt, en hoop dat je in ieder geval plezier hebt met de V40
joepjazz
2nd Gear member

Het blijft spannend
V70
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Beste remco1977

Ik had me voorgenomen tot het moment dat jij het Zaaknummer hier publiceert (!!) niet meer te reageren, echter toen ik zag dat iemand zich afvroeg of er wellicht sprake kon zijn van een troll, besloot ik al jouw bijdragen nog eens rustig door te lezen.

Je krijgt het van mij gewoon 'recht voor je raap'. Van enig bewijs kan geen sprake zijn maar de veronderstelling dat je een troll zou kunnen zijn vind ik na doorlezing van je bijdragen beslist geen vreemde.
Er staat zoveel baarlijke nonsens in je betoog dat, als er al sprake van was, je geloofwaardigheid voor mij volledig is verdwenen.

Als hoogtepunt van deze nonsens beschouw ik deze bewering: En blijf maar lekker denken dat ik ga verliezen,ik heb al gehoord dat ik een zeer goede kans om te winnnen door mijn bewijs ook EEN rechter zegt dat wraakbaar of niet punt.".

Jij beweert hier gewoon heel simpel dat EEN rechter vooraf al met een van de partijen heeft gesproken en dan al uitspraken doet over de eventuele afloop van de zaak !

In je profiel valt te lezen dat je in het bankwezen werkzaam bent. Nu kent het bankwezen natuurlijk ontelbare functies maar ik ben zo'n gek die dingen probeert te combineren en daar conclusies aan verbind. De 'optelsom' die ik gemaakt hebt is 'nieuwe Volvo V40 t3' + 'werkzaam in het bankwezen' = 'niveau X'. Als ik dan kijk naar je zinsbouw, woordkeus en de onvoorstelbare hoeveelheid taalfouten die je maakt dan kom ik al snel uit op 'niveau X - 10' en dat roept in dit geheel de nodige vraagtekens op.

Zomaar een korte opsomming van dingen die ik tegenkwam en grotendeels niet begrijp of kwalificeer als baarlijke nonsens.

Echter zou het pas maandag 19-11-2012 worden doordat ik wat extra accesoires besteld had en doordat de kenteken aanvraag wat langer duurde.

(op 22112): Maar nu nog 1 nachtje slapen en morgenochtend mag ik hem ophalen gelukkig.

Mensen lezen niet,gaat niet om paar dagen maar om zeker 2 weken.
Elke keer morgen morgen morgen morgen enz..

Ik ben Remco,samenwonend met mijn lieve vriendin en een kleine opkomst. Als het goed is wordt mijn nieuwe volvo v40 t3 per 21-11-2011 afgeleverd.

Mijn vrouw wil volgend jaar ook een nieuwe auto kopen,maar het zal voor haar jammer genoeg geen volvo zijn.

Of ik speel alsnog quite doordat die andere goedkoper was,of de baas van mijn vrouw neemt hem over als lease waar mijn vrouw in kan rijden straks.

Mijn vrouw mag leasen volgend jaar en was ook aangegeven als we tevreden waren,zij ook een auto zal kopen alsmede nog 11 andere collegaas.

……dan laat ik mijn vriendin wel een auto huren bij een ander zodat ik wordt opgehaald.

Ik heb zwart op wit dat ze het deden als pesterij……..

…. en werd toegegeven gister dat ze het express deden.

Ze wilde ons gewoon terugpakken….

Ik denk dat ze ons zeurders vonden,en wraak wilde nemen omdat we niet konden die week dat ze in het ziekenhuis lag.

Dat van die pesterijen enz. kon wel eens waar zijn want het lijdt geen twijfel dat een dealer graag klanten pest en dat, gevraagd of ongevraagd, ook volmondig toe zal geven ! Deze dealer gaat zelfs zover dat hij het schriftelijk bevestigt. Nou als dat niet klantvriendelijk is dan weet ik het ook niet meer ......

Sterker nog ik had ze ook kunnen aangeven bij de politie doordat ze elke keer weigerde om uit te leveren.

auto is nu ineens wel verkocht aan een ander,terwijl ze het niet mochten tot de rechtszaak.

Waarom mochten ze dat niet ? Waren ze al gedaagd of heeft je advocaat evt. conservatoir beslag laten leggen ? Trouwens de koop was toch ontbonden ? Ja dat moet haast wel want jij had je geld al terug en bent daarmee ergens anders een andere Volvo gaan kopen !

Maar mijn vrouw moest met spoed naar het ziekenhuis door plotselinge weeën en krampen en het duurde een week voordat ze naar huis mocht.

Met mijn vrouw gelukkig alles goed

Daarnaast emotionele schade door vastgestelde zware stress bij mijn vrouw waardoor ze naar het ziekenhuis moest.

Waarom lag ze nu eigenlijk in het ziekenhuis ?

Nee beste remco1977, een andere geuite veronderstelling dat jij alleen maar schreeuwt om aandacht kon wel eens heel dicht bij de waarheid liggen !

Maar ondanks mijn zeer grote twijfels betreffende jouw persoon wens ik je alle succes bij de komende rechtszaak.
Ik las dat je er dit jaar al twee gewonnen hebt maar niet vergeten: "Behaalde resultaten in het verleden bieden nog .......... !"

Trouwens dat moet dan om vergelijkbare zaken met auto's gehandeld hebben want anders heeft het natuurlijk geen enkele zin om het hier te noemen om aan te geven hoe sterk je staat !

O ja, na afloop graag het Zaaknummer doorgeven want vertrouwen is goed ........maar controle is beter !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
remco1977
2nd Gear member

Sorry maar om mij te pakken op taalfouten vind ik een beetje kinderachtig,ach zijn net roboten hier zeker?

Ik wilde na de rechtspraak alles overleggen incl. de papieren van de rechter en de bewijzen die ik had.
Dan had men anders gepraat ,maar om mij te pakken ook op data's en nog steeds voor leugenaar uit te maken gaat mij te ver.
Ik heb wat vergissingen gedaan,geef ik ook toe maar het verhaal is gewoon waar.
Ik denk dat jullie het zelf kunnen opzoeken na de 2 weken.
Ik kap ermee voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg.

Sorry voor de mensen die wel gewoon konden reageren,maar de stelletje wijsneuzen hebben hun mening al klaar.
Ik probeerde om gewoon mijn verhaal neer te zetten maar wordt gewoon persoonlijk aangevallen.

Maak me allemaal niet meer uit wat men denkt,als het wat minder persoonlijk was had ik alles hier neergezet.
Maar ik denk dat men hier wel slim genoeg is om te zoeken over een week of 2/3,naar deze zaak,dan weten jullie wel genoeg.

1 Ik heb de rechter ZELF gevraagd(familielid)hoe hij ertegen aan kijkt incl. de bewijzen.
2 Over mijn werk doe ik geen uitspraak niet relevant
3 Klopt dat het zwart op wit staat van de pesterij nl op mijn gsm
4 Was id. verplicht dat ze de auto niet mochten verkopen,waarom weet ik ook niet hoef je me niet voor aan te vallen.
5 Ze hadden het geld overgemaakt nadat men te horen kreeg over de rechtspraak,staat een tijd bij de overboeking
6 Mijn vrouw lag in het ziekenhuis door stress,gedeeltelijk door de stress van dit alles,er kwam ook een ziekenhuispsycholoog en week onderzoeken gehad en dit kwam eruit,ook rapport van.

Maar ik ben klaar ommezelf te verdedigen,jullie komen er wel achter denk ik zo over een week of 2/3.
remco1977
2nd Gear member

De 19-11 klopt dat het wat langer duurde,1 nachtje slapen ging ervanuit dat hij klaar was maar bleek dus niet zo te zijn(toegezegd).

21-11 klopt ook,dat heb je he als ze elke dag zeggen:morgen kun je hem ophalen,was altijd morgen,morgen,morgen.

Dus weet niet wat hier raar aan is.

Van mij mag hier een slotje op.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Slotje totdat TS zich meldt met de uitslag van de rechtszaak
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
remco1977
2nd Gear member

Vandaag uitslag en de zaak is gewonnen.duurde id wat langer.
Dealer werd verweten dat ze de auto express niet leverde ook na herhaalde verzoeken via telefoon en mail.
Daarnaast was het zwaarwegender dat we nu een kind hebben.
Dealer heeft toegegeven dat ze fout zaten maar dat ze het hebben gedaan doordat we zeurden.volgens de rechter hadden ze gewoon moeten leveren en niet de auto achter moeten houden,want de auto was immers betaald.
Ook hebben ze contractbreuk gepleegd door de auto te verkopen aan een ander.
Dit was ook niet toegestaan,want zodra ze wisten dat het een rechtszaak werd hebben ze de auto de volgende dag doorverkocht terwijl er geen ontbinding was.
Schadevergoeding 8000euro.

Zaaknummer volgt nog.

Na deze uitspraak ga ik ook niet meer in op vragen.alles kan straks opgezocht.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Heftig topic dit zeg. :)
Dure woorden,verwijten,schelden,alles kom je er in tegen,dat heb ik niet eerder meegemaakt,al zijn de discussies wel is heftig.
Wanneer wordt het uitgegeven in boekvorm?
Herbe089
2nd Gear member

Voor straks:

www.rechtspraak.nl

Zoeken op zaaknummer als TS deze heeft gemeld, zoeken op trefwoord kan ook.
"Volvo" en "Volvo dealer" leveren tot op heden geen resultaat op. :D

Als de zaak straks vermeld staat, neem ik alles terug wat ik heb gezegd en wens TS veel geluk met de V40, zijn gezinnetje en de door hem genoemde schadevergoeding. Ik zou er lekker van op vakantie gaan oid........
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
Gast

ik wacht nog even af met het geven van mijn mening als de uitspraak gepubliceerd is op de site van de rechtbank.
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd!
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
remco1977
2nd Gear member

De zaak is nog niet gepubliceerd dat komt nog.papieren zijn pas kort geleden ondertekend.heb het ff nagevraagd.

Zaaknummer volgt spoedig.
Silver_R
6th Gear member

Mocht het zo zijn, gefeliciteerd.

Kanttekening: Het verdient van beide kanten niet de schoonheidsprijs.
En ik blijf bij mijn onderstaande uitspraak, rechtszaak gewonnen of niet.

Silver_R schreef:
Silver_R schreef:Remco1977, volgens mij sta je nogal wat achterdochtig in het leven.
Ben je opzoek naar de nodige aandacht en had je gehoopt bijval te vinden op het forum. Dat valt blijkbaar wat tegen.
Vanuit de levenswijsheid die ik ondertussen heb, kan ik je adviseren om het wat rustiger aan te doen en soms je verlies te nemen.
Ook al heb je in jouw ogen gelijk.
Je eigen houding is slecht voor je hart.
IV39
4th Gear member

Gefeliciteerd Remco1977. Het is je dus toch gelukt met een "mooie" schadevergoeding.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
lint
Geartronic member

Op naar volgende meningsverschil/rechtzaak!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
piotrV70
5th Gear member

Ik kijk met belangstelling uit naar het zaaknummer.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

hier ook zo, toch zou het mij wat waard zijn om van zo'n klant af te zijn
Volvo for life
Gesloten

Terug naar “V40”