Beste allemaal,
De keuze lijkt toch te vallen op een S40. Niet te groot maar groot genoeg voor mij.
Nu heb ik een mooi exemplaar gezien met een 2.0D motor.
Morgen ga ik eens kijken en praten met de eigenaar. Zijn er kwaaltjes of noodzakelijk onderhoud of iets dergelijks waar ik op moet letten of naar moet vragen?
Bedankt!
aankoopadvies (2)
- Jasper89
- 1st Gear member
- Contacteer:
Dag Luukie,
Ik heb verder niks specifieks voor een S40, maar waar ik altijd op zou letten:
- Bij welke km stand de distributieriem vervangen moet worden (kost toch zeker 600,- )
- luisteren of de motor stationair rustig en netjes loopt
- Kijken hoe de motor op je gaspedaal reageert, of die als je het gaspedaal loslaat (direct) weer rustig stationair gaat lopen
- Kijken naar oliesporen onder de motor en op het motorblok. Vooral kijken op de randen waar de cilinderkop op het blok zit. ( controleren dat je geen lekke koppakking hebt)
- Proefritje maken met de radio UIT. Erg handig
Misschien zijn het dingen die voorzich spreken, maar misschien heb je er wat aan.
Probeer eigenlijk altijd iemand mee te nemen die toch enig verstand heeft van het technische gedeelte.
Succes in ieder geval.
Groeten, Jasper
Ik heb verder niks specifieks voor een S40, maar waar ik altijd op zou letten:
- Bij welke km stand de distributieriem vervangen moet worden (kost toch zeker 600,- )
- luisteren of de motor stationair rustig en netjes loopt
- Kijken hoe de motor op je gaspedaal reageert, of die als je het gaspedaal loslaat (direct) weer rustig stationair gaat lopen
- Kijken naar oliesporen onder de motor en op het motorblok. Vooral kijken op de randen waar de cilinderkop op het blok zit. ( controleren dat je geen lekke koppakking hebt)
- Proefritje maken met de radio UIT. Erg handig

Misschien zijn het dingen die voorzich spreken, maar misschien heb je er wat aan.
Probeer eigenlijk altijd iemand mee te nemen die toch enig verstand heeft van het technische gedeelte.
Succes in ieder geval.
Groeten, Jasper
Volvo V50 2004, 2.4 Momentum, Audio-line, Xenon, Dakspoiler, Black Sapphire Metallic, 17"; Sculptor. ( Volvotune )
Volvo 440 1.8i 1996 CVT
Volvo 440 1.8i 1996 CVT
- Migaddo
- 2nd Gear member
Distributie is in ieder geval 240K of 8 jaar als ik dat goed heb.
Airco goed laten koelen is ook wel handig, een reparatie kan aardig in de papieren lopen.
Als de auto over Nivomat schokdempers beschikt, controleren op olielekkage.
Succes!
Airco goed laten koelen is ook wel handig, een reparatie kan aardig in de papieren lopen.
Als de auto over Nivomat schokdempers beschikt, controleren op olielekkage.
Succes!