tips vervangen koppeling
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
moet natuurlijk zijn stopje!:)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ok nu snap ik wat je bedoelt. Dat filmpje had al ik gezien. Ik had verwacht iets te vinden over dat stopje, maar jij doelde op de werking van het vliegwiel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat dingetje gaat vaak los zitten,dan denkt men dat de krukaskeerring lekt,maar dan blijkt dat stopje de boosdoener te zijn,met als gevolg,dubbel werk.Dus altijd kijken of je daar geen spoor van olie hebt!
Dit ding dus:edraket schreef:Heb nu de tweede Luk koppeling erin zitten, maar die slipt ook :-x Vliegwiel is 30000 km ook al vervangen (volgens mij ook Luk). Om hopeloos van te worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is inderdaad niet echt lekker,heb je het goeie type vliegwiel gekregen?????
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Turbo en zonder turbo zit verschil in,goed opletten dus.
wat koppelingset betreft
wat koppelingset betreft
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dealer heeft het vliegwiel vervangen, dus ik neem aan dat de goede er in zit. Bij de tweede keer vervangen van de koppeling is er voor de zekerheid een vliegwiel mee besteld (is toen niet vervangen). Deze zag er exact hetzelfde uit. Weet niet of er uiterlijk verschil in zit, of dat het alleen inwendig is. Drukplaat was erg schuin (taps) geworden. Heb toch het vermoeden dat het vliegwiel niet vlak meer is. Komt dat vaker voor?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dealers maken ook wel is fouten:)
Het kan ook een verkeerde montage zijn geweest,er is een speciale procedure voor.
Het kan ook een verkeerde montage zijn geweest,er is een speciale procedure voor.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb ik gelezen. Je hebt een driepoot nodig om hem voorgespannen te monteren. Is ook gebruikt. De drukplaat wordt ook voorgespannen geleverd. Volgens mij kan er niet zoveel mis gaan.
Ik heb zelf het idee dat het vliegwiel niet meer vlak is, vandaar dat de drukplaat ook niet meer vlak was. De koppelingsplaat had ook alleen op de rand aangelegen. Helaas heeft de garage het vliegwiel niet gecontroleerd op vlakheid waardoor de bak er weer af moet.
Ik heb zelf het idee dat het vliegwiel niet meer vlak is, vandaar dat de drukplaat ook niet meer vlak was. De koppelingsplaat had ook alleen op de rand aangelegen. Helaas heeft de garage het vliegwiel niet gecontroleerd op vlakheid waardoor de bak er weer af moet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat zou ook kunnen,dat de price as beschadigd is waardoor de plaat niet goed schuift over de as,maar dat is gissen natuurlijk,voor een goeie diagnose zal het spul toch weer los moeten helaas.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 09.07.2007 - 18:25
- Locatie: Tilburg
Kun je bij dat stopje komen zonder te sleutelen of zit het ergens inwendigRamon&Ramon schreef:Dit is het bewuste stoje,die gaan wel is los zitten met als gevolg olielekkage!
Ik heb sinds kort ook een behoorlijk lek. Men zegt me wsl de vliegwielkeerring, vandaar mijn vraag