D5 brandstof aanzuiging probleem

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Onlangs viel ik langs de snelweg stil met de S80 D5 '02. De display gaf aan motorservice spoed, en alle vermogen viel weg. Auto stil gezet, meermalen proberen te starten. Uiteindelijk de wegenwacht gebelt.
Eerste gevoel zei de motor krijgt helemaal geen brandstof, want ik kreeg geen hik of kuch van aan willen slaan. Dit terwijl de tank nog voor plus minus een kwart vol moest zitten volgens zowel brandstofmeter als wat de dagteller stand zei.

Na een poosje wachten kwam er een vriendelijke heer van de wegenwacht opdagen welke me naar het dichtsbijzijnde pompstation afsleepte.
Motorkap omhoog, luchtfilter los, startspray erin en direct aanslaan. Vervolgens een 25 liter brandstof getankt en ik kon eigenlijk probleemloos mijn weg vervolgen, wel het advies meegekregen niet verder dan half leeg te rijden totdat de boel gefixt was.

Nu rij ik al even rond met deze situatie en eigenlijk geen klachten, al heb ik de tank niet verder dan half leeg durven laten raken.

Nu is mijn vraag aan alle verzamelde kennis hier op het forum, moet ik het brandstoffilter verdenken(in september vernieuwd), of de pomp of misschien de aanzuigslang?
Of zit ik er helemaal naast?
Via de search kon ik het niet vinden, of ik heb niet de juiste keywords gebruikt....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je brandstofmeter laten kalibreren bij de dealer,die klopt dus niet..
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Ramon&Ramon schreef:Je brandstofmeter laten kalibreren bij de dealer,die klopt dus niet..
volgens m'n dagteller stand had ik nog 300 kilometer in de tank...
Nu schiet me ineens te binnen dat de wegenwachter het over een overhevel pomp had want er zou een zogenaamde zadel tank in m'n wagen zitten , al kon ik dat niks over vinden in de haynes manual.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De pomp in de tank zelf (overhevelpomp) geeft wel eens problemen. De wegenwachter heeft helemaal gelijk over die zadeltank. Ik denk dat je daar het probleem moet zoeken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
volvo-jan
4th Gear member
Berichten: 832
Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
Locatie: Drenthe

dat van de pomp in de zadeltank klopt inderdaad

bij onze D5 liep echter de tankmeter weer op naar een kwart als deze tegen het rode aan stond. als de auto uit geweest was ging die weer op rood staan, en bij tanken kon er vervolgens bijna 70liter in, doet die bij jou mischien hetzelfde?

wat ramon zei kalibreren was de oplossing toen :)
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”